Citat:
Ursprungligen postat av
Mooon
Varför ska dessa okända män tilltala den för dem okända kvinna? Vilket är syftet?
Ragga
Fråga om något
Försöka lära känna henne som vän
Sälja något
Säga hej
Alla är saker som är fult lagliga och helt ok att göra, även om jag förstår att du inte känner dig nöjd förens den feministiska lagen om "sänkt blick" går igenom eller hur? När män inte tittar i backen när han möter en kvinna och sjunker i ihop med sitt kroppsspråk uppfattas det som otroligt hotfullt för kvinnor. En man som inte sänker sin blick när han möter en kvinna ska både misshandlas, åtalas och hängas ut i media som sexförbrytare. Jag och mina manliga vänner jobbar mycket med det här, vi vill att alla kvinnor ska få må bra och känna sig säkra, därför har vi även efter att ha tagit oss igenom kåken, missbruk, våld, psykisk ohälsa på egen hand och vänt våra liv och skaffat egen försörjning beslutat oss för skänka det vi tjänat och ge våra arbeten till mer utsatta Svenska kvinnor som slutar gymnasiet, Svenska tjejer från medelklassen har det inte lätt nuförtiden, därför måste vi hjälpa dom så det blir jämställdt och bra, så dom kan få må bra och vi kan betala för det vi gjort emot dom

När män tillochmed tar sig friheten att hälsa och flörta med en kvinna på öppen gata, det var dagen jag blev feminist.