2014-10-29, 22:40
Medlem
Ghennas avatar
Borde vara ganska irriterande för att utsättas för varje dag, fan, jobbigt bara att säga hej till bekanta.
Citera
2014-10-29, 22:55
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

Ingen kvinna tycker att det är kvinnoförnedrande att män raggar på henne. De flesta kvinnor blir smickrade. Det här är bara hysteri från galna kvinnor.

Fråga dig själv om kvinnor tyckte att det här raggandet var otrevligt varför skulle de fortsätta gå ut ensamma? De behöver inte ens gå med en man det räcker med att en kvinna går med en annan kvinna så kommer färre män att ragga.

Om de verkligen inte vill ha sexuell uppmärksamhet av främmande män varför täcker de sig inte när de är ute? De behöver inte ens vara hel-täckta det räcker med en längre kjol och att täcka sina armar så får man mindre uppmärksamhet.
Är väl lite skillnad på att bli raggad av en kille i deras ålder som de tycker ser bra ut än av en tjock gubbe eller en hög crack-niggah.
Citera
2014-10-29, 22:59
Medlem
Chics avatar
Citat:
Om en kvinna går ensam och otäckt till ICA kommer män tro att hon är singel och ragga på henne.

Det här är Sverige, inte något islamiskt land.
Sen kanske fokus ska vara lite mer på män i den här debatten - att lära sig att håla sin "styver" i schack och inte gå lös bara för att man ser en kvinnas figur i kön i ICA och anse sig ha rätt att vara framfusig bara för att hon inte har en man vid sin sida. För övrigt så får jag troll-vibbar från dig, med risk för ad hominem.
Citera
2014-10-29, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Sen kanske fokus ska vara lite mer på män i den här debatten - att lära sig att håla sin "styver" i schack och inte gå lös bara för att man ser en kvinnas figur i kön i ICA och anse sig ha rätt att vara framfusig bara för att hon inte har en man vid sin sida. För övrigt så får jag troll-vibbar från dig, med risk för ad hominem.

Oavsett vad man tycker om uppblåsta självupptagna män så har dessa rätt att vara framfusiga, kommentera både det ena och det andra och ge komplimanger. Även om många kvinnor tycker att det är jobbigt.
Citera
2014-10-29, 23:07
Medlem
FWIWs avatar
Samtliga som förföljde kvinnan eller gav henne kommentarer var alltså afro-amerikaner. Vad ska vi diskutera? Hur sexistisk och efterbliven stora delar av den homofoba, macho och föräldralösa afro-amerikanska kulturen är? Det räcker väl att kolla på den genomsnittliga rap-videon för att se hur extremt anti-intellektuell och kvinnoförnedrande den afro-amerikanska kulturen är.

Faktum är att det är sådana här videos, eller varför inte den som NRK publicerade (se här) illustrerar varför kulturrelativism och anonyma mångkulturella samhällen depraverade på allt vad moral och anständighet är förkastliga. Mångkultur till världens mest jämställda och upplysta samhällen är som att ta in division 1 spelare till Allsvenskan - det blir sämre kvalite.

Ja, mångkultur och segregerade machosamhället där män definierar sig utifrån hur "gangster"de är eller hur stora biceps de har eller hur många vapen de kan vifta med är samhällen som blir obehagliga. Låt videon användas som underlag för att enas kring den slutsatsen.
Senast redigerad av FWIW 2014-10-29 kl. 23:09.
Citera
2014-10-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chic

Så du tycker inte det är okej för män att ragga på kvinnor i vardagliga situationer? Man har rätt att börja prata med vem man vill så länge man respekterar ett nej.

Hålla sin "styver" i schack? Du vet att män alltid förväntas vara den som tar kontakt? Män som inte aktivt raggar och tar kontakt med kvinnor förblir ensamma. Om en man inte gillar krogen, kanske inte gillar alkohol ,då får han helt enkelt acceptera läget tycker du och förbli ensam eftersom här i Sverige är det endast tillåtet att ragga på krogen under alkoholintag och ingen annanstans.
Citera
2014-10-29, 23:21
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Om de inte vill ha kommentarer kan de,

a) Gå ut tillsammans med sin man eller en manlig släkting.

b) Bära heltäckande kläder.

c) Stanna hemma.

