2014-10-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Att inte kunna röra sig fritt i det offentliga rummet utan att blickar och kommentarer hela tiden förföljer en person endast för att hon är kvinna är trakasserier. Här kan vi verkligen tala om att sakna respekt för människor. Sedan finns det ju ännu värre klipp där kvinnan i fråga blir förföljd tät i hälarna och tafsad efter.

Tackolov att det inte är så här i Sverige. Helt klart ett fantastiskt land och man får hoppas att det så förblir.
Nej, det är inte trakasserier utan normalt mänskligt beteende. Att personer som du anser att en svart man "trakasserar" en vit kvinna genom att säga "how are you?" är däremot minst sagt suspekt.

Retoriken är som sprungen ur tidigt 1900-tal. Finns det inga vitklädda män med god moral som kan skydda dessa arma kvinnor ifrån svartingarnas hemska övergrepp?
Citera
2014-10-29, 20:12
Medlem
Citat:
Att inte kunna röra sig fritt i det offentliga rummet utan att blickar och kommentarer hela tiden förföljer en person endast för att hon är kvinna är trakasserier. Här kan vi verkligen tala om att sakna respekt för människor. Sedan finns det ju ännu värre klipp där kvinnan i fråga blir förföljd tät i hälarna och tafsad efter.

Tackolov att det inte är så här i Sverige. Helt klart ett fantastiskt land och man får hoppas att det så förblir.

Nej det är inte trakasseri, du har problemet inte vanliga människor. Jag får tilltala dig, flörta med dig, titta på dig etc och du ska bara hantera det eller söka hjälp. Eller införa något slags apartheid.
Citera
2014-10-29, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monco
Nej, det är inte trakasserier utan normalt mänskligt beteende. Att personer som du anser att en svart man "trakasserar" en vit kvinna genom att säga "how are you?" är däremot minst sagt suspekt.

Retoriken är som sprungen ur tidigt 1900-tal. Finns det inga vitklädda män med god moral som kan skydda dessa arma kvinnor ifrån svartingarnas hemska övergrepp?

Tycker med det känns så
Citera
2014-10-29, 20:14
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenRingInte
Diskussionen går het på Reddit, följ den. Ännu ett komplett jävla idiotiskt jippo från de lobotomerade jävla feministerna. Less blir jag på skiten.

En rejäl karl:
-visar kvinnan respekt
-öppnar dörren åt henne
-ger henne en sittplats på bussen
-ger små ynkliga män en smäll på käften som inte kan visa respekt för kvinnan
-skyddar sin syster från våld
-skyddar med sitt liv sin moder från trakasserier

Att kvinnor kan provocera dig med att lägga ut en film där män med ett totalt respektlöst beteende mot kvinnan visar tydligt vem du är.

Att blanda ihop detta med vänsterfeminism är ett äkta självmål.

Det finns flera liknande klipp. Bl.a där en vit kvinna går på samma sätt i Holland. Kolla in vilka slags män som också där beter sig lika respektlöst. Undrar om nån svensk kvinna kunde gjort lika i något spännande område. Och igen hade vi fått dina jävla grott kommentarer igen.

Väx upp och ge fan i våra kvinnor din pajas.
Citera
2014-10-29, 20:14
Medlem
Tittar man på de som är på henne, så är det nästan uteslutande blattar...

Är väl inget nytt att negrer har lite svårt att respektera kvinnor?

Det är helt enkelt något som man får ta i ett mångkulturellt samhälle. Tror någon verkligen att negrer kan förväntas uppträda som vita?
Citera
2014-10-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
En rejäl karl:
-visar kvinnan respekt
-öppnar dörren åt henne
-ger henne en sittplats på bussen
-ger små ynkliga män en smäll på käften som inte kan visa respekt för kvinnan
-skyddar sin syster från våld
-skyddar med sitt liv sin moder från trakasserier

Att kvinnor kan provocera dig med att lägga ut en film där män med ett totalt respektlöst beteende mot kvinnan visar tydligt vem du är.

Att blanda ihop detta med vänsterfeminism är ett äkta självmål.

Det finns flera liknande klipp. Bl.a där en vit kvinna går på samma sätt i Holland. Kolla in vilka slags män som också där beter sig lika respektlöst. Undrar om nån svensk kvinna kunde gjort lika i något spännande område. Och igen hade vi fått dina jävla grott kommentarer igen.

Väx upp och ge fan i våra kvinnor din pajas.

Du min patetiske herre, är så sjärtknullad. En liten jycke är vad du är

"En rejäl karl"
"våra kvinnor"

Vad ger kvinnorna dig,, jag menar du verkar ju ge en hel del.
Citera
2014-10-29, 20:17
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tror verkligen inte att alla män antar att kvinnor som inte går med en man, eller går heltäckta, är tillgängliga för sex. De enda kvinnor jag anser är tillgängliga för spontana sexuella aktiviteter, är horor. Men jag kanske är så där svenskt omanlig.

De antar väl att hon är singel/tillgänglig? Jag menar inte att män tror att kvinnan kommer ha sex med dem på en gång. Men de tror att om de pratar med henne, säger rätt saker, en sak leder till en annan och till slut har de sex. Men om kvinnan går med en man då antar de att hon inte är intresserad.

