2014-10-29, 13:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Känns som att det är en film som jag borde se då jag älskar DDL, amerikansk politik och Amerika under 1800-talet.

Tommy Lee Jones har ju en biroll i den, ungefär på den punkten som filmen lockar, inte DDL, men en biroll får inte mig per automatik att ta och se filmen, finns ju mer filmer med Lee Jones som jag inte sett och säkert skulle få mera i utbyte av att se.
Citera
2014-10-29, 13:43
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Tycker Spielberg är ganska överskattad faktiskt. Hans bästa filmer är dom tidiga som Duellen och Hajen. Lincoln är en ok film inte mer. DDL är en av världens bästa skådespelare men filmen är tyvärr inte på långa vägar något mästerverk eller ens någon ganska bra film. Godkänd inte mer. Tror inte Spielberg kommer göra något direkt mästerverk framöver.
Citera
2014-10-29, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tommy Lee Jones har ju en biroll i den, ungefär på den punkten som filmen lockar, inte DDL, men en biroll får inte mig per automatik att ta och se filmen, finns ju mer filmer med Lee Jones som jag inte sett och säkert skulle få mera i utbyte av att se.

Är Tommy Lee Jones en av dina favoritskådespelare? Eller varför lockar han mer än DDL som är en betydligt bättre skådespelare i mina och dom flesta andras ögon. I No Country for Old Men som exempel blir han slagen på fingrarna av Javier Bardem som exempel när det gäller en biroll.
Citera
2014-10-29, 13:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Är Tommy Lee Jones en av dina favoritskådespelare? Eller varför lockar han mer än DDL som är en betydligt bättre skådespelare i mina och dom flesta andras ögon. I No Country for Old Men som exempel blir han slagen på fingrarna av Javier Bardem som exempel när det gäller en biroll.

Kanske inte en av mina favoriter men han är väldigt duktig, har medverkat i många bra filmer och är lite av en favorit sedan barndomen då jag såg Jagad och Klienten första gångerna, men någon favorit är han väl inte, men en kompetent skådespelare som man alltid vet bjuder på kvalité. DDL gillar jag i In the Name of the Father, annars inte, visst, han är en bra karaktärsskådespelare men gillar helt enkelt inte filmerna han medverkar i, har dock inte sett The Boxer ännu, men My Left Foot är ju bra.
Citera
2014-10-29, 13:53
Medlem
Citat:
Kanske inte en av mina favoriter men han är väldigt duktig, har medverkat i många bra filmer och är lite av en favorit sedan barndomen då jag såg Jagad och Klienten första gångerna, men någon favorit är han väl inte, men en kompetent skådespelare som man alltid vet bjuder på kvalité. DDL gillar jag i In the Name of the Father, annars inte, visst, han är en bra karaktärsskådespelare men gillar helt enkelt inte filmerna han medverkar i, har dock inte sett The Boxer ännu, men My Left Foot är ju bra.

Håller med dig om att han spelar riktigt bra i Jagad faktiskt. Som du säkert förstår av mitt föregående inlägg är han ingen favorit. Kan dock tillägga att han är en ganska ok skådespelare.
Citera
2014-10-29, 13:57
Medlem
serotonins avatar
Citat:

DD-L funkar även bra i Gangs of New York, där han spelar skjortan av Di Caprio. Där kommer han till sin rätt, men jag tycker annars inte alls han är så bra som många vill mena. Han är inte dålig, men kommer aldrig bli en favorit hos mig.
Citera
2014-10-29, 14:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Där kommer han till sin rätt, men jag tycker annars inte alls han är så bra som många vill mena. Han är inte dålig, men kommer aldrig bli en favorit hos mig.

Ja samma för mig med, kommer aldrig att bli någon favorit och There Will be Blood var okej på sin höjd men knappast 00-talets bästa film, PTA är ju skapligt överskattad för att bidra med topic i debatten.
Citera
2014-10-29, 14:06
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
DD-L funkar även bra i Gangs of New York, där han spelar skjortan av Di Caprio.
Folk verkar hylla hans roll i Gangs of New York, men där har vi verkligen definitionen av överspel. Föredrar då hellre den unge Leo som är något mer subtil i sin roll.
Citera
2014-10-29, 14:08
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
DD-L funkar även bra i Gangs of New York, där han spelar skjortan av Di Caprio. Där kommer han till sin rätt, men jag tycker annars inte alls han är så bra som många vill mena. Han är inte dålig, men kommer aldrig bli en favorit hos mig.
Han är grym i Gangs of New York men hans prestation i There Will Be Blood är minst lika imponerande.
Citera
2014-10-29, 14:09
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Folk verkar hylla hans roll i Gangs of New York, men där har vi verkligen definitionen av överspel. Föredrar då hellre den unge Leo som är något mer subtil i sin roll.

Visst spelar han över där, men samtidigt är ju Gangs of New York en kokande gryta till film som tål överspel av den sorten så det stör mig inte alls i det fallet. Däremot fanns det någon scen i There Will Be Blood (flera år sen jag såg den) där hans överspel inte var bra alls. Tror det är när han börjar bli galen.
Citera
2014-10-29, 14:12
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Däremot fanns det någon scen i There Will Be Blood (flera år sen jag såg den) där hans överspel inte var bra alls. Tror det är när han börjar bli galen.
I There Will Be Blood måste jag dock erkänna att han är helt fantastisk, även mot slutet när han börjar bli gapig, som jag antar att du syftar på.
Citera
2014-10-29, 14:17
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
I There Will Be Blood måste jag dock erkänna att han är helt fantastisk, även mot slutet när han börjar bli gapig, som jag antar att du syftar på.

Som sagt så har jag inte helt klara minnesbilder från filmen, som inte gjorde något större intryck på mig. Men jag minns en scen där han var i ett rum med någon och var tokig, jag reagerade direkt på överspelet trots att jag inte var så filmintresserad då som jag är nu. Men filmen kanske kan höjas vid en omtitt, jag kollar ju på ett annat sätt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in