Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Jag tror verkligen inte att alla män antar att kvinnor som inte går med en man, eller går heltäckta, är tillgängliga för sex. De enda kvinnor jag anser är tillgängliga för spontana sexuella aktiviteter, är horor. Men jag kanske är så där svenskt omanlig.
De antar väl att hon är singel/tillgänglig? Jag menar inte att män tror att kvinnan kommer ha sex med dem på en gång. Men de tror att om de pratar med henne, säger rätt saker, en sak leder till en annan och till slut har de sex. Men om kvinnan går med en man då antar de att hon inte är intresserad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Jag har för övrigt aldrig sett en kvinna kila runt naken på stan.
Men du har garanterat sett kvinnor som har visat att de är sexuellt tillgängliga. Det är ungefär samma sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Kvinnor ska givetvis kunna gå runt utan burka och slippa bli utsatta för trakasserier. Det ser jag som en självklarhet. Att du tycker annorlunda är bara udda och konstigt.
Det här är inte trakasserier det här är män som visar sexuellt intresse för en kvinna som först har visat att hon är sexuellt tillgänglig. Tänk om kvinnan är ute efter casual sex? Då förlorar de män som inte raggar på henne. Så hur ska män veta vilka kvinnor som är sexuellt tillgängliga/icke-tillgängliga så de vet vilka kvinnor de ska ragga på? Om kvinnan går med en man eller bär hel-täckande så ser män att hon inte är tillgänglig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Om du nu är kvinna, vilket jag inte tror då Babianen inte kan attrahera en kvinna och då detta innebär att det är du, min gamle vän!, tycker jag det är konstigt att du inbillar dig att vi män är helt kontrollerade av vår libido. Det är vi sannerligen inte. Vi är fria individer som känner till självkontroll, som kan avgöra om en kvinna är tillgänglig eller inte, på andra grundval än hur hon är klädd. Vill du klä dig i burka får du så göra. Själv ser jag helst att du stannar hemma då, så slipper jag bli utsatt för spektaklet.
Jag postade en gammal bild på mig och min man
här.
Jag tror inte att män inte kan kontrollera sig. Jag tror att män visar sexuellt intresse för kvinnor som de tror är sexuellt tillgängliga. Problemet är att de här kvinnorna visar att de är sexuellt tillgängliga fast de inte är det sen klagar det på att män visar intresse för dem. Om de inte hade visat att de var tillgängliga från början skulle mäninte ha raggat på det.
Hur vet män annars om en kvinna är tillgänglig?