2014-10-27, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Två från 11/5. - Signalementet gällande kvinnan på Lejonb-v stämmer inte; vittnet fick heller ingen aha-upplevelse efter att ha sett bilder av VB - frånsett det befängda i att VB i skymningsmörkret skulle ha begett sig i väg mot okänd destination + det faktum att någon försökt larma 112 från hennes mobil - utan att KJ märkt ett dugg.

Om VBs mörkerrädsla.

FUP 1022.

Mersiha säger att Ploy kunde gå och cykla mitt i natten och att hon
tränade hela tiden.
Citera
2014-10-27, 20:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Beklagar om jag misstagit mig, jag är tyvärr inte felfri som du men då får vi med stor spänning avvakta nästa jordskredsavslöjande från den hennen, legenden, myten, bloggaren.
Ja, du misstog dig, men vissa skulle säga att du ljög. Men inte jag. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Bra att du gillar bloggen. Det gör jag.
Citera
2014-10-27, 21:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om VBs mörkerrädsla.

FUP 1022.

Mersiha säger att Ploy kunde gå och cykla mitt i natten och att hon tränade hela tiden.
Hittade också det här:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1024
B uppger att V är lite som en pojkflicka, och kan gå och träna mitt i natten. V ska träna karate i Boden enligt B.
Svårt att veta vad som ligger bakom utsagorna. - När nu KJ inte kunde skjutsa VB hem, varför fick hon då inte låna hans svarta damcykel (s. 1935)?
Senast redigerad av letsdoit 2014-10-27 kl. 21:11.
Citera
2014-10-27, 21:15
Medlem
Citat:
Hittade också det här:Svårt att veta vad som ligger bakom utsagorna. - När nu KJ inte kunde skjutsa VB hem, varför fick hon då inte låna hans svarta damcykel?

Jag vet inte, men hon kanske blev lite extra mörkrädd när hon ville ha bilskjuts.
Citera
2014-10-27, 21:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hittade också det här:Svårt att veta vad som ligger bakom utsagorna. - När nu KJ inte kunde skjutsa VB hem, varför fick hon då inte låna hans svarta damcykel (s. 1935)?
Vem säger att hon inte fick låna cykeln?
Citera
2014-10-27, 21:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem säger att hon inte fick låna cykeln?
Hade hon erbjudits att låna den borde KJ ha berättat om denna sin storsinta gest.
Citera
2014-10-27, 21:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hade hon erbjudits att låna den borde KJ ha berättat om denna sin storsinta gest.
Det innebar inte att hon inte fick låna den.

Istället för att sätta igång att tjafsa om den här cykeln kan vi konstatera att det finns ett otal tänkbara anledningar till att hon inte lånade den, och den mest sannolika är att KJ helt enkelt inte tänkte på den. Polisen frågade inte varför hon inte lånade den. Kan vi lämna cykeln därhän?
Citera
2014-10-27, 22:01
Medlem
Tänker lite som CarlJanne75, att VB:s mörkerrädsla kanske stod i paritet med hennes önskan att få skjuts. Tidigare inlägg (#70653):
..........
Men hur mörkrädd var egentligen VB? Det lär vi aldrig få veta men det finns det som kan tala för motsatsen: Detta att VB var mörkrädd var ju något hon skrev om i konversation med KJ på fejsbok (att hon var "skit skrajk" för mörker).
Kanske var det inte så allvarligt menat (kanske fanns det ett bakomliggande syfte: att "lättare" kunna få skjuts?). Hursomhelst finns det uppgifter som kan tala för att VB:s rädsla för mörkret inte var så stor: en klasskamrat säger: "..att Ploy kunde gå och cykla mitt i natten och att hon tränade hela tiden" (1022), någon annan uppgav att VB "..kan gå och träna mitt i natten" (1024).
...........

