2014-10-29, 14:21
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Som sagt så har jag inte helt klara minnesbilder från filmen, som inte gjorde något större intryck på mig. Men jag minns en scen där han var i ett rum med någon och var tokig, jag reagerade direkt på överspelet trots att jag inte var så filmintresserad då som jag är nu. Men filmen kanske kan höjas vid en omtitt, jag kollar ju på ett annat sätt nu.

Han gör en sjukt bra insats i den filmen, se om.
Citera
2014-10-29, 14:35
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Håller med dig om att han spelar riktigt bra i Jagad faktiskt. Som du säkert förstår av mitt föregående inlägg är han ingen favorit. Kan dock tillägga att han är en ganska ok skådespelare.
Tycker Tommy Lee Jones är en habil skådespelare som gör det han förväntas göra. Men filmen Jagad har jag svårt att ta på allvar då den är alldeles för osannolik. Filmer behöver inte vara verklighetstrogna, men handlingen i
Jagad blir alldeles för uppskruvad.
Citera
2014-10-29, 14:42
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Känns som att det är en film som jag borde se då jag älskar DDL, amerikansk politik och Amerika under 1800-talet.

Absolut.

Själv ligger mitt specialintresse kring amerikansk historia mer under kolonitiden och bildandet av staten, men man tackar aldrig nej till lite skön 1800-talsestetik heller.

__

Gällande Gangs of New York så tycker jag både DDL och Leo är bra i vad som annars är en stor besvikelse. Med det råmaterialet på skådespelarsidan plus Scorsese borde det blivit mer än en stark 2/5.
Senast redigerad av Arctic Monkey 2014-10-29 kl. 14:44.
Citera
2014-10-29, 14:59
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Tycker Tommy Lee Jones är en habil skådespelare som gör det han förväntas göra. Men filmen Jagad har jag svårt att ta på allvar då den är alldeles för osannolik. Filmer behöver inte vara verklighetstrogna, men handlingen i
Jagad blir alldeles för uppskruvad.

Att Tommy Lee Jones vann Oscarn för bästa manliga biroll för den jävla rollen är bara.. äckligt. Alla vet att Ralph Fiennes borde ha vunnit.

Tommy Lee Jones är Tommy Lee Jones i varenda jäkla roll han spelar.
Citera
2014-10-29, 15:16
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Han är grym i Gangs of New York men hans prestation i There Will Be Blood är minst lika imponerande.

DDL skådespelarprestation i There Will Be Blood är bland dom bästa skådespelarprestationerna någonsin, enligt många erkända kritiker, och så jag då.
Citera
2014-10-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Som sagt så har jag inte helt klara minnesbilder från filmen, som inte gjorde något större intryck på mig. Men jag minns en scen där han var i ett rum med någon och var tokig, jag reagerade direkt på överspelet trots att jag inte var så filmintresserad då som jag är nu. Men filmen kanske kan höjas vid en omtitt, jag kollar ju på ett annat sätt nu.

På vilket sett överspelar han? Du kanske borde se om filmen för att förstå innebörden av de så kallade överspelet på slutet.
Citera
2014-10-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
I There Will Be Blood måste jag dock erkänna att han är helt fantastisk, även mot slutet när han börjar bli gapig, som jag antar att du syftar på.

Alkoholister har en tendens att vara gapiga.
Citera
2014-10-29, 15:23
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
På vilket sett överspelar han? Du kanske borde se om filmen för att förstå innebörden av de så kallade överspelet på slutet.

Kallar man den prestationen för överspel så.. ja, då vet i fan vad jag ska säga. Bland det dummaste jag någonsin har hört.
Citera
2014-10-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Att Tommy Lee Jones vann Oscarn för bästa manliga biroll för den jävla rollen är bara.. äckligt. Alla vet att Ralph Fiennes borde ha vunnit.

Tommy Lee Jones är Tommy Lee Jones i varenda jäkla roll han spelar.

Lite som Per Oscarsson är Per Oscarsson i varenda roll. Fast jag måste säga att han var en för djävla bra skådespelare Per Oscarsson.
Citera
2014-10-29, 15:24
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Lite som Per Oscarsson är Per Oscarsson i varenda roll. Fast jag måste säga att han var en för djävla bra skådespelare Per Oscarsson.

Jo, absolut. Det behöver inte alls vara något negativt.
Citera
2014-10-29, 15:25
Medlem
Citat:
Kallar man den prestationen för överspel så.. ja, då vet i fan vad jag ska säga. Bland det dummaste jag någonsin har hört.

Bara att hålla med.
Citera
2014-10-29, 15:27
Medlem
Citat:
Jo, absolut. Det behöver inte alls vara något negativt.

Håller med även här. Kul är det när han sitter och pratar med sin sko i Svält i filmen baserad på Knut Hamsuns verk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in