Citat:
Jag har för övrigt aldrig sett en kvinna kila runt naken på stan.

Men du har garanterat sett kvinnor som har visat att de är sexuellt tillgängliga. Det är ungefär samma sak.

Citat:
Kvinnor ska givetvis kunna gå runt utan burka och slippa bli utsatta för trakasserier. Det ser jag som en självklarhet. Att du tycker annorlunda är bara udda och konstigt.

Det här är inte trakasserier det här är män som visar sexuellt intresse för en kvinna som först har visat att hon är sexuellt tillgänglig. Tänk om kvinnan är ute efter casual sex? Då förlorar de män som inte raggar på henne. Så hur ska män veta vilka kvinnor som är sexuellt tillgängliga/icke-tillgängliga så de vet vilka kvinnor de ska ragga på? Om kvinnan går med en man eller bär hel-täckande så ser män att hon inte är tillgänglig.

Citat:
Om du nu är kvinna, vilket jag inte tror då Babianen inte kan attrahera en kvinna och då detta innebär att det är du, min gamle vän!, tycker jag det är konstigt att du inbillar dig att vi män är helt kontrollerade av vår libido. Det är vi sannerligen inte. Vi är fria individer som känner till självkontroll, som kan avgöra om en kvinna är tillgänglig eller inte, på andra grundval än hur hon är klädd. Vill du klä dig i burka får du så göra. Själv ser jag helst att du stannar hemma då, så slipper jag bli utsatt för spektaklet.

Jag postade en gammal bild på mig och min man här.

Jag tror inte att män inte kan kontrollera sig. Jag tror att män visar sexuellt intresse för kvinnor som de tror är sexuellt tillgängliga. Problemet är att de här kvinnorna visar att de är sexuellt tillgängliga fast de inte är det sen klagar det på att män visar intresse för dem. Om de inte hade visat att de var tillgängliga från början skulle mäninte ha raggat på det.

Hur vet män annars om en kvinna är tillgänglig?
Citera
2014-10-29, 20:17
Medlem
spirdalas avatar
Tycker tråden skulle flyttas till I&I då det är uppenbart att det är ett svart beteende att agera så här. Dom har säkert fiskat samma respons i ett vit samhälle men då fick hon nobben. Då gick dom på säkra kort o gick i nått neger hak.

Men det tar ju iof inte bort frågan om.....vad var du Ts ville veta egentligen?

Fanns det en direkt frågeställning egentligen?
Citera
2014-10-29, 20:19
Medlem
Läste en bra kommentar om den där på reddit, löd typ "allt ställen där hon går är 'ghetton' i New York, där populationen är till störst del svart och latino, och som också reflekteras med att alla männen är svarta och latino. Ändå målas catcalling upp som ett problem där vita cismän är de huvudsakliga förövarna."

Ganska roligt.
Citera
2014-10-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Tittar man på de som är på henne, så är det nästan uteslutande blattar...

Är väl inget nytt att negrer har lite svårt att respektera kvinnor?

Det är helt enkelt något som man får ta i ett mångkulturellt samhälle. Tror någon verkligen att negrer kan förväntas uppträda som vita?
Ni rasister är förvissa kända för att ha rutten kvinnosyn. Skaffa lite självinsikt du.
Citera
2014-10-29, 20:22
Medlem
Mooons avatar
Då kan ju dessa kontaktsökande män söka kontakt med varandra istället. Självklart är detta ett allvarligt problem när kvinnor inte kan röra sig fritt utan att riskera att känna stort obehag och rädsla för vad nästa steg kan vara för dessa knasbollar. Det är inget normalt beteende utan visar på att de inte respekterar henne som människa och vill tydligt visa upp det. Det gör att kvinnor drar sig för att befinna sig i det offentliga rummet och varför anser ni att det är något positivt?

Jag är ständigt förundrad över många skribenters, här på forumdelen, oförställda förtjusning när tjejer eller kvinnor råkar illa ut eller blir utsatta för otrevliga situationer.

Citat:
Ursprungligen postat av Monco

Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Nej det är inte trakasseri, du har problemet inte vanliga människor. Jag får tilltala dig, flörta med dig, titta på dig etc och du ska bara hantera det eller söka hjälp. Eller införa något slags apartheid.
Citera
2014-10-29, 20:26
Medlem
Citat:
Då kan ju dessa kontaktsökande män söka kontakt med varandra istället. Självklart är detta ett allvarligt problem när kvinnor inte kan röra sig fritt utan att riskera att känna stort obehag och rädsla för vad nästa steg kan vara för dessa knasbollar. Det är inget normalt beteende utan visar på att de inte respekterar henne som människa och vill tydligt visa upp det. Det gör att kvinnor drar sig för att befinna sig i det offentliga rummet och varför anser ni att det är något positivt?

Jag är ständigt förundrad över många skribenters, här på forumdelen, oförställda förtjusning när tjejer eller kvinnor råkar illa ut eller blir utsatta för otrevliga situationer.

Hon råkar inte ut för något, det enda jag tyckte vara konstigt var negern som gick brevid henne i flera minuter, inte olagligt men udda beteende som inte känns helt normalt. Kvinnor kan röra sig fritt utan att utsättas för terror av män
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in