2014-10-29, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Då kan ju dessa kontaktsökande män söka kontakt med varandra istället. Självklart är detta ett allvarligt problem när kvinnor inte kan röra sig fritt utan att riskera att känna stort obehag och rädsla för vad nästa steg kan vara för dessa knasbollar. Det är inget normalt beteende utan visar på att de inte respekterar henne som människa och vill tydligt visa upp det. Det gör att kvinnor drar sig för att befinna sig i det offentliga rummet och varför anser ni att det är något positivt?

Jag är ständigt förundrad över många skribenters, här på forumdelen, oförställda förtjusning när tjejer eller kvinnor råkar illa ut eller blir utsatta för otrevliga situationer.

Får kvinnor tilltala män offentligt btw?
Citera
2014-10-29, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coldon86
Såg en rubrik med "Film visar hur kvinnor trakasseras - varje dag"
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/samhalle-och-politik/article55192.ab

Det filmen visar är ju bara folk som ser en tjej som dom finner attraktiv och kör korta småflirt endast, varför denna förbannade offermålning utav kvinnor? och varför använder AB ord som trakasserier?, om dom nu väljer att använda sådana ord så kan AB väl åtminstone visa på hur långsökt dom har tänkt?

vem är tjejen förresten?

skulle vilja se bilder på henne bakifrån och se vad som skapar sån uppståndelse! En sån uppståndelse att de måste ge komplimanger! Hon lär ju ha en extremt vacker röv iaf?
Citera
2014-10-29, 20:29
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Då kan ju dessa kontaktsökande män söka kontakt med varandra istället. Självklart är detta ett allvarligt problem när kvinnor inte kan röra sig fritt utan att riskera att känna stort obehag och rädsla för vad nästa steg kan vara för dessa knasbollar. Det är inget normalt beteende utan visar på att de inte respekterar henne som människa och vill tydligt visa upp det. Det gör att kvinnor drar sig för att befinna sig i det offentliga rummet och varför anser ni att det är något positivt?

Jag är ständigt förundrad över många skribenters, här på forumdelen, oförställda förtjusning när tjejer eller kvinnor råkar illa ut eller blir utsatta för otrevliga situationer.

Ja, så ser det ut i Sverige 2014. Och utvecklingen blir än mer intressant. Hur ser det ut 2020?
2030? Då kommer dessa jvla pack att dominera, inte bara som i denna tråd, utan överallt på gator och torg. Tahrirtorget i Kairo-Medborgarplatsen i Stockholm. Kommer det ens gå att se skillnad på dessa platser?
Citera
2014-10-29, 20:32
Medlem
Citat:

Nej, det är inget allvarligt problem. "Problemet" är i så fall att kvinnorna ifråga känner ett "stort obehag" när de blir kontaktade av en svart man. Problemet är med andra ord rasism.

Inse fakta: det är du och Sverige som är udda. I merparten av världen så hälsar, pratar och flörtar människor öppet med varandra. Det är inget konstigt, kränkande eller farligt. Det är normalt mänskligt beteende. Att en liten befolkning på 9 miljoner anser att det normala är att stirra i backen och ignorera sina medmänniskor är helt irrelevant.

Trångsynta små provinsiella rasister som du får helt enkelt anpassa sig.
Citera
2014-10-29, 20:37
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Sexuellt tillgänglig blir en tjej när hon klär av sig för dig vilket inte är synonymt med framför dig.

Skönt att det bara är blattar som resonerar som du.

Edit:
Och nej, vi män skulle inte vilja vara i deras sits. Ni målar upp en drömbild av att snygga, attraktiva tjejer går förbi er och blinkar. Jag skulle inte vilja att en massa oattraktiva tjejer la kommentarer om mig. Tänk Er en bild på Honey bo-bos mamma, nej fy fan. Det är så man spyr upp i munnen.

http://img2-1.timeinc.net/people/i/2013/news/130218/mama-june-600.jpg

Sexuellt tillgänglig betyder att kvinnan är öppen för att ha någon sorts relation med en man där sex ingår. Jag menar inte att hon vill ha sex på en gång. Jämför det med en kvinna som går tillsammans med en man där kan kvinnan gå naken för alla män förstår att hon inte är tillgänglig.

Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du har svårt att inte försöka ha sex med kvinnor utan burka. Men du borde nog sitta fängslad. Kom igen nu, nog kan du gå förbi en kvinna utan burka utan att försöka ha sex med henne? Annars är du ju anpassad för mentalsjukhuset.

Hur kan du ens gå utanför dörren? Har du ständig ståkuk? Om du åker buss, drar du fram den och spontanrunkar av ren frustration över alla "otäckta" kvinnor du ser? Hur kan du ens gå och handla?

Jag tycker verkligen synd om dig. Det borde finnas någon sorts medicin för dig, så du kan klara di i samhället. Om man är så körd att man måste knulla varenda "otäckt" kvinna, kommer man inte kunna sköta ens ett arbete? Har du sjukbidrag? Går du till psykolog? För du verkar ju leva ett handikappat liv. Det ska du inte behöva göra! Det finns hjälp att få!

Stackare.

1) Jag är fortfarande kvinna.

2) Jag är top 10% så min man är inte intresserad av andra kvinnor.

3) Poängen är att om en kvinna visar att hon är tillgänglig (till exempel att hon inte är gift) kan hon förvänta sig att män raggar på henne. Det beror på att hon först visade att hon var tillgänglig om hon inte hade gjorde det skulle män inte ragga på henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Liknelsen om att män hade uppskattat samma uppmärksamhet av kvinnor faller på att en man i regel kan freda sig fysiskt om någon blir obehagligt närgången. En bättre liknelse vore typ om en kille fick samma uppmärksamhet av diverse sliskiga bögar som väger 30% mer än honom. Är själv osäker på om jag skulle vara lika smickrad då.

Det stämmer om kvinnan är på krogen. Men mitt på dagen på stan finns det ingen (normal) kvinna som känner sig hotad.

Citat:
Ursprungligen postat av NextGenAthlete
Det är en jävla skillnad mellan att roa sina ögon lite mot att gapa kommentarer efter främlingar. Titta får man göra som man behagar.
Ser man en främling på tåget och flirtar lite på skoj så innebär det inte att "man går och har sex".

Är du troll, dum i huvudet eller 12 år gammal?

I Sverige är det så. I USA är att prata samma sak som att titta är i Sverige. Det är som att en kvinna i Sverige skulle göra en video där män tittar på henne på tunnelbanan.

Jag menar inte att man har sex på en gång. Jag menar att man flirtar, sen pratar man, sen träffas man på fika, sen träffas man på middag, sen har man sex. Det är så normala människor träffas.
Senast redigerad av Babianen 2014-10-29 kl. 21:10.
Citera
2014-10-29, 20:41
Medlem
Fjodorovs avatar
Ska jag vara ärlig så har jag aldrig sett någon ens ragga på en främmande tjej ute i vardagen, aldrig någonsin och då spenderade jag ett tag den mesta utav min i Malmö. Det verkar vara ett väldigt ovanligt fenomen i Sverige.
Citera
2014-10-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Ska jag vara ärlig så har jag aldrig sett någon ens ragga på en främmande tjej ute i vardagen, aldrig någonsin och då spenderade jag ett tag den mesta utav min i Malmö. Det verkar vara ett väldigt ovanligt fenomen i Sverige.
Sverige är ett rätt osocialt land. Här sätter vi oss inte gärna bredvid varandra på bussarna, till exempel.
Citera
2014-10-29, 20:50
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov

Därför att i Sverige raggar män genom att titta på kvinnor istället för att prata med dem det är samma sak.
Citera
2014-10-29, 20:58
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Sverige är ett rätt osocialt land. Här sätter vi oss inte gärna bredvid varandra på bussarna, till exempel.

