2014-10-29, 19:15
Medlem
I ett mångkulturellt samhälle, t.ex. USA, får man helt enkelt lära sig att leva med den här typen av beteende. Vita feminister kan inte förvänta sig att alla män ska bete sig som passiva hjon.

Lite mindre trångsynthet hade nog varit på sin plats.
Citera
2014-10-29, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Ja Babianen har extremt dåliga åsikter hon har flera gånger förklarat att hon tycker att patriarkatet är bra, det säger väl allt eller hur.

Ni som inte tycker det är trakasseri kan väl fundera på det att dom här kvinnorna inte ville ha några kommentarer det är alltså totalt oprovoserad trakasseri...

Ska männen läsa era tankar nu oxå?

Omoget beteende tycker jag det är men trakasserier nopp.
Senast redigerad av naescafe 2014-10-29 kl. 19:20.
Citera
2014-10-29, 19:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Det kanske man kan tycka men verkligheten kommer ALDRIG att se ut så. Vi är djur och den enda lagen som består är djungelns lag.

Ja exakt det är som att säga "en tik ska kunna löpa utan att han-hundar försöker sätta på henne". Det är en grundläggande biologisk instinkt att män försöker ha sex med fertila kvinnor. Om det inte var så skulle människor behöva utveckla en parnings-säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av NextGenAthlete
Den där videon säger ingenting om Sverige men det säger ju sig självt att inte många kvinnor lär uppskatta att inte kunna vara ute utan att varenda gristjock man skriker "Hello baby!", stirrar på hennes bröst och säger "Nice!" eller på rumpan och gapar "Damn!". Som grädde på moset så var det något miffo som gick efter henne i flera minuter och någon annan främling som krävde att få veta varför de inte kan vara vänner.

Det har hänt att ett par tjejer har kommenterat min ganska muskulösa och robusta "Häck" eller "Röv" men då har det varit såna som jag känner sedan tidigare. Jag hade inte velat att främlingar tar sig friheten att kommentera min mäktiga Gluteus Maximus.

Det hör till god sed att man inte kommenterar främlingars kroppsdelar som är sexuellt betingade och att man inte gör närmanden mot någon stackare som råkar passera en på stan.

Det är olika kultur i olika länder/städer/sub-kulturer etc. I Sverige är det inte OK att prata med en främling på det sättet men i Sverige stirrar man och flinar istället - same, same. Det är olika sätt för män att indikera att de vill ha sex med kvinnan. Om kvinnan pratar tillbaka i USA eller flinar tillbaka i Sverige så går man och har sex. Om kvinnan går med en man då indikerar inte män att de vill ha sex med henne. Alla vet de sociala reglerna vad är poängen med en debatt där alla låtsas?
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Om hon går ut med en man slipper hon det.

Det funkar inte så. När en kvinna går ensam och o-täckt uppfattas det som att hon är sexuellt tillgänglig. Därför kommer män att försöka ha sex med henne. Det vet alla kvinnor. Så vad är problemet?

Sexuellt tillgänglig blir en tjej när hon klär av sig för dig vilket inte är synonymt med framför dig.

Skönt att det bara är blattar som resonerar som du.

Edit:
Och nej, vi män skulle inte vilja vara i deras sits. Ni målar upp en drömbild av att snygga, attraktiva tjejer går förbi er och blinkar. Jag skulle inte vilja att en massa oattraktiva tjejer la kommentarer om mig. Tänk Er en bild på Honey bo-bos mamma, nej fy fan. Det är så man spyr upp i munnen.

http://img2-1.timeinc.net/people/i/2013/news/130218/mama-june-600.jpg
Senast redigerad av different_trip 2014-10-29 kl. 19:24.
Citera
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Om hon går ut med en man slipper hon det.

Det funkar inte så. När en kvinna går ensam och o-täckt uppfattas det som att hon är sexuellt tillgänglig. Därför kommer män att försöka ha sex med henne. Det vet alla kvinnor. Så vad är problemet?
Du har svårt att inte försöka ha sex med kvinnor utan burka. Men du borde nog sitta fängslad. Kom igen nu, nog kan du gå förbi en kvinna utan burka utan att försöka ha sex med henne? Annars är du ju anpassad för mentalsjukhuset.

Hur kan du ens gå utanför dörren? Har du ständig ståkuk? Om du åker buss, drar du fram den och spontanrunkar av ren frustration över alla "otäckta" kvinnor du ser? Hur kan du ens gå och handla?

Jag tycker verkligen synd om dig. Det borde finnas någon sorts medicin för dig, så du kan klara di i samhället. Om man är så körd att man måste knulla varenda "otäckt" kvinna, kommer man inte kunna sköta ens ett arbete? Har du sjukbidrag? Går du till psykolog? För du verkar ju leva ett handikappat liv. Det ska du inte behöva göra! Det finns hjälp att få!

Stackare.
Citera
2014-10-29, 19:22
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Hela jävla tiden? Kanske du skulle gilla att folk kommenterar dig dygnet runt, 24/7. Kanske det finns tjejer som gillar det. Men nog ser du väl det sjukliga i beteendet? Eller menar du på allvar att tjejerna ska uppskatta detta? Det hela handlar inte om "feminister" utan om att alla människor, män som kvinnor, ska kunna gå på gatan utan att hela tiden få kommentarer från det andra könet.

