Citat:
Ursprungligen postat av
Klarabella79
Tycker självklart att de ska dömas för mord, bägge två. Sen kan de bli utvisade och avtjäna straffet i sitt hemland! Ja, oj det är ju kriiig där, so what? Ski ska skit ha! Spelar ingen roll vem som gav det dödande slaget. Som vuxen och speciellt som vårdnadshavare hade man kunnat ta till det våld som krävs för att stoppa misshandeln. Iom att en av dom inte gjorde så ska bägge dömas!
För vilken normal människa skulle stå och filma när en annan misshandlar ett barn? Jag hade brutit vartenda ben på gubben om han så bara lyfte handen på ett av mina barn. Så funkar normala människor, man låter det inte pågå och stå som ett mähä och filma för att jag ska få "alibi".
Nä, skicka iväg hela patraskfamiljen till gaza! Den ena värre än den andre! Jävla terrorister hela bunten! Komma hit o gråta några tårar och manipulera myndigheter om misär o massa skit och plötsligt är det synd om såna? Nä, begår man ett brott i landet så ska man skickas tillbaka oavsett om man är svensk medborgare eller inte! Så länge man inte är helsvensk så har man förbrukat sin rätt i landet!
Rami hade kunnat stoppa Madis misshandel av Yara väldigt lätt. Detta genom att enbart hota henne med att han lämnar henne om hon fortsätter slå Yara!
Då hon älskar honom så högt tror jag det hade fungerat direkt.
Varför gjorde han inte det? Gick emellan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Klarabella79
Vet att vissa inte får ont direkt de får en fraktur. Så kan vara så som du säger. Ta t.ex revbensfrakturer, det gör ont efter ett par dagar. Vet patienter som gått med självläkta frakturer som de inte ens visste att de hade.
Håller inte helt med dig.
Om man knäcker ett revben kan det ge svåra smärtor direkt. Framför allt när man andas. Detta om man inte ens brutit revben utan "bara" skadat de små musklerna mellan revbenen. Det behövs bara en olycklig vridning av kroppen. Svår hosta kan skada muskler resp ge sprickor i revben.
(egen erfarenhet)
Däremot tyder hennes trötthet då hon somnade i skolan på att hon sov dåligt - eller inte alls. Kanske pga rädsla eller skador som gjorde ont.
Finns ju även äldre frakturer.
Däremot har du rätt i att en del frakturer inte märks, kan gälla för en lindrig skada som inte kräver vård.
Så många frågor och inga svar.
Eftersom Rami inte stoppade det är han i vilket fall som helst lika skyldig. OM det "bara" är Madi bakom dödsmisshandeln.