2014-10-28, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÄruBängEller!
Ja, att svamp är en speciell drog men långvariga, och till och med permanenta positiva effekter är ett faktum som är uppbackat av mycket forskning. Så ja, jag "trur" att svamp samt några andra psykedeliska droger är speciella droger. Självklart funkar det inte i 100 % av fallen, då man bör veta vad man ger sig på innan för att få ut det mesta av resultatet. Men att svamp har helt andra effekter än CB är det ingen tvekan om.
http://www.livescience.com/16287-mushrooms-alter-personality-long-term.html

Vem bryr sig. Slappna av. Skrattar åt alla som låter politiken konsumera dras liv.
Men ha det kul, hehe.

Vad Trur du om att lagen ska vara lika för alla? eller ska lagen bara gälla alla utom miljökommunisterna? tydligen så är det redan lagligt för dom att måla med giftig färg och tanka grön diesel. så varför inte låta dom käka lite svamp också, vi borde alla slappna av, 6% av befolkning har ju sagt sitt.
Citera
2014-10-28, 03:25
Medlem
Surtrutens avatar
Om det nu stämmer att han är dömd för skadegörelse 2008 - berusad av både alkohol och narkotika - och dömd för narkotikasmuggling 2012 - så full att han inte minns att han beställde svamp - så tycker jag man ska fundera på vad som händer nästa gång.

Det är klart man ska få en andra chans, men är det lämpligt att den tredje chansen är ett jobb i regeringskansliet?

Surtruten
Citera
2014-10-28, 03:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Om det nu stämmer att han är dömd för skadegörelse 2008 - berusad av både alkohol och narkotika - och dömd för narkotikasmuggling 2012 - så full att han inte minns att han beställde svamp - så tycker jag man ska fundera på vad som händer nästa gång.

Det är klart man ska få en andra chans, men är det lämpligt att den tredje chansen är ett jobb i regeringskansliet?

Surtruten

En gång ingen gång, två gånger en gång för mycket brukar man säga.

Enligt flera kommentarer på DI som jag läst har "ab" skrivit att han är dömd för misshandel, med ab avses förmodligen Aftonbladet.

Man kan väl också fråga Romson vad hon tycker om folk som tar till våld, om de är lämpliga som politiker. Svarar hon att även de ska få en andra och tredje chans kan man väl fråga vad hon tycker om SD-politikerna som tog upp de s.k. järnrören även om de bara användes för att visa kaxighet och inte till verkligt våld.
Citera
2014-10-28, 04:55
Medlem
carlpetersen73s avatar
Allt som skadar MP är bra
Citera
2014-10-28, 06:00
Medlem
Flufffens avatar
Äh det var ju inte så farligt. Men frågan är väl om svamparna är det ända som han brukat? Brukar han fortfarande, och vilken drog isf?

Jag tycker gott att människan ska få kissa i en mugg 2 ggr i veckan för att bevisa sin nykterhet. Det tycker jag iofs att alla politiker ska göra .

Hans bortförklaring fick mig att sätta kaffet i halsen hahahahah.
Citera
2014-10-28, 06:28
Medlem
Hörs skallet i drevet?

Kanske hörselskadades jag före valet, då åsiktsbrottslingar drevs i högljudd jakt genom medierna.

För just nu hör jag inget annat än att det är helt OK att vara straffad och inneha höga poster i Rosenbad - så länge man är miljöpartist.
Citera
2014-10-28, 06:58
Medlem
Mextremes avatar
Tycker Romson vittnar om ett stort väljarförakt och en allmän "von oben" attityd när hon verkar tro att hon kan göra vad hon vill. Lätt sociopat varning.
Se bara hennes ryggmärgsreaktion när fotona på hennes giftiga båt och oskattade diesel kom fram - copyright på bilderna var det väsentliga.
Citera
2014-10-28, 07:19
Medlem
Surtrutens avatar
Tänk så här...
Hur många gånger har du varit alkohol- eller drogpåverkad? Många
Hur många av dessa gånger har du gjort något olagligt eller riktigt dumt? 10
Hur många gånger har du blivit dömd för det du gjort? 0

Hur många gånger tror du Åsa Romsons toppolitiker - som dömts två gånger för det han gjort på fyllan - har gjort något olagligt eller dumt? Många

Surtruten
Citera
2014-10-28, 07:26
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Otrolig historia. Tänk vad som skulle ha hänt om det hade varit en SD'are som beställt knark.

Åsa Romson är verkligen en vidrig översittare. Först anser hon sig ha rätt att bestämma hur svenska folket får tycka, och att vissa åsikter ska vara förbjudna. Sen anser hon sig ha rätt att göra precis som hon vill och strunta i alla moraliska regler överhuvudtaget. Hon har redan samlat på sig tillräckligt för att det ska vara skäl till avgång.

Men tidningarna skyddar henne givetvis, hon är ju MP'are.
Citera
2014-10-28, 07:44
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Åsa Romson är verkligen en vidrig översittare. Först anser hon sig ha rätt att bestämma hur svenska folket får tycka, och att vissa åsikter ska vara förbjudna. Sen anser hon sig ha rätt att göra precis som hon vill och strunta i alla moraliska regler överhuvudtaget.

Hon är verkligen en närmast osannolikt vidrig människa. En hycklare av monumentala mått och en genuint ond person.

OnT:

Jag kan förvisso tycka att visst ska man kunna få en andra chans även efter att man begått brott. Klart man ska det. Även i politiken.

Men i det här fallet pratar vi om narkotikabrott och misshandel och om ett säkerhetsklassat uppdrag. Då blir det mer tveksamt tycker jag. Det bör bli en viss karenstid mellan begånget brott och att man accepteras på ett sådant jobb. Det bör kanske utredas mer än att man "litar på hans ord". Har de ens pisstestat den potentiella narkomanen?

Jag skulle för övrigt inte vilja ha den där före detta Bandidos SD:aren på ett säkerhetsklassat jobb heller. Det vore väldigt opassande med kombinationen säkerhetsklassning och före detta medlem i grovt kriminellt gäng.
Citera
2014-10-28, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Det man ska fråga sig är om Åsa Romsons samlade inkompetens kommer leda till avgångskrav?
Det hade skett med i princip alla andra partier.
Det kommer nog att med hjälp frpn SD att innebära nyval
Citera
2014-10-28, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Tänk så här...
Hur många gånger har du varit alkohol- eller drogpåverkad? Många
Hur många av dessa gånger har du gjort något olagligt eller riktigt dumt? 10
Hur många gånger har du blivit dömd för det du gjort? 0

Hur många gånger tror du Åsa Romsons toppolitiker - som dömts två gånger för det han gjort på fyllan - har gjort något olagligt eller dumt? Många

Surtruten

Det är just det som är skillnaden, jag är inte toppolitiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in