2014-10-30, 11:06
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Kvinnor blir smickrade av vilket som.

Men hur ska män veta att kvinnan som går till ICA inte är singel/tillgänglig? Förr i tiden typ 50 år sen gifte man sig tidigare, färre var skilda, det fanns färre singel-mammor, otrohet var mer tabu (det fanns inte Victoria Milan), om en kvinna bar en vigsel-ring var det mer seriöst (det fanns inte "öppet förhållande"), etc. så om det här var 1955 skulle jag hålla med. Men idag kan män inte veta om kvinnan inte går med en man eller är hel-täckt i en burqa.

Svarta amerikaner är matriarkala. I en kultur där kvinnor bestämmer socialt är det så kvinnor vill bli raggade på.

Om en man går runt i assless chaps och blir raggad på av bögar så är problemet att "det är en mans förbannade rättighet att kunna gå runt i assless chaps utan att bli raggad på" och inte att han faktiskt bär assless chaps? Om han slutade bära assless chaps så skulle han bli av med problemet.

1) Min man är inte i fängelse.

2) Ju mer anständigt man klär sig desto mindre blir man raggad på.

3) Om man går med en man kan man klä sig hur man vill.

4) Om en kvinna går ensam så uppfattas det som att hon bjuder in män att ragga på henne.
3. Man får klä sig hur man vill, med eller utan man. Det är inte olagligt.

4. Nej, det är bara något som finns i din fantasi och i en handfull primitiva kulturer. Afrikanska djungelkvinnor går nakna. Tror inte det springer muslimer efter dem för att ragga.

Vad tragisk du verkar vara. Du postar sexuella bilder på dig själv på internet där du ser ut som en äcklig hora, och sedan snackar du om anständighet. Du verkar inte ha mycket förstånd. Ett litet arabluder som inbillar sig att hon är anständig.

Inte helt otippat att du valt Flashbacks vidrigaste medlem som partner. Du vet att han förespråkar pedofeli? Att han menar att det är härligt att knulla med män?
Citera
2014-10-30, 11:19
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Och samma typ av kvinnor som fördömer mäns kommentarer tycker det är helt rimligt att tiggare trakasserar förbipasserande.
Ja, det går så klart att se från båda olika håll. Att alla är hycklare är inte direkt något nytt.
Citera
2014-10-30, 11:42
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreeCat
Rubriken "Film visar hur kvinnor trakasseras - varje dag" är väl direkt en stor fet lögn. så vitt jag kan se handlar det om EN! kvinna och om hon sedan blir trakasserad är väl upp för diskussion. Sedan varje dag?? Det här klippet handlar om 10 timmar i vad jag förstår New York (?)

NY's shaskigare kvarter tydligen.
Citera
2014-10-30, 11:44
Medlem
Bacheelors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
Min förra pojkvän brukade göra det innan han träffade mig. Han berättade att de flesta tjejer uppskattade det som en rolig och normbrytande grej i deras slentrianmässiga vardag. De flesta hade aldrig varit med om det tidigare. Jag tror det är ytterst ovanligt i Sverige.

Har också gjort det lite grann som din förra pojkvän och absolut inget annan än uppskattningar, men då kan svenskar (inrikes födda) bete sig med stil, viktigt att komma ihåg.

1. Dagtid och andra människor i närheten.

2. Är inte en neger från Kongo, Somalia eller något land där natten är närvarande 24/7. Haha det har säkert hänt att en fin platina brunett/blondin faller för en blåneger men det kan inte vara speciellt vanligt. Men men, jag förstår att de blir helt till sig när dom får se hur fina tjejerna är i denna del av världen, måste vara jobbigt då de flesta sexuellt gillar sin egen ras.

3. Busvisslar inte, slänger inte iväg sexsistiska kommentarer, eller är allmänt creepy.

Slutsats : Visst blir dessa kvinnor trakasserade på ett obehagligt sätt, gränsen är fin men det är fortfarande obehagligt.
Citera
2014-10-30, 11:48
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
2) Meningen med att vara täckt är att visa att man inte är tillgänglig. Så varför skulle du våldta nån som inte är tillgänglig istället för nån av de 1000 tals som är tillgängliga?