Men å andra sidan; visst hade det i bygden vid den tiden varit en del rapporter om attacker mot kvinnor ute på promenad?
VB kan mkt väl ha känt en reell oro för att kvällstid ge sig ut och gå.
Citera
2014-10-27, 22:16
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tänker lite som CarlJanne75, att VB:s mörkerrädsla kanske stod i paritet med hennes önskan att få skjuts. Tidigare inlägg (#70653):
..........
Men hur mörkrädd var egentligen VB? Det lär vi aldrig få veta men det finns det som kan tala för motsatsen: Detta att VB var mörkrädd var ju något hon skrev om i konversation med KJ på fejsbok (att hon var "skit skrajk" för mörker).
Kanske var det inte så allvarligt menat (kanske fanns det ett bakomliggande syfte: att "lättare" kunna få skjuts?). Hursomhelst finns det uppgifter som kan tala för att VB:s rädsla för mörkret inte var så stor: en klasskamrat säger: "..att Ploy kunde gå och cykla mitt i natten och att hon tränade hela tiden" (1022), någon annan uppgav att VB "..kan gå och träna mitt i natten" (1024).
...........

Men å andra sidan; visst hade det i bygden vid den tiden varit en del rapporter om attacker mot kvinnor ute på promenad?
VB kan mkt väl ha känt en reell oro för att kvällstid ge sig ut och gå.

Jag påminner även om det här gamla inlägget https://www.flashback.org/sp50169977 och konstaterar att det där med mörkrädslan nog inte var så allvarligt menat.
Citera
2014-10-27, 22:39
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ja, det bör det vara eftersom han bor mitt emot Garnisonsg., eller det område som kallas "Nordpoolen".

Spekulerar vidare...Möjligheten finns att den VB åsyftar i sitt sms "hen är ju knäpp, vi måste prata" bor i det område där reklamen delades ut eller i dess närhet. 112*?
Misstänker ett samband mellan de sms som skickades den 4 maj och oron inför att gå till träningslokalen dagarna innan. Var hon rädd för att gå dit och bad om sällskap kunde det betyda att hon passerade någons bostad på väg till lokalen, men vems isåfall? Någon som hon hade "gjort något mycket dumt" mot.
Vet inte hur mycket tyngd som ska läggas på den oro hon uttryckte.
Citera
2014-10-27, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag påminner även om det här gamla inlägget https://www.flashback.org/sp50169977 och konstaterar att det där med mörkrädslan nog inte var så allvarligt menat.

Njo, men tycker inte att man kan konstatera så mkt mer om VB:s mörkerrädsla än att det förekommer motstridiga uppgifter.
Ingen kan ju nu tex veta hur VB kände sig under promenaden Sandenskolan-hemmet i dec -12, kanske var hon 'skit- skrajk', kanske var det något hon aldrig mer ville utsätta sig för? Alltså kanske.
Vill minnas ( har nu ingen källa) att det under våren i lokal media förekommit uppgifter om kvinnoöverfall så VB:s inställning kan ju ha förändrats sedan dec -12.
Citera
2014-10-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Njo, men tycker inte att man kan konstatera så mkt mer om VB:s mörkerrädsla än att det förekommer motstridiga uppgifter.
Ingen kan ju nu tex veta hur VB kände sig under promenaden Sandenskolan-hemmet i dec -12, kanske var hon 'skit- skrajk', kanske var det något hon aldrig mer ville utsätta sig för? Alltså kanske.
Vill minnas ( har nu ingen källa) att det under våren i lokal media förekommit uppgifter om kvinnoöverfall så VB:s inställning kan ju ha förändrats sedan dec -12.

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&u act=8&ved=0CCIQFjAA&url=http%3A%2F%2Fboden.lny.se% 2Ftre-kvinnooverfall-pa-tre-dagar-i-boden-men-nagra-misstankta-garning sman-har-annu-inte-gripits-22302%2F&ei=GMxOVLG2KuTiywOc_ICIDg&usg=AFQjCNHcxL8 z_ExXiEEnz2DjQvjKNmyqRA&bvm=bv.77880786,d.bGQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in