Finns det något land där normen är att försöka sätta sig bredvid främmande i bussar?
Hört om dessa mytomspunna platser, men ingen har någonsin kunnat peka ut dem.

Och då syftar jag inte på att selektivt sätta sig bredvid unga snygga tjejer, det är en annan sak.
Citera
2014-10-29, 20:59
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Sexuellt tillgänglig betyder att kvinnan är öppen för att ha någon sorts relation med en man där sex ingår. Jag menar inte att hon vill ha sex på en gång. Jämför det med en kvinna som går tillsammans med en man där kan kvinnan gå naken för alla män förstår att hon inte är tillgänglig.

1) Jag är fortfarande kvinna.

2) Jag är top 10% så min man är inte intresserad av andra kvinnor.

3) Poängen är att om en kvinna visar att hon är tillgänglig (till exempel att hon inte är gift) kan hon förvänta sig att män raggar på henne. Det beror på att hon först visade att hon var tillgänglig om hon inte hade gjorde det skulle män inte ragga på henne.

Det stämmer om kvinnan är på krogen. Men mitt på dagen på stan finns det ingen (normal) kvina som känner sig hotad.

Låter i mina öron oerhört logiskt. Det är precis så här jag upplever min verklighet.
Min kvinna uppträder i majoriteten alltid upptagen.
Killar spanar in henne med andra ögon när hon uppträder på detta sättet.

Vi går förbi ett "blattegäng" på stan som bara står och hänger liksom. De spanar in alla människor.
Precis alla människor. Det de lägger märke till är min flickvän. Hon klär sig på ett sätt som framhäver hennes fysik på ett sätt som hon mår bra av. Som hon också har märkt ger henne uppmärksamhet.

När jag märker att andra spanar in min flickvän så vill jag försvara. Skydda. Behålla.
Det kan yttra sig i svartsjuka.

Nu är inte jag den svartsjuka typen. Det vet hon. Hon beter sig bara på ett sätt som får henne att känna sig bra.

På jobbet däremot. Där har vi tillåtit varandra att tänja på gränserna.
Tex. Min tidigare chef. En kvinna i 35 års åldern. En person som anställer.

I arbetslivet har vi tillåtelse i att "flirta".

Jag flirtade med min tidigare chef. Det gav mig timmar och gratis sprit. Det gav mig något att dela med min blivande fru dessutom.

Även hon får göra detta. Med regeln, enbart i arbetslivet!

Detta gäller alltså inte de gångerna hon är ute med sina tjejer.
Att hon glömmer att berätta att hon är upptagen när någon av killarna raggar på henne.

Det är alltså inte accepterat att för henne uppträda som ett "groggluder".

På min sida har jag liknande regler uppsatta för mig.
Att vid frågan om jag är upptagen eller inte, svara ärligt.
Att inte låta någon tjej Twerka i min direkta närhet
Citera
2014-10-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Finns det något land där normen är att försöka sätta sig bredvid främmande i bussar?
Hört om dessa mytomspunna platser, men ingen har någonsin kunnat peka ut dem.

Och då syftar jag inte på att selektivt sätta sig bredvid unga snygga tjejer, det är en annan sak.
I de flesta länder är det vanligare att man pratar mer spontant med främmande människor än vad man gör i Sverige.
Citera
2014-10-29, 21:16
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Jag tycker det är jättehemskt när säljare och tiggare trakasserar mig bara för att jag har en dyr kostym, dyr klocka och dyr bil.

Det är minst lika synd om utsatta manliga multimiljonärer.
Varje dag på stan blir jag utsatt för tiggare som ropar efter mig, går fram till mig och skramlar lite med en kopp med 4 kronor i. Kanske ska vi göra en film om det?

Nej men allvarligt nu är det fan sorgligt att män är så pinsamma och efterhängsna. Stackaren som följde efter henne var ju en riktig vinnare i livets lotto.

Man kan ju tro att det bara går svarta på gatan i New York så som det såg ut i detta klipp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in