Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jag skulle inte ta dessa hot på allvar, för det är så de uttrycker sig i Mellanöstern, när de är förbannade. Och jag utgår ifrån att skitfarsean är arg på allt!
Det ska dödas hit och dit för ingenting när folk bråkar i arabvärlden. Barn hotas med döden om de inte lyder, och ingen tar det på allvar. För en svensk låter det verkligen illa, men om det var allvarligt menat skulle inga barn överleva. Även arabiska svordomar är hemska om de översätts, men oftast är det inte värre än att de visar ilska på ett sätt vi inte är vana vid.
Sant, jag skulle dött varenda dag på en av mina arbetsplatser om jag skulle tagit alla hot på allvar.
Apropå skitfarsan, han klagade över att han inte kom iväg till Egypten för att träffa fru och barn pga uteblivet svar från Egyptens ambassad.
Han tycks ju ha pengar att röra sej med då?
Jag har svårt att hålla fingrarna borta från BLTs betalvägg. Ett dygnspass kostar 15:-
Angående mammans hitresa:
Tidigare har det också hetat att hon inte skulle få ett begränsat visum att närvara vid rättegången mot hennes dotters misstänkta banemän, varav den ene är hennes egen bror.
Men nu har någonting hänt. För plötsligt har hon kunnat lämna Gaza och ta sig till Egypten, och ska ha beviljats visum; troligen lika långt som maken Mohammeds, som går ut dagen före julafton.