Det är uppenbart att det är oönskad uppmärksamhet det handlar om. Om du beter dig som männen på filmen, tycker jag synd om dig. Du saknar uppenbarligen uppfostran, har problem med kontakter med kvinnor och är allmänt sorglig. Du måste väl förstå att männen som filmas hånar både dig och mig som MÄN. Skulle aldrig falla mig in att ställa mig på den sida som förespråkar detta ap-beteende.

Kom igen nu! Klart du inte anser detta vara okej! Det är ju trakasserier det handlar om och satan så patetiskt från killarna. Gå till en hora istället, om det är såna kvinnor du vill ha.

Jag beter mig inte som männen på filmen på gatan, oftast. På barer och andra sociala sammanhang så pratar jag med folk. Killar som tjejer.

Sen är det verkligen inte hela tiden, dygnet runt, som tjejer oavsett hur snygga de är får kommentarer.
Citera
2014-10-29, 19:23
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
?
Vad försöker du säga mig?

Tja... att det är en jävla massa hycklande skitprat.

Män ska vara drivande och självsäkra runt kvinnor och de som inte kan det får helt enkelt lära sig. Det är ok att ragga - men bara ibland, och mannen ska i förväg kunna förutspå huruvida detta gäller just där och då.

...För när det väl går igenom är det bara charmigt och allt är frid och fröjd men när det inte gör det så är mannen ett påträngande, socialt missanpassat svin som borde ha vetat bättre än att utsätta oskyldiga kvinnor med sin sextrakasserande närvaro.
Citera
2014-10-29, 19:26
Medlem
Grodaifickans avatar
Liknelsen om att män hade uppskattat samma uppmärksamhet av kvinnor faller på att en man i regel kan freda sig fysiskt om någon blir obehagligt närgången. En bättre liknelse vore typ om en kille fick samma uppmärksamhet av diverse sliskiga bögar som väger 30% mer än honom. Är själv osäker på om jag skulle vara lika smickrad då.
Citera
2014-10-29, 19:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
För att du inte kan hålla dig? För att Babianen inte kan hålla sig? För att blattesvin som är vana vid att kvinnor går i lakan inte kan hålla sig?

Jag är kvinna. Alla kvinnor vet att om de klär sig på ett visst sätt och/eller går ensamma så kommer män att ge dem sexuell uppmärksamhet.

Citat:
En civiliserad människa slår en blick också är det nog med det, en apa gormar och visslar.

Men det är samma sak en signal på att mannen vill ha sex med kvinnan.

Citat:
Man kan bete sig så här i miljöer där man är för att umgås socialt. Det är ingen som klagar för att någon öppnar så här på krogen, men på stan ska man väl för fan kunna gå utan att höra det. Är det verkligen så orimligt?

Sluta White Knighta ingen kvinna känner sig besvärad av att män raggar på henne hon känner sig smickrad.
Citera
2014-10-29, 19:27
Medlem
Citat:
Hela jävla tiden? Kanske du skulle gilla att folk kommenterar dig dygnet runt, 24/7. Kanske det finns tjejer som gillar det. Men nog ser du väl det sjukliga i beteendet? Eller menar du på allvar att tjejerna ska uppskatta detta? Det hela handlar inte om "feminister" utan om att alla människor, män som kvinnor, ska kunna gå på gatan utan att hela tiden få kommentarer från det andra könet.

Det är uppenbart att det är oönskad uppmärksamhet det handlar om. Om du beter dig som männen på filmen, tycker jag synd om dig. Du saknar uppenbarligen uppfostran, har problem med kontakter med kvinnor och är allmänt sorglig. Du måste väl förstå att männen som filmas hånar både dig och mig som MÄN. Skulle aldrig falla mig in att ställa mig på den sida som förespråkar detta ap-beteende.

Kom igen nu! Klart du inte anser detta vara okej! Det är ju trakasserier det handlar om och satan så patetiskt från killarna. Gå till en hora istället, om det är såna kvinnor du vill ha.
I merparten av världen är den här typen av beteende norm. Det är Skandinavien, och Sverige i synnerhet, som är konstiga - något som människor ifrån andra länder ofta lägger märke till. "Waiting for the bus like a swede", etc.

Det handlar alltså inte om något "ap-beteende".
Citera
2014-10-29, 19:29
Medlem
Ad-infinitums avatar
Men allvarligt.
Hon går runt i stan. Börjar när det är ljust och slutar när det är mörkt.
Ska vi uppskatta att hon rör sig mellan 09-21.
Räknar man bort de vanliga hälsningsfraserna som "How you doin" och "have a good day" så kanske hon stöter på en kommentar varannan timme.

Så jävla hemskt är det inte.
Citera
2014-10-29, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
En kille: "Hey, how are you?" (han får inget svar) "Ok, have a beautiful day all right? God bless you"

Fyfan det var nästan våldtäkt alltså!!!!
Och ändå fick hon bara ihop 2 minuter av dessa kommentarer på hennes 10 timmars promenad.
Senast redigerad av Indico 2014-10-29 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in