En våldtäktsman skiter totalt i om hon är "tillgänglig" eller inte, han letar bara efter ett enkelt offer.
Citera
2014-10-30, 11:54
Medlem
Moixas avatar
Jag skulle inte klassa det mesta i filmen som trakasserier, snarare som riktigt grisigt beteende av män som inte klarar av att dölja sin primitiva sida. Att säga "daaamn" till en kvinna på gatan som man aldrig mött och samtidigt märkbart studera hennes röv och bröst är ju knappast någonting normala och hyfsat sofistikerade människor ägnar sig åt. Det är inte komplimanger till kvinnor man vill förmedla med ett sådant beteende, det är ett sorts försök att göra reklam för vad de tror är sin status som alfahanne.

Självklart är det obehagligt för en kvinna att utstå detta.
Citera
2014-10-30, 11:58
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Som jag ser det så behöver en del män lära sig att det finns platser och situationer där det inte lämpar sig att flirta och ragga.

Jag har själv varit med om män som gått så långt att de saktat in och börjat "smoothtalka" från sina bilar när jag traskat på ödsliga områden och detta beteende gör ju att jag känner mig rädd och extra utsatt i den försvarslösa position jag ändå försätts i av dessa män.

Värt att påpeka är att jag inte klär mig utmanande och att jag inte heller är snyggare än medeltalet kvinnor.
Ovanstående situation är helt enkelt något som dagens kvinnor i gemen kan vänta sig av de socialt inkompetenta män vilka ännu inte begripit att deras kurtiserande är något som bör förpassas till folkrika platser där kvinnor kan känna sig utom fara.

Sedan kan man alltid ställa sig frågan hur pass vanligt det är att ett gäng på 4-5 vita män sitter i en bil och busvisslar/smoothtalkar med kvinnor ifrån den. Om vi inte pratar om 18-åringar så är det inte den första bilden man får upp, det är snarare vardagen i den mångkulturella dystopi som samma feminister vill ha.

Men ack, besvikna kommer de bli och fly tillbaks till sina vita latte-män när de inser att flertalet latinos och negrer agerar som män biologiskt sett gör och inte på ett indoktrinerat könsneutralt sätt.
Citera
2014-10-30, 12:07
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Kvinnan i klippet gav inga som helst signaler om att hon var sexuellt tillgänglig, varken genom klädsel, kroppspråk eller minspel.
Männen som stötte på henne är uppenbarligen socialt handikappade då de antingen inte la märke till eller valde att ignorera hennes helt neutrala framställning.

Hon gick ensam och var inte täckt det gjorde att männen uppfattade henne som tillgänglig.

Det är inte neutralt att gå ut ensam och otäckt som kvinna det uppfattas som att man bjuder in män att ragga på en. Videon är ett bevis på det.

Citat:
Det är även ett socialt handikapp att inte förstå vilka platser som är olämpliga att ragga på.

Det beror inte på platsen det beror på kvinnan.

Citat:
Om dessa män varit normalt funtade så hade de naturligtvis aldrig närmat sig främmande kvinnor på gatan utan istället valt mer självklara mötesplatser som krogen/disco/nattklubbar eller, för de som är ute efter något mer seriöst, diverse intresseföreningar samt dejtingsajter på nätet.

Den här kvinnan signalerade att hon ville bli raggad på. Därför raggade männen på henne på gatan. Till exempel om en kvinna går på krogen med sin man kommer män inte att ragga på henne för att de förstår att hon är upptagen. Men om en kvinna går ensam oavsett om det är gatan, krogen, etc. kommer män att uppfatta det som att hon vill att män ska ragga på henne.

Citat:
En någorlunda insiktsfull man vet med sig att när en kvinna går till affären så gör hon det i syftet att inhandla varor och inte med en önskan om att bli uppraggad.

Hur vet du det? Jag har varit med om många kvinnor som har raggat på min man i mat-affären. Det är mer vanligt än inte att kvinnor försöker träffa män i affärer.

Citat:
Lika självklart som att en kvinna går ut på en ensam promenad i syftet att få en en aktiv stund för sig själv och inte som ett dolt sätt att tilldra sig uppmärksamhet från män.

Det beror på var kvinnan går på promenad och hur hon är klädd. Till exempel om en kvinna går i kort kjol på Malmskillnads-gatan kommer ingen tro att hon är där på promenad.

Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
3. Man får klä sig hur man vill, med eller utan man. Det är inte olagligt.

Jag har inte sagt att det är olagligt jag har sagt att man får ta konsekvenserna av de signaler man skickar ut.

Citat:
4. Nej, det är bara något som finns i din fantasi och i en handfull primitiva kulturer. Afrikanska djungelkvinnor går nakna. Tror inte det springer muslimer efter dem för att ragga.