Varför går de ut ensamma och otäckta trots att de vet att de kommer att få kommentarer? För att de gillar att få sexuell uppmärksamhet från främmande män.

Det är väl för fan en människas förbannade rättighet att kunna gå vart man vill på en gata själv utan att bli trakasserad. Om du på allvar ser lösningen på detta problem är att gå ut med sin man/bror/far/farbor så säger det mer om dig och din unkna syn på situationen i frågan.
Citera
2014-10-30, 00:19
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Väldigt många tar livet av sig varje år pga. ensamhet men eftersom det mest är män så tycker jag vi fokuserar på de stackars kvinnorna som är så attraktiva att män vill prata med dom hela tiden. Stackars snygga tjejer

Håller med. väldigt synd om kvinnor som får uppmärksamhet.... de gnäller när de inte får uppmärksamhet och komplimanger, de flesta kvinnor suktar efter bekräftelse av den sorten. När de får komplimanger eller uppmärksamhet så är det av "fel kille" och då är det trakasserier.. hur vi än gör här så är det mannen som är förlorare..
Det är vi som har pressen, måste prestera, vara snygga, vara välutbildade eller ha bra jobb och bra status för att fånga en kvinnas intresse. De allra flesta kvinnor hittar män om de vill ha en man.
Citera
2014-10-30, 00:23
Medlem
Bodickers avatar
De flesta kommentarer är ju vänliga och korta. Rubriken säger att "kvinnor traksseras varje dag", men det ser inte jag. Jag ser en kvinna, under en dag (eller kanske fler dagar och ihopklippt?). Jag har aldrig sett, eller hört nåt om att kvinnor skulle trakasseras på gator. Mina tjejkompisar har aldrig sagt nåt, inte heller något om deras kompisar. Eller om mina kvinnliga kollegor. Konstigt. Ändå hoppar alla på detta och säger: JA SÅHÄR ÄR DET FÖR KVINNOR
Citera
2014-10-30, 00:26
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Här förklaras skillnaden mellan sexuella trakasserier och normalt socialt umgänge väldigt pedagogiskt:

https://www.youtube.com/watch?v=PxuUkYiaUc8

Klockren!! precis som jag säger. Det är trakasserier om det är fel man som stöter
Citera
2014-10-30, 00:40
Medlem
PissingContests avatar
Citat:

Nej det skulle du inte sluta köra mangina-game. I princip alla män skulle vilja få samma uppmärksamhet av kvinnor som kvinnor får av män det är biologiskt för att män är evolutionärt anpassade för att sprida sina gener.

Hur vet du att kvinnor inte gillar män som raggar på det sättet? Det gör de.

Om kvinnan kände att det var ett övergrepp skulle hon inte gå ut utan en man.

Män från olika etniciteter raggar på olika sätt men alla män raggar på kvinnor de tror är tillgängliga det är det som är poängen.

Att ragga som riktiga män av min börd istället för som något sprunget ur ett slags genetiskt avträde på evolutionens avbytarbänk är inte "mangina-game"..

Om vi för ett ögonblick leker med i din lilla charad om Babianens flickvän, samt bortser ifrån att Babianen är ett troll, så måste jag applådera detta skådespel, "bravo"!

Om Babianen har en flickvän så är förväntningen att hon beter och uttrycker sig precis som "du"..
Och nej, om Babianen har en flickvän är det höga odds på att hon skulle attraheras av mig, men säkerligen lägre än motsatsen.
Citera
2014-10-30, 01:24
Medlem
ant's avatar
"Have a nice evening."
"Good morning."

Ja, det är inte lätt att vara kvinna när man konstant måste utstå dessa verbala våldtäkter. Jag hoppas innerligen att den nya regeringen snarast inför en lag som gör det illegalt att tilltala en kvinna, om inte hon först tilltalar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in