2014-10-29, 21:17
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
I de flesta länder är det vanligare att man pratar mer spontant med främmande människor än vad man gör i Sverige.

Ja, men ditt "exempel", som du använde som någon sorts bevisföring, att i första hand sätta sig bredvid främmande människor på halvfulla bussar känner jag inte igen.

Förekommer det någonstans i Europa? USA? Dvs allt vad västerländsk kultur heter.

Fick dock ett PM om att det tydligen är standard på Jakarta, kan ju inte verifiera det, men det är ju en hyfsat avlägsen kultur.
Citera
2014-10-29, 21:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Sexuellt tillgänglig betyder att kvinnan är öppen för att ha någon sorts relation med en man där sex ingår. Jag menar inte att hon vill ha sex på en gång. Jämför det med en kvinna som går tillsammans med en man där kan kvinnan gå naken för alla män förstår att hon inte är tillgänglig.

1) Jag är fortfarande kvinna.

2) Jag är top 10% så min man är inte intresserad av andra kvinnor.

3) Poängen är att om en kvinna visar att hon är tillgänglig (till exempel att hon inte är gift) kan hon förvänta sig att män raggar på henne. Det beror på att hon först visade att hon var tillgänglig om hon inte hade gjorde det skulle män inte ragga på henne.

Du är inte en kvinna. Du är ett foto som Babianen använder sig av för at förhäva sig själv. Du är Babianen.

Du har inte någon man, då du är Babianen.

Jag kommer aldrig bli en White Knight, så jag skiter i hur dåligt eller bra du mår av at bli utsatt pga att du går ensam, eller inte övertäckt av burka. Jag anser att vi män ska bete oss som män, och inte som några libidoförtyckta idioter. Jag står för manlighet, omsorg, kärlek och respekt. Sen kan jag gärna se ner på idioter av alla kön.
Citera
2014-10-29, 21:20
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Du menar att de skulle vara jobbigt för män om kvinnor hela tiden gav dem komplimanger, följde efter dem, med mera? Men du går på att kvinnor tycker att det är jobbigt när män gör det mot kvinnor? Om hon inte ville ha den sortens uppmärksamhet skulle hon vara heltäckt eller gå ut med sin man/far/bror.
Jag skulle personligen tycka att den typ av uppmärksamhet som visas i klippet vore oerhört störig om jag utsattes för den från kvinnor, särskilt som det är uppenbart att 95% av dem har noll att hämta men helt enkelt inte verkar förstå detta.
Jag erkänner att det är skillnad, men som man vill man ju så klart inte bli påraggad av en massa fula/snaskiga brudar hela tiden och jag förstår helt en kvinna som inte vill uppleva detta.

Att det för en man ligger i naturen att välja ut kvinnor och sedan uppvakta dem, för att genom sin charm (sin förmåga) vinna deras intresse, ger ju som en självklar konsekvens att man inte direkt attraheras av kvinnligt bottenskrap som helt random tilltalar en på gatan vart man än går.
(Detta händer lyckligtvis inte särskilt ofta tack vare våra sociala koder)

På samma sätt förstår jag om en kvinna känner sig närmast antastad när tjogvis med män, som ytligt verkar sakna all finess eller fantasi, tilltalar henne i något mediokert försök att vinna hennes intresse. Vad dessa män uppenbart sysslar med är snarare att jämställa med att tråla än att ragga. Man får känslan av ett slentrianmässigt försök till kontakt som de själva vet (eller åtminstone borde veta om de inte är mentalt handikappade) knappast kommer att leda någonstans.

Att varje enskilt försök i sig självt knappast, utom i ett fåtal fall, kan ses som någon form av antastande förminskar inte känslan av att summan är (för kvinnan) att betrakta som något av ett övergrepp.

