2014-10-29, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Nej, Butz har aldrig bytt åsikt utan det handlar bara om tekniska detaljer. Vissa av de beställningar som gjordes t.ex för uppvärmning av bårhuskällarna verkställdes aldrig.

Du ville inte kommentera vad Bischoff menade med att "vergasungskeller" kunde användas för samma ändamål som "leichenkeller"? Kan förstå det, för då blir det ju svårt att få ihop gasmyten.

Gastäta dörrar var standard på alla tyska skyddsrum och det vet vi från amerikanska källor. Ombyggnad till skyddsrum var alltså vad de gastäta dörrarna var till för i Auschwitz. En besvärande omständighet för din sida är ju att ombyggnationen inte stod klar förrän 1944. Andra utrymmen var ju hygienutrymmen med helt vanliga duschar. Trodde holohoaxarna övergivit den imbecilla duschmyten för länge sen.

Kraven på tyska skyddsrum enligt amerikansk militär.

at least rudimentary gas-proofing,
at least one emergency exit (usually to an adjoining cellar through a Brandmauerdurchbruch, or collapsible fire wall),
the sealing of all other openings to the outside, and
in some cases rudimentary struts of wooden beams or brick. [CD155]

http://www.ihr.org/jhr/v20/v20n4p15_Crowell.html

Jo han har bytt åsikt.

Han egna ord.

"In my 1976 book, The Hoax of the Twentieth Century, I offered that this "Vergasungskeller" was a part of the crematory building devoted to generating a combustible gas for the ovens.[5] This interpretation was linguistically correct and could be technically correct, depending on the design of the ovens. The primary meaning of "Vergasung" is gas generation or carburetion, that is, turning something into a gas. A secondary meaning is application of a gas as in fumigation or in gas warfare. It is also the word Germans use to refer to the alleged gassing of Jews, although they use "Gaskammer" rather than "Vergasungskammer" or "Vergasungskeller" for the facility imagined to have accomplished this. Such usage also applies in the literature on fumigation.[6]

By 1989 Robert Faurisson realized that my original interpretation was wrong, and later in 1989 Pressac[7] conclusively showed that it was wrong, based on the design of the cremation ovens. In 1991 Faurisson offered a theory[8] that the Vergasungskeller was a storage area, for fumigation supplies, within LK3.

In 1992 I showed that there were many ways "Vergasung" can come up in sewage treatment technology, and offered that the Vergasungskeller might be found in the sewage treatment plant next to the crematory. However I favored the interpretation that the Vergasungskeller was simply a facility for generating fuel gas for the camp.[9] Document NO4473 suggests, but does not require, that the Vergasungskeller was located within the crematory building.

The purpose of this article is to offer another interpretation which I now believe is more plausible than any earlier offered by me or anybody else"

Kanske dags att du också försöker andra vägar?

Men jag tror inte att det hjälper.

Att anamma åsikter som inte ens upphovsmannen tror på längre känns inte vidare trovärdigt.

Ja det går nog alldeles utmärkt att tillfälligt använda ett rum avsett för gasning till förvaring av lik. Det kan inte vara en gigantisk skillnad mellan dem.

Varför skulle de ha en gassäker dörr med kikhål till ett vanligt duschrum?
Senast redigerad av Laughlines 2014-10-29 kl. 15:45.
2014-10-29, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vem av oss "troende" har nämnt att vi tro på den storyn?? Finns det några vittnen huvud taget som säger att judar ångkokades??

Zyklon B fanns både luktfria och med varningslukt. Att ha Zyklon B utan varningslukt i en avlusningskammare, med den koncentrationen som sägs i instruktionsboken. Det är rena vansinnet ha utan varningslukt . Var skulle de i så fall den med utan varningslukt, om inte förvarna de dödsdömda vad som skulle snart ske? Där är det enda logiska ha utan varningslukt är där
Ni talade om ångkammare i samband med ert tal om dödandet, därför skrev jag så.
Ja, varningslukt finns väl i alla gaser, vem har sagt att det inte skulle ha funnits i Zyklon B.
2014-10-29, 16:44
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Var skulle de i så fall den med utan varningslukt, om inte förvarna de dödsdömda vad som skulle snart ske?

