2014-10-29, 17:21
Medlem
jaybones avatar
Just den här videon är inget bra exempel på att kvinnor trakasseras. Folk säger bara "hey" eller "damn" osv. Okej en kille går bredvid tjejen i ett par minuter, det är väldigt konstigt. Men i övrigt är det inte olagligt att prata med folk på gatan, inte ens i Sverige.

De vita kränkta kvinnorna har ingen direkt poäng den här gången. Kvinnan sexualiseras inte ens, hon blir stött på av män som vill ha hennes telefonnummer, mer vackert blir det inte tyvärr, då inte alla stackars fattiga svarta män har klass nog att göra det på ett sätt som passar den privilegierade vita kvinnan.
Citera
2014-10-29, 17:30
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Intressant att det var 95% negrer som trakasserade henne.
Hur ska Aftonbladet försvar det?
Citera
2014-10-29, 17:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Du menar att de skulle vara jobbigt för män om kvinnor hela tiden gav dem komplimanger, följde efter dem, med mera? Men du går på att kvinnor tycker att det är jobbigt när män gör det mot kvinnor? Om hon inte ville ha den sortens uppmärksamhet skulle hon vara heltäckt eller gå ut med sin man/far/bror.
Men Jesus, är du tillbaka? Var har du varit? Har saknat dig, min käre Babian. Kul att du återvänt för att röra upp känslorna här på fb. Vem vet, kanske Golonka hittar hem igen, nu när du återvänt. Nu verkade ju ha ett underligt förhållande till varandra.

Och visst har du rätt - kvinnor som inte vill bli trackasserade ska givetvis gå i burka, då araber och negrer saknar förmåga till självbehärskning. Har vi väl bjudit hit dem, är det ju rasistiskt att anklaga dem för deras natur. Man kan ta lejonet ur djungeln, och så vidare.

Du är så härlig för att du bekräftar våra fördomar. Det ska du ha en eloge för.
Citera
2014-10-29, 17:39
Medlem
NorthPorts avatar
Så där beter sig sällan svenskar utan endast män från andra spännande kulturer. Fittan i videon och andra feminister borde vara nöjda då det smutsiga, multikulturella samhället verkar vara deras största önskan i livet. Som man bäddar får man ligga, pissliberaler!
Citera
2014-10-29, 17:44
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Men Jesus, är du tillbaka? Var har du varit? Har saknat dig, min käre Babian. Kul att du återvänt för att röra upp känslorna här på fb. Vem vet, kanske Golonka hittar hem igen, nu när du återvänt. Nu verkade ju ha ett underligt förhållande till varandra.

Och visst har du rätt - kvinnor som inte vill bli trackasserade ska givetvis gå i burka, då araber och negrer saknar förmåga till självbehärskning. Har vi väl bjudit hit dem, är det ju rasistiskt att anklaga dem för deras natur. Man kan ta lejonet ur djungeln, och så vidare.

...Kan låta bli att vurma för initiativtagande män och kanske t om själva gå fram till de tillbakadragna, gissa hur ofta det händer?!
Citera
2014-10-29, 17:45
Medlem
Många här på flashback som har en skev kvinnosyn. Det är på grund av sådana som er som ultrafeminister och annat trask har fått sådant stort utrymme i media. Börja respektera kvinnor. Klart att hon utsättes för trakasseringar, det är ju uppenbart.
Citera
2014-10-29, 17:49
Medlem
Muertosans avatar
"Svenska män är så tråkiga och fega!" "OMG, äcklet tilltalade mig, VÅLDTÄKT!!!!"
Citera
2014-10-29, 17:51
Medlem
Oformads avatar
Själv hade jag förvisso uppskattat det om jag fått liknande uppmärksamhet, fast från Tjejer, på gatan.

Men eftersom att jag är Sexist anser jag ändå ska respektera skillnaden mellan mäns och kvinnors förhållningssätt. Därför tycker jag inte att detta "spännande, mörka" beteende är acceptabelt.