Den tydliga övervikten av män ur ett ganska snävt etniskt ursprung visar möjligen på en generell nivå i de samhällen dessa män härstammar ifrån. Vad det säger om dessa män, och kanske i förlängningen om kvinnorna i deras samhällen, behöver vi inte gå in på..
Citera
2014-10-29, 21:32
Medlem
Chics avatar
Citat:
Om hon till exempel gick ut med sin man skulle män inte ragga på henne det vet hon och alla andra kvinnor. Så varför går hon ut ensam? För att hon vill ha sexuell uppmärksamhet från andra män.

Ska man behöva ringa sin kille varje gång man ska till ICA för att handla? Annars vill man ha sexuell uppmärksamhet?..
Citera
2014-10-29, 21:52
Medlem
KenRingIntes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Du drar till med det klassiska argumentationsknepet personangrepp. Snygg den :^ )

Varför vara på diskussionsforum om du ska kalla alla med åsikter som skiljer sig från dina för idioter?

Vissa saker är inte värda bättre resonemang.
Citera
2014-10-29, 21:56
Medlem
KenRingIntes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
En rejäl karl:
-visar kvinnan respekt
-öppnar dörren åt henne
-ger henne en sittplats på bussen
-ger små ynkliga män en smäll på käften som inte kan visa respekt för kvinnan
-skyddar sin syster från våld
-skyddar med sitt liv sin moder från trakasserier

Javisst?

Citat:
Väx upp och ge fan i våra kvinnor din pajas.

I hela skogen vad fan vad då?

Citera
2014-10-29, 22:07
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenRingInte
Javisst?

I hela skogen vad fan vad då?

Bra svar.

Fick mig att se ett hopp.
Citera
2014-10-29, 22:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du är inte en kvinna. Du är ett foto som Babianen använder sig av för at förhäva sig själv. Du är Babianen.

Du har inte någon man, då du är Babianen.

Jag kommer aldrig bli en White Knight, så jag skiter i hur dåligt eller bra du mår av at bli utsatt pga att du går ensam, eller inte övertäckt av burka. Jag anser att vi män ska bete oss som män, och inte som några libidoförtyckta idioter. Jag står för manlighet, omsorg, kärlek och respekt. Sen kan jag gärna se ner på idioter av alla kön.

1) Hur menar du att jag inte är jag? Här är en bild på mitt vigselbevis och min vigselring. Du kan ju se att jag är gift.

2) Kärlek och respekt är White Knight.

3) Man mår inte dåligt av att män raggar men det är olämpligt att man skickar ut fel signaler.

Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
Jag skulle personligen tycka att den typ av uppmärksamhet som visas i klippet vore oerhört störig om jag utsattes för den från kvinnor, särskilt som det är uppenbart att 95% av dem har noll att hämta men helt enkelt inte verkar förstå detta.
Jag erkänner att det är skillnad, men som man vill man ju så klart inte bli påraggad av en massa fula/snaskiga brudar hela tiden och jag förstår helt en kvinna som inte vill uppleva detta.

Nej det skulle du inte sluta köra mangina-game. I princip alla män skulle vilja få samma uppmärksamhet av kvinnor som kvinnor får av män det är biologiskt för att män är evolutionärt anpassade för att sprida sina gener.

Hur vet du att kvinnor inte gillar män som raggar på det sättet? Det gör de.

Citat:
Att varje enskilt försök i sig självt knappast, utom i ett fåtal fall, kan ses som någon form av antastande förminskar inte känslan av att summan är (för kvinnan) att betrakta som något av ett övergrepp.

Om kvinnan kände att det var ett övergrepp skulle hon inte gå ut utan en man.

Citat:
Den tydliga övervikten av män ur ett ganska snävt etniskt ursprung visar möjligen på en generell nivå i de samhällen dessa män härstammar ifrån. Vad det säger om dessa män, och kanske i förlängningen om kvinnorna i deras samhällen, behöver vi inte gå in på..

Män från olika etniciteter raggar på olika sätt men alla män raggar på kvinnor de tror är tillgängliga det är det som är poängen.

Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Ska man behöva ringa sin kille varje gång man ska till ICA för att handla? Annars vill man ha sexuell uppmärksamhet?..

Om en kvinna går ensam och otäckt till ICA kommer män tro att hon är singel och ragga på henne.
Citera
2014-10-29, 22:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
1) Hur menar du att jag inte är jag? Här är en bild på mitt vigselbevis och min vigselring. Du kan ju se att jag är gift.

2) Kärlek och respekt är White Knight.

3) Man mår inte dåligt av att män raggar men det är olämpligt att man skickar ut fel signaler.

1. Vart har Babianen tagit vägen.

2. Om jag skulle bli attraherad av en övertäckt kvinna, är det då okej att jag våldtar henne?

3. Vilka signaler sänder kvinnor som vill bli våldtagna ut?

4. Varför låter Babianen sina fruntimmer skriva på fb? Är han sjuk? Jag saknar honom!

5. På ditt foto har du en synnerligen oattraktiv navel. Den känns äcklig. Har du tänkt på hur morbjudande din mage ser ut?
Citera
2014-10-29, 22:22
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Vad är problemet? Är ju sånt här svenska feminister drömmer om. Multikulturella kvinnoförnedrande samhället, dem älskar det utan att dem verkar ha vetskap om det.
Citera
2014-10-29, 22:36
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
1. Vart har Babianen tagit vägen.

2. Om jag skulle bli attraherad av en övertäckt kvinna, är det då okej att jag våldtar henne?

3. Vilka signaler sänder kvinnor som vill bli våldtagna ut?

4. Varför låter Babianen sina fruntimmer skriva på fb? Är han sjuk? Jag saknar honom!

5. På ditt foto har du en synnerligen oattraktiv navel. Den känns äcklig. Har du tänkt på hur morbjudande din mage ser ut?

1) Han är utomlands ofta.

2) Meningen med att vara täckt är att visa att man inte är tillgänglig. Så varför skulle du våldta nån som inte är tillgänglig istället för nån av de 1000 tals som är tillgängliga?

3) De hänger runt män när de är fulla, följer med män till olika platser, är högljudda runt män, klär sig provokativt.

4) Han tycker det är bra att jag har en hobby.

5) Det är bara pigmentet runt naveln. Det är för att jag nyss fött barn bilden är 4 månader efter. Det här är 1 år efter mitt första. Pigmentet försvinner efter ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Vad är problemet? Är ju sånt här svenska feminister drömmer om. Multikulturella kvinnoförnedrande samhället, dem älskar det utan att dem verkar ha vetskap om det.

Ingen kvinna tycker att det är kvinnoförnedrande att män raggar på henne. De flesta kvinnor blir smickrade. Det här är bara hysteri från galna kvinnor.

Fråga dig själv om kvinnor tyckte att det här raggandet var otrevligt varför skulle de fortsätta gå ut ensamma? De behöver inte ens gå med en man det räcker med att en kvinna går med en annan kvinna så kommer färre män att ragga.

Om de verkligen inte vill ha sexuell uppmärksamhet av främmande män varför täcker de sig inte när de är ute? De behöver inte ens vara hel-täckta det räcker med en längre kjol och att täcka sina armar så får man mindre uppmärksamhet.
Senast redigerad av Babianen 2014-10-29 kl. 22:43.
Citera
2014-10-29, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Ska jag vara ärlig så har jag aldrig sett någon ens ragga på en främmande tjej ute i vardagen, aldrig någonsin och då spenderade jag ett tag den mesta utav min i Malmö. Det verkar vara ett väldigt ovanligt fenomen i Sverige.

Min förra pojkvän brukade göra det innan han träffade mig. Han berättade att de flesta tjejer uppskattade det som en rolig och normbrytande grej i deras slentrianmässiga vardag. De flesta hade aldrig varit med om det tidigare. Jag tror det är ytterst ovanligt i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in