Lukten var det nog inte så noggrant med. De fick panik i vilket fall. Man har hittat lik från barn som fick skallen krossade och andra som kvävdes ihjäl.

Hur förklarar revisionistidioterna detta när alla fångar togs så väl om hand om, fick bada och träna musik? Det var ju ingen tysk som skulle behandla en jude illa. Så det måste ha varit tyfus såklart, vad annars?
2014-10-29, 16:45
Medlem
Denna lilla text är väl egentligen mest riktad till användaren Iradeorum, men även andra som känner sig manade att svara är varmt välkomna.
Kan väl inleda, eftersom jag inte skrivit i tråden innan, att jag är tämligen säker på att förintelsen har ägt rum. När så fruktansvärt mycket pekar åt ett håll och i förhållande väldigt lite åt ett annat brukar vanligen den generella uppfattningen också varit den korrekta. Kan dessutom tillägga att jag själv studerat historia och där aldrig stött på någon som förnekat förintelsen. Men det är mest som en parentes.
Det jag är lite nyfiken på är Iradeorum och hans åsikter gällande Joseph G Burg. Denna jude, som alltså går emot förintelsen, tycks vara ett godkänt vitten. Alla andra judar som dock talar för förintelsen avfärdas snabbt eftersom de är just judar.
Vad är det, förutom faktumet att han förnekar det inträffande, som gör att denna jude är mer trovärdig? Eller är det bara slumpen som gör att miljontals judar ljuger medan detta undantag talar sanning?
Är enbart nyfiken på detta!
2014-10-29, 16:49
Medlem
10010s avatar
Jag var själv en sådan som vandrade i mörkret och trodde på den så kallade "förintelsen", länge länge. Nu finns det inga rimliga tvivel att den är skapad och fabricerad till det grövsta för att en inflytelserik grupp i samhället som inte syns men verkar in i det innersta hos oss, att med hjälp av den, skapa immunitet mot all kritik tills idag efter andra världskriget. Med hjälp av den stora lögn har de lyckats urholka och parasitera på vår västliga värld och kunnat flytta fram sina positioner. När man granskar denna etniskt centriska grupp under lupp så finner man att förhållande till den folkmängd de utgör att de har oproportionerligt stort inflytande på media, lobbyverksamhet och andra nyckelpositioner i samhället. De är alltså den ledande samt pådrivande faktorn bakom många organisationer som skall främja kulturmarxism, t ex Frankfurt skolan har varit central i att förslava vita människors tänkande och banat vägen för den anti-intellektuella, självhatande dekadenta mångkulturalismen.

Gruppen jag talar om är i huvudsak judar och betydelsen av den påhittade förintelsen ligger till grund att de kunnat stjäla mark från palestinierna och att Israel bildades 1948. Än idag betalar Tyskland otroligt stora belopp till Israel allt byggt på kraftigt, kraftigt överdrivna historier. Ja, det fanns arbetsläger och där arbetade judar, som sedan dog av svält, sjukdomar men aldrig att de gasades ihjäl mm som många tror. Man måste ge dem beröm för att de ändrade på historien och indoktrinerade så många till det grövsta att än idag tar folk det som en grundlag i historien att det måste ha hänt eftersom alla tar det för givet, det stod så i min historia bok från 1990, att 6 miljoner judar gasades ihjäl alltså är det så.

Snarare skall man byta ut sitt anti-intellektuella tänkande, och fråga varför tvingas revisionister som ifrågasätter den etablerade sanningen och bedriver forskning och upplysning inom detta område som akademiker, tvingas fly sitt hemland hals över huvud för att inte dömas till långt straff för åsiktsbrott. Det är bara att finna dem som har den verkliga makten i ett samhälle, det är den makt som aldrig får ifrågasättas, granskas,kritiseras samt den som har lagen på sin sida i alla lägen.

Jag hoppas att fler individer som vandrar i mörkret vågar ta del av det material som finns som speglar den uppenbara lögnen efter tagit del av vad vetenskapliga granskningar avslöjar. Låt dem inte förslava ditt sinne utan att du gjort en fullständigt granskning, mod är att våga att gå emot etablerade "sanningar" när de inte visar sig stämma överens med vetenskapen, där du som sanningssökande kan bli offer för ett hårt fängelsestraff för att du anammar just det modet.

Jag vill rikta ett stort tack till alla kunniga som fick mig att vakna
Senast redigerad av 10010 2014-10-29 kl. 16:52.
2014-10-29, 16:54
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Jo han har bytt åsikt.

Han egna ord.

"In my 1976 book, The Hoax of the Twentieth Century, I offered that this "Vergasungskeller" was a part of the crematory building devoted to generating a combustible gas for the ovens.[5] This interpretation was linguistically correct and could be technically correct, depending on the design of the ovens. The primary meaning of "Vergasung" is gas generation or carburetion, that is, turning something into a gas. A secondary meaning is application of a gas as in fumigation or in gas warfare. It is also the word Germans use to refer to the alleged gassing of Jews, although they use "Gaskammer" rather than "Vergasungskammer" or "Vergasungskeller" for the facility imagined to have accomplished this. Such usage also applies in the literature on fumigation.[6]

By 1989 Robert Faurisson realized that my original interpretation was wrong, and later in 1989 Pressac[7] conclusively showed that it was wrong, based on the design of the cremation ovens. In 1991 Faurisson offered a theory[8] that the Vergasungskeller was a storage area, for fumigation supplies, within LK3.

In 1992 I showed that there were many ways "Vergasung" can come up in sewage treatment technology, and offered that the Vergasungskeller might be found in the sewage treatment plant next to the crematory. However I favored the interpretation that the Vergasungskeller was simply a facility for generating fuel gas for the camp.[9] Document NO4473 suggests, but does not require, that the Vergasungskeller was located within the crematory building.

The purpose of this article is to offer another interpretation which I now believe is more plausible than any earlier offered by me or anybody else"

Kanske dags att du också försöker andra vägar?

Men jag tror inte att det hjälper.

Att anamma åsikter som inte ens upphovsmannen tror på längre känns inte vidare trovärdigt.

Ja det går nog alldeles utmärkt att tillfälligt använda ett rum avsett för gasning till förvaring av lik. Det kan inte vara en gigantisk skillnad mellan dem.

Varför skulle de ha en gassäker dörr med kikhål till ett vanligt duschrum?

Det är exakt vad jag menar med tekniska detaljer. Du glömde förstås att ta med fortsättningen på texten i Butz artikel så jag tog mig friheten att lägga till den nedan. Ordet "vergasungskeller" i sitt sammanhang kan inte betyda "gaskammare" och det är ju det relevanta.

"The purpose of this article is to offer another interpretation which I now believe is more plausible than any earlier offered by me or anybody else. Before doing that I should remark that the problem here is what the Vergasungskeller was, not whether it was a homicidal gas chamber. Those who claim it was a homicidal gas chamber focus their attention entirely on that one word in the document. If they would instead focus on what the document says, they would realize that it is impossible to make that interpretation work. The document shows that in January 1943 the Germans were in a great rush to use the building as an ordinary crematory."

De gastäta dörrarna var inte till för några hygienutrymmen utan till de skyddsrum som stod färdiga 1944. Lite jobbigt att de färdigställdes så sent, eller hur?

Det finns massor av autentiska bilder på skyddsrum med gastäta dörrar och titthål i såväl Tyskland som Storbritannien. Är alla nedanstående bilder på gaskammare?

http://forum.codoh.com/t7835-hamburg-wwii-air-raid-shelter-peepholes-gas-tight-doors.html
Senast redigerad av Iradeorum 2014-10-29 kl. 17:27.
2014-10-29, 18:46
Medlem
Citat:
Det är exakt vad jag menar med tekniska detaljer. Du glömde förstås att ta med fortsättningen på texten i Butz artikel så jag tog mig friheten att lägga till den nedan. Ordet "vergasungskeller" i sitt sammanhang kan inte betyda "gaskammare" och det är ju det relevanta.

"The purpose of this article is to offer another interpretation which I now believe is more plausible than any earlier offered by me or anybody else. Before doing that I should remark that the problem here is what the Vergasungskeller was, not whether it was a homicidal gas chamber. Those who claim it was a homicidal gas chamber focus their attention entirely on that one word in the document. If they would instead focus on what the document says, they would realize that it is impossible to make that interpretation work. The document shows that in January 1943 the Germans were in a great rush to use the building as an ordinary crematory."

De gastäta dörrarna var inte till för några hygienutrymmen utan till de skyddsrum som stod färdiga 1944. Lite jobbigt att de färdigställdes så sent, eller hur?

Det finns massor av autentiska bilder på skyddsrum med gastäta dörrar och titthål i såväl Tyskland som Storbritannien. Är alla nedanstående bilder på gaskammare?

http://forum.codoh.com/t7835-hamburg-wwii-air-raid-shelter-peepholes-gas-tight-doors.html

Tekniska detaljer?

Först påstod han att rummet användes till att generera varmluft till krematorierna.

Vilket också var vad du påstod.

Sen efter att han erkänt att den teorin har blivit motbevisad så bytte han teori till att rummet användes till något helt annat, att producera bränslet till resten av anläggningen. Alternativt hade något med avlopp att göra.

De gastäta dörrarna finns skrivet i en inventarielista för ett rum som också hade "duschar".
2014-10-29, 19:50
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Tekniska detaljer?

Först påstod han att rummet användes till att generera varmluft till krematorierna.

Vilket också var vad du påstod.

Sen efter att han erkänt att den teorin har blivit motbevisad så bytte han teori till att rummet användes till något helt annat, att producera bränslet till resten av anläggningen. Alternativt hade något med avlopp att göra.

De gastäta dörrarna finns skrivet i en inventarielista för ett rum som också hade "duschar".

Butz har fört fram tre hypoteser gällande ordet "vergasungskeller" och egentligen inte förkastat någon medan din sida och Pressac har en. Ingen av Butz hypoteser har någon mordisk innebörd så det vore mer intressant att höra vad du har för bevis för ett mordiskt syfte? Ja, förutom det eviga cirkelbeviset och att ordet innehåller gas.

Om du tittar på en autentiskt bild av skyddsrummen din sida påstår skulle vara gaskammare så ser du att det finns gott om utrymme över för hygienutrymmen också. Gastäta dörrar behöver alltså inte ha något med hygienutrymmena att göra.
2014-10-29, 19:55
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Denna lilla text är väl egentligen mest riktad till användaren Iradeorum, men även andra som känner sig manade att svara är varmt välkomna.
Kan väl inleda, eftersom jag inte skrivit i tråden innan, att jag är tämligen säker på att förintelsen har ägt rum. När så fruktansvärt mycket pekar åt ett håll och i förhållande väldigt lite åt ett annat brukar vanligen den generella uppfattningen också varit den korrekta. Kan dessutom tillägga att jag själv studerat historia och där aldrig stött på någon som förnekat förintelsen. Men det är mest som en parentes.
Det jag är lite nyfiken på är Iradeorum och hans åsikter gällande Joseph G Burg. Denna jude, som alltså går emot förintelsen, tycks vara ett godkänt vitten. Alla andra judar som dock talar för förintelsen avfärdas snabbt eftersom de är just judar.
Vad är det, förutom faktumet att han förnekar det inträffande, som gör att denna jude är mer trovärdig? Eller är det bara slumpen som gör att miljontals judar ljuger medan detta undantag talar sanning?
Är enbart nyfiken på detta!

Jag avfärdar ingen p.g.a etnicitet men det går ju inte att undgå att judarna som grupp gynnats oerhört av förintelsemyten. Enorma summor pengar har betalats ut och staten Israel existerar som en följd av förintelsepropagandan. Judar har alltså mycket starkare incitament att framhärda förintelsen och då är förstås ett judiskt vittne som INTE gör det mycket trovärdigare rent vittnespsykologiskt.
2014-10-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Lukten var det nog inte så noggrant med. De fick panik i vilket fall. Man har hittat lik från barn som fick skallen krossade och andra som kvävdes ihjäl.

Hur förklarar revisionistidioterna detta när alla fångar togs så väl om hand om, fick bada och träna musik? Det var ju ingen tysk som skulle behandla en jude illa. Så det måste ha varit tyfus såklart, vad annars?
Vem har sagt att man tog väl hand om fångarna, men man behöll dem vid liv så gott man kunde och ingen oskyldig dödades. Det transporterades dödsdömda fångar till Auschwitz för avrättning och kremering, och fångar ifrån lägret som avrättades för brott de gjort sig skylldiga till i lägret. Det var inte bara de fångar som avled i sjukdomar som kremerades där.
Det fanns Tyskar som behandlade Fångarna illa och det var ett problem för lägrets Kommandant, men de SS männen avsatta och dömda i SS domstol. Oftast hamnade de i ett straffkompani på Östfronten eller så som vanlig soldat. Detta kan du läsa om i boken Commanders of Auschwitz av Jeremy Dixon.

När hittade man lik ifrån barn med skallen krossad och som kvävts ihjäl, då man så gott som kremerade alla lik?
Som ni så talar om er Zyklon B, så varför hade man inte använt gasen då utan kvävt barnen? Konstigt eller hur. I såfall en våldsam Judiska kapo, eller hur, för SS skulle ju ha använt Zyklon B, enligt er.
2014-10-29, 20:25
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Jag avfärdar ingen p.g.a etnicitet men det går ju inte att undgå att judarna som grupp gynnats oerhört av förintelsemyten.

Gynnats av förintelsen? Är du verkligen sjuk i huvudet? Miljoner och återigen miljoner har förlorat sina familjer och alla ägodelar pga av ww2. Tror du att de hellre skulle vilja att en stat och politiker fick en massa pengar eller ha sin familj och släkt tillbaka? Det är ett mycket litet fåtal som har gynnats ekonomiskt efter förintelsen. De allra flesta bryr sig öht inte om vilken status deras "grupp" har fått.
2014-10-29, 20:30
Medlem
Citat:
Butz har fört fram tre hypoteser gällande ordet "vergasungskeller" och egentligen inte förkastat någon medan din sida och Pressac har en. Ingen av Butz hypoteser har någon mordisk innebörd så det vore mer intressant att höra vad du har för bevis för ett mordiskt syfte? Ja, förutom det eviga cirkelbeviset och att ordet innehåller gas.

Om du tittar på en autentiskt bild av skyddsrummen din sida påstår skulle vara gaskammare så ser du att det finns gott om utrymme över för hygienutrymmen också. Gastäta dörrar behöver alltså inte ha något med hygienutrymmena att göra.

Butz

"By 1989 Robert Faurisson realized that my original interpretation was wrong, and later in 1989 Pressac[7] conclusively showed that it was wrong, based on the design of the cremation ovens."

Det är väl ändå ganska tydligt att han har förkastat den hypotes som du framförde?

Rummet hade alltså en gassäker dörr och duschar som man sedermera har kunnat konstatera inte vara riktiga.

Det finns dokument som talar om "bathing installation" i samband med "special action".

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/19420821-badeanstalten/

Det är bråttom att få klart ugnarna på grund av "special actions"

Letter from Karl Bischoff to SS-WVHA of 13 October 1942 on “due to the situation created by the special actions, the construction of the crematorium had to be begun immediately just this past July
Senast redigerad av Laughlines 2014-10-29 kl. 20:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in