2014-10-26, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Storgatan

Elsa Brändströms gata

Västra Vägen

tyvärr ingen träff på dessa

Okej, fint ändå att du kollade upp. Då kan vi ju utesluta dessa. Så värst många finns det inte som har dött i närområdet ändå. Är det alltså personer som bodde på dessa adresser då brottet hände eller är det personer som bodde där när de avled?
Citera
2014-10-26, 22:11
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Okej, fint ändå att du kollade upp. Då kan vi ju utesluta dessa. Så värst många finns det inte som har dött i närområdet ändå. Är det alltså personer som bodde på dessa adresser då brottet hände eller är det personer som bodde där när de avled?

Någon gång mellan 2004 och 2013 har de personer jag fått fram - varit bosatta på en adress vid dessa gator. Kan göra en sökning på åldersspannet du gav över hela Sverige. Blir nog rätt stor men återkommer.
Citera
2014-10-27, 00:13
Medlem
Citat:
jag har haft kontakt med Pulver tidigare via epost och sökt på hans riktiga namn, kan till 99% säga att vi kan avfärda P-H.
Berätta gärna lite mer.
Citera
2014-10-27, 16:09
Medlem
Shit alltså. Kan lätt tänka mig att gm är död men ska alltså vi på flashback sitta och kolla vilka som har dött under denna tidsperiod? Nintror inte polisen tänkt på detta och har en miljon bättre resurser.
Citera
2014-10-27, 16:50
Medlem
Tror inte gm är död
Citera
2014-10-27, 17:15
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Tror inte gm är död
OK. Då vet vi det.
Citera
2014-10-27, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azadora
Shit alltså. Kan lätt tänka mig att gm är död men ska alltså vi på flashback sitta och kolla vilka som har dött under denna tidsperiod? Nintror inte polisen tänkt på detta och har en miljon bättre resurser.

Ja, men har vi någon med insyn i utredningen? Det har varit några medlemmar som man kan anta har haft viss insyn men de verkar inte ha varit aktiva i tråden under den senaste tiden (kanske för att utredningen inte bedrivits så aktivt).

Jag tycker inte man ska se den här tråden som ett försök att lösa morden utan som ett medel att upprätthålla intresset kring fallet, vilket indirekt kan leda till att polisen löser det då det kan göra att nya tips inkommer.

Men vänder mig emot uppfattningen att polisen har gjort ett dåligt jobb. Polisens största kritiker, som dessutom engagerat sig i fallet och tagit del av utredningen, har beskrivit den som "välskött". FBI, som ju anlitades för att gå igenom utredningen, hade överhuvudtaget inget att invända utan kom med samma slutsatser angående görningsmannaprofilen som de utredande poliserna gjort.

Det är inte nödvändigtvis dåligt utredningsarbete som gjort att fallet förblivit ouppklarat, det har nog minst lika mycket att göra med det som FBI konstaterade; att fallet är helt unikt.

Det finns så många saker som talar emot både att morden skulle vara planerade (mordvapen, övervåld, mordoffer, avsaknad av rimligt motiv, val av plats, tidpunkt) och att morden skulle vara oplanerade, det vill säga konsekvensen av en galen persons ingivelse (gärningsmannens rationella handlande efteråt, dödar ett vittne, gör sig av med bevismaterial, flyr).

Vad finns då kvar?

* En konfrontation om något bagatellartat som urartade.

* Mohammed såg något, exempelvis en bilstöld, en blottare, ett inbrott, och dödades som ett vittne. Men varför sådant övervåld?

* En person som fått en tillfällig knäpp, som fått ett raseriutbrott, någon för vilken Mohammed fick axla syndabocksrollen för något som gärningsmannen själv råkat ut för. Någon som inte var psykotisk men väl i psykisk obalans, och som triggades igång av Mohammeds uppenbarelse. Det enda någorlunda rimliga skulle väl vara ett rasistisk motiv? (GM behöver ju inte varit fullfjädrad rasist men kan ha blivit misshandlad av en person med invandrarbakgrund, blivit av med tjejen till en person med invandrarbakgrund, etc.).

Jag tror att den andra punkten mer eller mindre har avfärdats av polisen. De har arbetat med hypotesen men inte kunnat hitta något stöd för den.
Citera
2014-10-27, 19:51
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azadora
Shit alltså. Kan lätt tänka mig att gm är död men ska alltså vi på flashback sitta och kolla vilka som har dött under denna tidsperiod? Ni tror inte polisen tänkt på detta och har en miljon bättre resurser.

Håller fullständigt med clandeztinos inlägg ovan. Jo jag antar att polisen har tänkt på detta och har en miljon bättre resurser men Linköpingspolisen har ju lyckats väldigt bra med sin utredning. Tacka fan för att vi amatörer får sitta i denna tråd och spåna hit och dit när en utredning har misslyckats så katastrofalt. Jag menar - kom igen, DNA och mordvapen på platsen, tillochmed Knohultspolisen hade gjort ett bättre jobb. Nu när vi inte har tillgång till förundersökningen osv så vill man ju gärna kunna "syna alla teorier i kanten". Tänk om man har missat någon i närområdet som avlidit?

Du måsta vara plit och anställd vid Linköpingsspolisen. Jag har ett tips - "gå och köp en munk med kaffe, bura in någon uteliggare". Gör det ni är bra på och sluta gnäll i denna tråd på oss som åtminstone försöker.
Senast redigerad av substitute 2014-10-27 kl. 19:56.
Citera
2014-10-27, 19:53
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Berätta gärna lite mer.

vill inte och kan inte outa någon FB medlem, men sökt på P-H:s riktiga namn och han finns inte med över avlidna, åtminstone inte 2013 ut.
Citera
2014-10-27, 20:20
Medlem
substitutes avatar
Furirgatan

http://minfil.org/i8K2gabfbc/furirgatan.txt

Alvgatan

http://minfil.org/k8K9gcbdba/alvgatan.txt
Senast redigerad av substitute 2014-10-27 kl. 20:37.
Citera
2014-10-27, 20:41
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Håller fullständigt med clandeztinos inlägg ovan. Jo jag antar att polisen har tänkt på detta och har en miljon bättre resurser men Linköpingspolisen har ju lyckats väldigt bra med sin utredning. Tacka fan för att vi amatörer får sitta i denna tråd och spåna hit och dit när en utredning har misslyckats så katastrofalt. Jag menar - kom igen, DNA och mordvapen på platsen, tillochmed Knohultspolisen hade gjort ett bättre jobb. