2014-10-30, 01:49
Medlem
Visst är det många creeps och klyschiga "komplimanger" i videon, men det finns också vissa grejer i den som är löjligt att gnälla över. Jag kan förstå att det blir jobbigt i längden, men tycker inte synd om någon som klagar över att bli kallad vacker.

Undrar hur etablissemanget skulle reagera om man gjorde samma sak fast med zigenarnas skramlande muggar och "tack tack snälla tack" längs stockholms gator? Blir det för priviligierat att gnälla då kanske?
Citera
2014-10-30, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Jag tänker att dom borde kunna lära sig ganska lätt att det inte var uppskattat alls men dom är för lågintelligenta för att förstå det verkar det som

Menar du att svarta är lågintelligenta?
Dödsknarkarrasistiskt!

Sen kan ju inte kille i ena kvarteret veta att hon inte uppskattade killen i
andra kvarterets kommentar.
Citera
2014-10-30, 02:12
Medlem
Utan att ha läst tråden.

Diskuterar verkligen personer s.k "feminism" i dessa trådarna eller är det ironi och pajkastning som gör att så många skriver?

Förstår verkligen inte hur man kan skrapa ihop 13 sidor diskussion om ett sådant obefintligt problem.
Citera
2014-10-30, 02:58
Medlem
WordWarriors avatar
Stackars, stackars små oförmögna kvinnor, som inte mäktar med minsta lilla motstånd... Ni är så svaga och patetiska att jag hoppas att evolutionen tar itu med er alla. Lycka till!

OnT: Filmen visar ju ingenting...
Citera
2014-10-30, 03:15
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coldon86
Såg en rubrik med "Film visar hur kvinnor trakasseras - varje dag"
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/samhalle-och-politik/article55192.ab

Det filmen visar är ju bara folk som ser en tjej som dom finner attraktiv och kör korta småflirt endast, varför denna förbannade offermålning utav kvinnor? och varför använder AB ord som trakasserier?, om dom nu väljer att använda sådana ord så kan AB väl åtminstone visa på hur långsökt dom har tänkt?

Lögn och marxistisk lögn från början till slut. Fy fan att inte fler protesterar mot dessa småpåvar. Facsimens kreatur. Vi har inte längre demokrati i detta land. Twi vale... Fy fan! Vakna upp svenskar!
Citera
2014-10-30, 04:10
Medlem
När man kollar på klippet verkar det som att hon har något på ryggen... Kanske en sexsymbol...
Citera
2014-10-30, 04:16
Medlem
Rubriken "Film visar hur kvinnor trakasseras - varje dag" är väl direkt en stor fet lögn. så vitt jag kan se handlar det om EN! kvinna och om hon sedan blir trakasserad är väl upp för diskussion. Sedan varje dag?? Det här klippet handlar om 10 timmar i vad jag förstår New York (?)
Citera
2014-10-30, 05:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Han är utomlands ofta.

2) Meningen med att vara täckt är att visa att man inte är tillgänglig. Så varför skulle du våldta nån som inte är tillgänglig istället för nån av de 1000 tals som är tillgängliga?

3) De hänger runt män när de är fulla, följer med män till olika platser, är högljudda runt män, klär sig provokativt.

4) Han tycker det är bra att jag har en hobby.

5) Det är bara pigmentet runt naveln. Det är för att jag nyss fött barn bilden är 4 månader efter. Det här är 1 år efter mitt första. Pigmentet försvinner efter ett tag.

Ingen kvinna tycker att det är kvinnoförnedrande att män raggar på henne. De flesta kvinnor blir smickrade. Det här är bara hysteri från galna kvinnor.

Fråga dig själv om kvinnor tyckte att det här raggandet var otrevligt varför skulle de fortsätta gå ut ensamma? De behöver inte ens gå med en man det räcker med att en kvinna går med en annan kvinna så kommer färre män att ragga.

Om de verkligen inte vill ha sexuell uppmärksamhet av främmande män varför täcker de sig inte när de är ute? De behöver inte ens vara hel-täckta det räcker med en längre kjol och att täcka sina armar så får man mindre uppmärksamhet.
Okej, det var ju trist att Babianen har hamnat i fängelse. Kul att du tycker att tjejer ska klä sig anständigt. Trodde du var mer inne på burka-stilen. Givetvis kan man föra sig anständigt, istället för att klä sig som en provocerande hora. Det lär de flesta föräldrar sina döttrar. Men så finns en del som vill leka lite med sin kvinnlighet. Det är inte konstigt. Måste vara lite spännande och intressant att kul att kunna locka män. Däremot kanske man inte ska ursäkta ap-beteende bara pga detta. Vi män har faktiskt förmågan att lägga band på våra lustar. Vi är inte som ni, instinktsdrivna käril. Vi är, oftast, kompetenta och starka.
Citera
2014-10-30, 06:02
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Själv blir jag trakasserad av små tiggande zigenare, "Hej hej".

Visst är det läskigt med negrer som förföljer en men dom andra är ju bara att strunta i.
Citera
2014-10-30, 06:28
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
"Have a nice evening."
"Good morning."