Dessa män är dock uppenbart mer feministiskt lagda än vad jag är och bemöter därför kvinnor som de (och jag) själva hade velat bli bemötta av unga kvinnor på stan. Deras ihärdiga feminism är hedersvärd!

Tycker Gudrun Schyman ska ge dem en guldstjärna för att de inte delar mina sexistiskt konservativa värderingar!
Senast redigerad av Oformad 2014-10-29 kl. 17:53.
Citera
2014-10-29, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Varför ska dessa okända män tilltala den för dem okända kvinna? Vilket är syftet?

Ragga
Fråga om något
Försöka lära känna henne som vän
Sälja något
Säga hej

Alla är saker som är fult lagliga och helt ok att göra, även om jag förstår att du inte känner dig nöjd förens den feministiska lagen om "sänkt blick" går igenom eller hur? När män inte tittar i backen när han möter en kvinna och sjunker i ihop med sitt kroppsspråk uppfattas det som otroligt hotfullt för kvinnor. En man som inte sänker sin blick när han möter en kvinna ska både misshandlas, åtalas och hängas ut i media som sexförbrytare. Jag och mina manliga vänner jobbar mycket med det här, vi vill att alla kvinnor ska få må bra och känna sig säkra, därför har vi även efter att ha tagit oss igenom kåken, missbruk, våld, psykisk ohälsa på egen hand och vänt våra liv och skaffat egen försörjning beslutat oss för skänka det vi tjänat och ge våra arbeten till mer utsatta Svenska kvinnor som slutar gymnasiet, Svenska tjejer från medelklassen har det inte lätt nuförtiden, därför måste vi hjälpa dom så det blir jämställdt och bra, så dom kan få må bra och vi kan betala för det vi gjort emot dom När män tillochmed tar sig friheten att hälsa och flörta med en kvinna på öppen gata, det var dagen jag blev feminist.
Citera
2014-10-29, 17:58
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Tack men,

(FB) Leder porr till sexuella övergrepp?

(FB) Leder porr till sexuella övergrepp?

(FB) Kvinnor njuter av att bli våldtagna!

jag är babianens fru jag har lånat hans konto ett tag.

Citat:

De här kvinnorna skickar ut signaler om att de är sexuellt tillgängliga. Alla män uppfattar dem på det sättet även om de inte raggar på/trakasserar dem. Om kvinnorna visade att de var upptagna till exempel genom att gå ute med en man eller vara hel-täckta då skulle män inte ragga på/trakassera dem lika mycket. Så det handlar om att kvinnorna skickar ut signaler om att de är sexuellt tillgängliga fast de inte är det för att de vill ha sexuell uppmärksamhet från män.

Till exempel om en kvinna går runt naken uppfattas det som att hon är sexuellt tillgänglig. Då kommer män att ragga på henne. Om kvinnan då säger "bara för att jag går runt naken ska ni inte tro att jag vill ha sex" är det hyckleri för hon vet mycket väl att män uppfattar henne som sexuellt tillgänglig. Så varför ska kvinnor få mobba män genom att låtsas vara sexuellt tillgängliga och sen avvisa dem när de visar intresse för sex utan konsekvenser?
Senast redigerad av Babianen 2014-10-29 kl. 18:01.
Citera
2014-10-29, 18:11
Medlem
slemmigsnigels avatar
Här förklaras skillnaden mellan sexuella trakasserier och normalt socialt umgänge väldigt pedagogiskt:

https://www.youtube.com/watch?v=PxuUkYiaUc8
Citera
2014-10-29, 18:15
Medlem
Krehs avatar
Om kvinnor börjar ta kontakt med män kanske de slipper bli kontaktade hela tiden. Som det är nu så är det inte konstigt att män håller på som i filmen.

Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Det är trakasserier, att säga emot vittnar bara om ens unkna kvinnosyn.
Din politiskt korrekta, hjärntvättade fjolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in