2014-10-30, 07:48
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

Om en kvinna går ensam så uppfattas det som att hon bjuder in män att ragga på henne.

Om detta är sant så är det männen som behöver få mer insikt och därmed ändra sin felaktiga uppfattning om kvinnors törst efter uppmärksamhet.

Ansvaret ligger alltså på dessa män och det är således inte kvinnans skyldighet att täcka sig var gång hon vill gå ut för sig själv utan att störas av påträngande kufar.
Citera
2014-10-30, 07:52
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

Om en man går runt i assless chaps och blir raggad på av bögar så är problemet att "det är en mans förbannade rättighet att kunna gå runt i assless chaps utan att bli raggad på" och inte att han faktiskt bär assless chaps? Om han slutade bära assless chaps så skulle han bli av med problemet.

Ja, det är då i det fallet fortfarande en mans "förbannade rättighet" att gå klädd så.

Det finns ingen sexuell moral att tolka in i klädsel

Du framstår som helt galet efterbliven som är rädd för/inte tillåter folk att ha på sig vad fan som helst för det skickar sexuella inviter.

Du utgår ju således från att du/de män du känner är efterblivna och inte kan agera rationellt trots att en sexuell attraktion uppstår. Det låter som ett superproblem och är något du bör söka vård mot. Om det är som du beskriver.

Men jag utgår från att du trollar och vill uppröra folk. Ingen är så efterbliven som du.
Citera
2014-10-30, 08:21
Medlem
robomans avatar
Det som händer i klippet är vidrigt, och TS verkar ha unkna, förlegade åsikter. Har bara läst delar av tråden, men jag antar att TS tycker att kvinnans klädsel är av viss betydelse när man utreder en våldtäkt?
Citera
2014-10-30, 08:53
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Håller med. väldigt synd om kvinnor som får uppmärksamhet.... de gnäller när de inte får uppmärksamhet och komplimanger, de flesta kvinnor suktar efter bekräftelse av den sorten. När de får komplimanger eller uppmärksamhet så är det av "fel kille" och då är det trakasserier.. hur vi än gör här så är det mannen som är förlorare..
Det är vi som har pressen, måste prestera, vara snygga, vara välutbildade eller ha bra jobb och bra status för att fånga en kvinnas intresse. De allra flesta kvinnor hittar män om de vill ha en man.
HAHAHAHA, aså... "hur vi än gör så är det mannen som är förlorare" - stakarn *klapa*

...fast om du riktar om din ilska och ser bortom ordet feminism som jag antar att du inte gillar har du faktiskt rätt i att det inte bara är kvinnor som är förlorare i patriarkatet. Även män tvingas som du skriver in i snäva roller om hur man ska vara och bete sig för att vara man. Skulle du lägga samman alla träd till en skog och se bortom din självpåtagna och småsinta offerroll skulle du kanske se att även detta är feminism, att jobba mot dessa trökiga och destruktiva föreställningar kring maskulinitet.
Citera
2014-10-30, 08:54
Medlem
BonerBatmans avatar
Håller med, det här klippet är vidrigt. Känns dock som det är typiskt för underklassen att bete sig så. Personerna som växt upp i gettot och blivit fostrade av MTV och ungdomsfilmer och har någon "tuff" rappare som förebild. Stört löjligt.

Kan på något vis sätta mig in i hur hon har det då jag tillbringade ett halvår i Thailand förra vintern. Vissa gator gick det inte att gå på då flockar av thailändskor kom och började ställa massa frågor och klänga på en i hopp om att man skulle falla för dem.

Måste vara riktigt jobbigt att behöva utstå detta varje jävla dag.
Citera
2014-10-30, 09:21
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Varför ska dessa okända män tilltala den för dem okända kvinna? Vilket är syftet?
De vill knulla. Om hon inte vill är det ju bara att låta bli, eller hur?
Citera
2014-10-30, 09:26
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
De vill knulla. Om hon inte vill är det ju bara att låta bli, eller hur?

Haha vilket skämt.

En kvinna ska kunna gå på stan i vad som helst utan att män ska känna ett behov av att bedömma henne. Så enkelt är det bara. Ragga gör man på krogen, inte på gatan.
Citera
2014-10-30, 09:38
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Haha vilket skämt.

En kvinna ska kunna gå på stan i vad som helst utan att män ska känna ett behov av att bedömma henne. Så enkelt är det bara. Ragga gör man på krogen, inte på gatan.
Vaddå bedöma? Det gör man ju hela tiden - jag är ute och går, nu kommer en kille springande och viftar med kniv, jag bedömer att han är farlig. Den mänskliga hjärnan fungerar så att den helt automatiskt bedömer precis allt man ser, hela tiden. Fjant.

Om du däremot menar att de tilltalar henne så är ju inte det olagligt på något vis, så hon får tåla det. Eller tycker du (personligen) att vi ska göra det olagligt att tilltala människor på gatan?
Citera
2014-10-30, 09:47
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Vaddå bedöma? Det gör man ju hela tiden - jag är ute och går, nu kommer en kille springande och viftar med kniv, jag bedömer att han är farlig. Den mänskliga hjärnan fungerar så att den helt automatiskt bedömer precis allt man ser, hela tiden. Fjant.

Om du däremot menar att de tilltalar henne så är ju inte det olagligt på något vis, så hon får tåla det. Eller tycker du (personligen) att vi ska göra det olagligt att tilltala människor på gatan?
Blev du uppfostrad av vargar eller? Ur ett större, samhälleligt perspektiv handlar det om rötna strukturer. På individplan handlar det om hyfs och självinsikt, att vara socialt kompetent och kapabel att känna av och läsa in ett socialt sammanhang. Det är klart man kan och ska kunna tala med folk på gatan, men i allmänhet är det dock t ex inte hyfsat att kommentera en främlings utseende, det är att bete sig som en ouppfostrad röv.
Citera
2014-10-30, 09:51
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Kan de inte det då? Jag har aldrig sett sånt här beteende på stan, någonstans. Och då är jag rätt berest.
Citat:
Ursprungligen postat av BradDourif
Blev du uppfostrad av vargar eller? Ur ett större, samhälleligt perspektiv handlar det om rötna strukturer. På individplan handlar det om hyfs och självinsikt, att vara socialt kompetent och kapabel att känna av och läsa in ett socialt sammanhang. Det är klart man kan och ska kunna tala med folk på gatan, men i allmänhet är det dock t ex inte hyfsat att kommentera en främlings utseende, det är att bete sig som en ouppfostrad röv.
Märkligt, feminister brukar tycka att man skall "bryta normer" och att vara en väluppfostrad vit svensk man är det hemskaste som finns.
Citera
2014-10-30, 09:53
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Märkligt, feminister brukar tycka att man skall "bryta normer" och att vara en väluppfostrad vit svensk man är det hemskaste som finns.
Källa på att normerna som ska brytas är de kring vett och etikett?
Citera
2014-10-30, 09:55
Medlem
TopC4Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Kan de inte det då? Jag har aldrig sett sånt här beteende på stan, någonstans. Och då är jag rätt berest.

Det är bara "vissa" normer som ska brytas. Vilka normer som är ok att ifrågasätta är upp till den feministcertifierade vita medelklasskvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in