2014-10-27, 16:00
Medlem
colabulles avatar
Jag tycks inte kunna ladda ned LoL....
Kommer upp bil på blitzcrank och texten "Something’s gone hextechnically wrong"

Någon som får samma problem eller är det bara jag nu igen?
Citera
2014-10-27, 18:16
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMoek
Du kan väl inte ens sjunka från Gold 5 så länge du är aktiv?

lol

Eller inaktiv heller för den delen. Silver och gold är immuna mot decay. Dock så kommer du falla ur din liga om du torskar för många matcher i följd.
Citera
2014-10-27, 19:20
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Eller inaktiv heller för den delen. Silver och gold är immuna mot decay. Dock så kommer du falla ur din liga om du torskar för många matcher i följd.

Jag ramla ur till silver till guld pga inaktivitet. Dock var det 3 månader sen.

Edit: Tror observera tror
Senast redigerad av Tyrolerhatt 2014-10-27 kl. 19:27.
Citera
2014-10-27, 21:28
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrolerhatt
Jag ramla ur till silver till guld pga inaktivitet. Dock var det 3 månader sen.

Edit: Tror observera tror
Det går inte decaya längre när man är i guld så det är nog du som spelat för många matcher och förlorat, tyvärr.
Citera
2014-10-28, 00:42
Medlem
jesaiss avatar
Kanske finns i tråden redan men snälla den som har en lösning på buggen "bugsplat" som stänger ner mig mitt i game ca 5-6 gånger per game får gärna skicka sin lösning. Är desperat sitter på lan och det går inte att spela. Helt omöjligt då jag hamnar på reconnect 5-10 gånger per spel. Snälla hjälp
Citera
2014-10-28, 10:10
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesais
Kanske finns i tråden redan men snälla den som har en lösning på buggen "bugsplat" som stänger ner mig mitt i game ca 5-6 gånger per game får gärna skicka sin lösning. Är desperat sitter på lan och det går inte att spela. Helt omöjligt då jag hamnar på reconnect 5-10 gånger per spel. Snälla hjälp

Har du testat å installera om hela spelet?
Citera
2014-10-28, 12:51
Medlem
Aragonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
Jag tycks inte kunna ladda ned LoL....
Kommer upp bil på blitzcrank och texten "Something’s gone hextechnically wrong"

Någon som får samma problem eller är det bara jag nu igen?

Provat stänga av brandväggen?
Prova även: Startknapp > Skriv "msconfig" i "Sök bland program och filer" > Högerklicka > "Kör som administratör" > Fliken Autostart > "Inaktivera alla" > Fliken "Tjänster" > Bocka i "Dölj alla Microsoft-tjänster" > "Inaktivera alla" > "Verkställ" och starta om datorn då den begär att du ska göra det. > Prova installera igen > Gå sedan in på Msconfig igen (varese det fungerar eller ej) > Fliken "Allmänt" > Normal start.

Hoppas det löste dina bekymmer!
Citera
2014-10-28, 17:29
Medlem
Hur är Alistar? Inte lirat LoL på 1 år typ. Är han fixad?
Citera
2014-10-28, 17:33
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppmannen
Hur är Alistar? Inte lirat LoL på 1 år typ. Är han fixad?

Yep, han är fixad. Allting scalear 2.0x AD nu så typ alla kör BT/IE/Triforce på honom och bara roflstompar som mid laner. Riktigt kul faktiskt, värt att testa!
Citera
2014-10-28, 18:06
Medlem
Har alltid undrat varför det tar så lång tid att ladda en match i LoL jämfört med andra multiplayer-spel? Någon som har svaret?
Citera
2014-10-29, 02:17
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragoni
Provat stänga av brandväggen?
Prova även: Startknapp > Skriv "msconfig" i "Sök bland program och filer" > Högerklicka > "Kör som administratör" > Fliken Autostart > "Inaktivera alla" > Fliken "Tjänster" > Bocka i "Dölj alla Microsoft-tjänster" > "Inaktivera alla" > "Verkställ" och starta om datorn då den begär att du ska göra det. > Prova installera igen > Gå sedan in på Msconfig igen (varese det fungerar eller ej) > Fliken "Allmänt" > Normal start.

Hoppas det löste dina bekymmer!

Satte in LoL.com som tillåten webbplats i mitt antivirus program då gick det, Behövde inte göra detta förra veckan så det var därför jag postade här och blev lite bekymrad.

Jag har extrema svårigheter att spela LoL, loggin fönstret/delen får ingen kontakt med servern så den tuggar i 3 försök och säger sedan att "Det går inte att få kontakt med servern", Har ominstallerat LoL 2 gng, en gång på huvudhårddisken en gång på den andra (där den låg förut ifrån början) Ingen skillnad, har även stängt av mitt antivirusprogram och stoppat in Hela "Riot games" mappen som "undantags program" i antivirus, Men detta gör ingen skillnad, Någon som har en ide om vad felet/problemet är?
Citera
2014-10-29, 02:23
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassadin
Har alltid undrat varför det tar så lång tid att ladda en match i LoL jämfört med andra multiplayer-spel? Någon som har svaret?
Det är för att klienten är separerad ifrån spelet. Jämför exempelvis med DotA 2 där matchmakingen sker inne i spelet. LOL som spel är egentligen bara när man kommer in i själv gamet.

EDIT: Var otydlig. I DotA 2 behöver du ladda kartan en gång, sen sker det mycket snabbare efteråt. I LoL behöver du ladda om kartan på nytt varje gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in