Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
Sexuellt tillgänglig betyder att kvinnan är öppen för att ha någon sorts relation med en man där sex ingår. Jag menar inte att hon vill ha sex på en gång. Jämför det med en kvinna som går tillsammans med en man där kan kvinnan gå naken för alla män förstår att hon inte är tillgänglig.
1) Jag är fortfarande kvinna.
2)
Jag är top 10% så min man är inte intresserad av andra kvinnor.
3) Poängen är att om en kvinna visar att hon är tillgänglig (till exempel att hon inte är gift) kan hon förvänta sig att män raggar på henne. Det beror på att hon först visade att hon var tillgänglig om hon inte hade gjorde det skulle män inte ragga på henne.
Det stämmer om kvinnan är på krogen. Men mitt på dagen på stan finns det ingen (normal) kvina som känner sig hotad.
Låter i mina öron oerhört logiskt. Det är precis så här jag upplever min verklighet.
Min kvinna uppträder i majoriteten alltid upptagen.
Killar spanar in henne med andra ögon när hon uppträder på detta sättet.
Vi går förbi ett "blattegäng" på stan som bara står och hänger liksom. De spanar in alla människor.
Precis alla människor. Det de lägger märke till är min flickvän. Hon klär sig på ett sätt som framhäver hennes fysik på ett sätt som hon mår bra av. Som hon också har märkt ger henne uppmärksamhet.
När jag märker att andra spanar in min flickvän så vill jag försvara. Skydda. Behålla.
Det kan yttra sig i svartsjuka.
Nu är inte jag den svartsjuka typen. Det vet hon. Hon beter sig bara på ett sätt som får henne att känna sig bra.
På jobbet däremot. Där har vi tillåtit varandra att tänja på gränserna.
Tex. Min tidigare chef. En kvinna i 35 års åldern. En person som anställer.
I arbetslivet har vi tillåtelse i att "flirta".
Jag flirtade med min tidigare chef. Det gav mig timmar och gratis sprit. Det gav mig något att dela med min blivande fru dessutom.
Även hon får göra detta. Med regeln, enbart i arbetslivet!
Detta gäller alltså inte de gångerna hon är ute med sina tjejer.
Att hon glömmer att berätta att hon är upptagen när någon av killarna raggar på henne.
Det är alltså inte accepterat att för henne uppträda som ett "groggluder".
På min sida har jag liknande regler uppsatta för mig.
Att vid frågan om jag är upptagen eller inte, svara ärligt.
Att inte låta någon tjej Twerka i min direkta närhet