Ja, det är inte lätt att vara kvinna när man konstant måste utstå dessa verbala våldtäkter. Jag hoppas innerligen att den nya regeringen snarast inför en lag som gör det illegalt att tilltala en kvinna, om inte hon först tilltalar dig.

Som jag ser det så behöver en del män lära sig att det finns platser och situationer där det inte lämpar sig att flirta och ragga.

Jag har själv varit med om män som gått så långt att de saktat in och börjat "smoothtalka" från sina bilar när jag traskat på ödsliga områden och detta beteende gör ju att jag känner mig rädd och extra utsatt i den försvarslösa position jag ändå försätts i av dessa män.

Värt att påpeka är att jag inte klär mig utmanande och att jag inte heller är snyggare än medeltalet kvinnor.
Ovanstående situation är helt enkelt något som dagens kvinnor i gemen kan vänta sig av de socialt inkompetenta män vilka ännu inte begripit att deras kurtiserande är något som bör förpassas till folkrika platser där kvinnor kan känna sig utom fara.
Citera
2014-10-30, 07:09
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Lögn och marxistisk lögn från början till slut. Fy fan att inte fler protesterar mot dessa småpåvar. Facsimens kreatur. Vi har inte längre demokrati i detta land. Twi vale... Fy fan! Vakna upp svenskar!
Förvirrad? Hur ska du ha det?
Citera
2014-10-30, 07:10
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Är väl lite skillnad på att bli raggad av en kille i deras ålder som de tycker ser bra ut än av en tjock gubbe eller en hög crack-niggah.

Kvinnor blir smickrade av vilket som.

Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Det här är Sverige, inte något islamiskt land.
Sen kanske fokus ska vara lite mer på män i den här debatten - att lära sig att håla sin "styver" i schack och inte gå lös bara för att man ser en kvinnas figur i kön i ICA och anse sig ha rätt att vara framfusig bara för att hon inte har en man vid sin sida. För övrigt så får jag troll-vibbar från dig, med risk för ad hominem.

Men hur ska män veta att kvinnan som går till ICA inte är singel/tillgänglig? Förr i tiden typ 50 år sen gifte man sig tidigare, färre var skilda, det fanns färre singel-mammor, otrohet var mer tabu (det fanns inte Victoria Milan), om en kvinna bar en vigsel-ring var det mer seriöst (det fanns inte "öppet förhållande"), etc. så om det här var 1955 skulle jag hålla med. Men idag kan män inte veta om kvinnan inte går med en man eller är hel-täckt i en burqa.

Citat:
Ursprungligen postat av FWIW
Samtliga som förföljde kvinnan eller gav henne kommentarer var alltså afro-amerikaner. Vad ska vi diskutera? Hur sexistisk och efterbliven stora delar av den homofoba, macho och föräldralösa afro-amerikanska kulturen är? Det räcker väl att kolla på den genomsnittliga rap-videon för att se hur extremt anti-intellektuell och kvinnoförnedrande den afro-amerikanska kulturen är.

Faktum är att det är sådana här videos, eller varför inte den som NRK publicerade (se här) illustrerar varför kulturrelativism och anonyma mångkulturella samhällen depraverade på allt vad moral och anständighet är förkastliga. Mångkultur till världens mest jämställda och upplysta samhällen är som att ta in division 1 spelare till Allsvenskan - det blir sämre kvalite.

Ja, mångkultur och segregerade machosamhället där män definierar sig utifrån hur "gangster"de är eller hur stora biceps de har eller hur många vapen de kan vifta med är samhällen som blir obehagliga. Låt videon användas som underlag för att enas kring den slutsatsen.

Svarta amerikaner är matriarkala. I en kultur där kvinnor bestämmer socialt är det så kvinnor vill bli raggade på.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det är väl för fan en människas förbannade rättighet att kunna gå vart man vill på en gata själv utan att bli trakasserad. Om du på allvar ser lösningen på detta problem är att gå ut med sin man/bror/far/farbor så säger det mer om dig och din unkna syn på situationen i frågan.

Om en man går runt i assless chaps och blir raggad på av bögar så är problemet att "det är en mans förbannade rättighet att kunna gå runt i assless chaps utan att bli raggad på" och inte att han faktiskt bär assless chaps? Om han slutade bära assless chaps så skulle han bli av med problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Okej, det var ju trist att Babianen har hamnat i fängelse. Kul att du tycker att tjejer ska klä sig anständigt. Trodde du var mer inne på burka-stilen. Givetvis kan man föra sig anständigt, istället för att klä sig som en provocerande hora. Det lär de flesta föräldrar sina döttrar. Men så finns en del som vill leka lite med sin kvinnlighet. Det är inte konstigt. Måste vara lite spännande och intressant att kul att kunna locka män. Däremot kanske man inte ska ursäkta ap-beteende bara pga detta. Vi män har faktiskt förmågan att lägga band på våra lustar. Vi är inte som ni, instinktsdrivna käril. Vi är, oftast, kompetenta och starka.

1) Min man är inte i fängelse.

2) Ju mer anständigt man klär sig desto mindre blir man raggad på.

3) Om man går med en man kan man klä sig hur man vill.

4) Om en kvinna går ensam så uppfattas det som att hon bjuder in män att ragga på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in