Jämför hur män beter sig när en kvinna gå ensam jämfört med när hon är med en man.

Citat:
Vad tragisk du verkar vara. Du postar sexuella bilder på dig själv på internet där du ser ut som en äcklig hora, och sedan snackar du om anständighet. Du verkar inte ha mycket förstånd. Ett litet arabluder som inbillar sig att hon är anständig.

Jag har postat videos också har du missat dem?

Citat:
Inte helt otippat att du valt Flashbacks vidrigaste medlem som partner. Du vet att han förespråkar pedofeli? Att han menar att det är härligt att knulla med män?

https://www.youtube.com/watch?v=w_niLaDS6ec

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
En våldtäktsman skiter totalt i om hon är "tillgänglig" eller inte, han letar bara efter ett enkelt offer.

Nej för de flesta våldtäkter är inte överfalls-våldtäkter. De flesta våldtäkter är missförstånd som går ut på att kvinnan visar att hon vill ha sex och samtidigt säger nej vilket får mannen att tro att hon egentligen vill ha sex.
Senast redigerad av Babianen 2014-10-30 kl. 12:10.
Citera
2014-10-30, 12:12
Medlem
Hon klär sig för att få uppmärksamhet och lägger sedan upp en film om hur jobbigt det är när hon får det hon vill ha bara för att det kommer från fel personer.
Citera
2014-10-30, 12:22
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:

Kan ni inte tänka er att eran egen mamma, syster, kvinnliga släkting kan bli utsatta för detta? Tycker ni det är okej? Vad är felet i era uppväxt? Hur kunde det gå så satans snett för er?

Det är ju det som är problemet. Sluskarna tycker ju inte det, först när en nära anhörig blir drabbad är det fel. Men det innebär inte att man själv slutar följa efter andra tjejer inte.

Däremot ska man skilja på blickar, kommentarer och rena trakasserier. Vissa saker får man vackert stå ut med, vissa kommentarer är ju faktiskt ganska oskyldiga även om de är jobbiga i längden. Men när det går så långt att det blir tal om trakasserier och rena obehaglighetskänslor har det gått för långt.

Min fru går numera inte ut utan slöja, detta som en manifestation för att visa att hon inte är tillgänglig och för att undvika dylika möten. Somliga kanske tittar ibland men det är ingen som kommenterar.
Senast redigerad av -DaRude- 2014-10-30 kl. 12:27.
Citera
2014-10-30, 12:24
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Sedan kan man alltid ställa sig frågan hur pass vanligt det är att ett gäng på 4-5 vita män sitter i en bil och busvisslar/smoothtalkar med kvinnor ifrån den. Om vi inte pratar om 18-åringar så är det inte den första bilden man får upp, det är snarare vardagen i den mångkulturella dystopi som samma feminister vill ha.

Men ack, besvikna kommer de bli och fly tillbaks till sina vita latte-män när de inser att flertalet latinos och negrer agerar som män biologiskt sett gör och inte på ett indoktrinerat könsneutralt sätt.

Försöker du i denna text mana mig till att ange etniciteten på de män som gjort obehagliga närmanden mot mig eller?

Om det är något du vill veta så fråga rakt ut nästa gång, okej?

De män som stött på mig på ett opassande sätt har nästan uteslutande varit av invandrarhärkomst med afrikanskt eller mellanösterländskt utseende.
Jag lägger dock inga personliga värderingar i detta utan konstaterar bara faktum.
Citera
2014-10-30, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomerSoprano
Hon klär sig för att få uppmärksamhet och lägger sedan upp en film om hur jobbigt det är när hon får det hon vill ha bara för att det kommer från fel personer.
Man måste få vara klädd hur man vill utan att behöva bli trakasserad och få olika kommentarer från okända människor.

Jag tycker själv det är ett väldigt störande moment när butikspersonal, tiggare eller annat random folk kommer fram och ska prata med mig. Sen att då också behöva stå ut med att massa folk ska söka kontakt med en när man går längs gator hade gjort mig tokig.
Hade du tyckt det vore okej? Med förklaringen att du bär t-shirt/linne/shorts-whatever och då alltså söker uppmärksamhet så du får därför skylla dig själv att bögnegrer säger att du är vacker, att de visslar åt dig och försöker starta random konversationer, de t.o.m. envisas med att gå bredvid dig i flera minuter.

Jag hoppas du blir rånbögmördad! (gäller alla andra i denna tråd som också tycker detta är okej/att de är kvinnans fel)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in