2014-10-27, 18:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
http://speedy.sh/uPcuF/Skagg.jpg
Är det från tiden för försvinnandet? Då vet vi att VB kan ha gått helskinnad, ensam från lägenheten strax efter 21, och KJ kan ha varit ensam kvar och stängt fönstret strax efter det.
Citera
2014-10-27, 18:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är det från tiden för försvinnandet? Då vet vi att VB kan ha gått helskinnad, ensam från lägenheten strax efter 21, och KJ kan ha varit ensam kvar och stängt fönstret strax efter det.
Två från 11/5. - Signalementet gällande kvinnan på Lejonb-v stämmer inte; vittnet fick heller ingen aha-upplevelse efter att ha sett bilder av VB - frånsett det befängda i att VB i skymningsmörkret skulle ha begett sig i väg mot okänd destination + det faktum att någon försökt larma 112 från hennes mobil - utan att KJ märkt ett dugg.
Citera
2014-10-27, 18:29
Medlem
Reviewss avatar
VB´s pappa uppger att han lämnar bostaden kl 13.30. VB sitter då vid datorn, fortfarande iklädd pyjamas.
En stund senare åker hon iväg och delar ut en bunt reklam i bostadsområdet mittemot Nordpoolen - gatunamn? Använder hon sin cykel?
Citera
2014-10-27, 18:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
VB´s pappa uppger att han lämnar bostaden kl 13.30. VB sitter då vid datorn, fortfarande iklädd pyjamas.
En stund senare åker hon iväg och delar ut en bunt reklam i bostadsområdet mittemot Nordpoolen - gatunamn? Använder hon sin cykel?
Ja, enligt modern i TR cyklade hon i väg för att dela ut reklam. Cykeln ska sedan ha stått kvar i cykelstället.
Citera
2014-10-27, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men varför då bemöda sig med att förflytta båda benen (trots allt ca 8,5 kg 'onödig' och kanske inte alltför lättburen vikt, speciellt som det även handlade om att ej avsätta några spår).

Ett ben hade väl varit gott nog för att uppnå det mål du nämner ( att få ett slut på sökandet)?
Som sagt, min gissning är lika bra som någon annans
Förhoppningsvis så berättar KJ en vacker dag om vad som hände med VB men den chansen är nog inte så stor.
Citera
2014-10-27, 18:56
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, enligt modern i TR cyklade hon i väg för att dela ut reklam. Cykeln ska sedan ha stått kvar i cykelstället.

Tack. Är osäker på vilket bostadsområde som avses, kan det vara området där hennes tränares morbror bor och där hon tidigare delat ut reklam?
Citera
2014-10-27, 19:07
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har funderat mycket på var han bytte kläder, bör ha varit i sin egen lägenhet. Någonstans har han gjort av eventuellt besudlade kläder, duschdraperiet var som klippt och skuret för det ändamålet. Kanske rev ner det, lade det på golvet och stod på det när han klädde av sig. Knöt ihop, tog ett bad, nya kläder på sig, iväg och eldade upp byltet...

En variant kan ju vara att då han åkte hem för att hämta duschdraperiet (som jag spånade om i mitt tidigare inlägg) kanske han passade på att byta kläder och, som du säger, lindade in de besudlade persedlarna i draperiet. Han tog med sig alltsammans till mordplatsen och lät kläderna följa med när VB:s kropp emballerades. Som vanligt, endast en tanke.
Citera
2014-10-27, 19:14
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Och då öppnar sig också möjligheten att han följde efter henne och lyckades få in henne i bilen. De skildes (om det nu var så det gick till) troligen i vredesmod sedan han bl a tagit ifrån henne mobilen.
Citera
2014-10-27, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du tror att jag är så korkad att jag inte begriper att du skrev ditt ursprungliga inlägg:.

Ja, så kan du tolka det
Frågor på det ?
Citera
2014-10-27, 19:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tack. Är osäker på vilket bostadsområde som avses, kan det vara området där hennes tränares morbror bor och där hon tidigare delat ut reklam?
Ja, det bör det vara eftersom han bor mitt emot Garnisonsg., eller det område som kallas "Nordpoolen".
Citera
2014-10-27, 19:57
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja, så kan du tolka det
Frågor på det ?

Nej
Citera
2014-10-27, 19:59
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja, så kan du tolka det
Frågor på det ?
Känns det inte lustigt att det i Spekerödsfallet ledde till resning (fastän du var tvärsäker på annat) medan det i detta fall knappast blir någon resning även fast jag förmodar att du hoppas på en sådan i KJ:s fall? Hur menar du att fallen skiljer sig åt? Enligt mitt förmenande är det fråga om två indiciemål där båda mördarna blivit rättmätigt dömda. Och du vill att båda frias? Det skulle inte hamna många i fängelse med dig som nämndeman, kan jag anta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in