Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
Du menar att de skulle vara jobbigt för män om kvinnor hela tiden gav dem komplimanger, följde efter dem, med mera? Men du går på att kvinnor tycker att det är jobbigt när män gör det mot kvinnor? Om hon inte ville ha den sortens uppmärksamhet skulle hon vara heltäckt eller gå ut med sin man/far/bror.
Jag skulle personligen tycka att den typ av uppmärksamhet som visas i klippet vore oerhört störig om jag utsattes för den från kvinnor, särskilt som det är uppenbart att 95% av dem har noll att hämta men helt enkelt inte verkar förstå detta.
Jag erkänner att det är skillnad, men som man vill man ju så klart inte bli påraggad av en massa fula/snaskiga brudar hela tiden och jag förstår helt en kvinna som inte vill uppleva detta.
Att det för en man ligger i naturen att välja ut kvinnor och sedan uppvakta dem, för att genom sin charm (sin förmåga) vinna deras intresse, ger ju som en självklar konsekvens att man inte direkt attraheras av kvinnligt bottenskrap som helt random tilltalar en på gatan vart man än går.
(Detta händer lyckligtvis inte särskilt ofta tack vare våra sociala koder)
På samma sätt förstår jag om en kvinna känner sig närmast antastad när tjogvis med män, som ytligt verkar sakna all finess eller fantasi, tilltalar henne i något mediokert försök att vinna hennes intresse. Vad dessa män uppenbart sysslar med är snarare att jämställa med att tråla än att ragga. Man får känslan av ett slentrianmässigt försök till kontakt som de själva vet (eller åtminstone borde veta om de inte är mentalt handikappade) knappast kommer att leda någonstans.
Att varje enskilt försök i sig självt knappast, utom i ett fåtal fall, kan ses som någon form av antastande förminskar inte känslan av att summan är (för kvinnan) att betrakta som något av ett övergrepp.
Den tydliga övervikten av män ur ett ganska snävt etniskt ursprung visar möjligen på en generell nivå i de samhällen dessa män härstammar ifrån. Vad det säger om dessa män, och kanske i förlängningen om kvinnorna i deras samhällen, behöver vi inte gå in på..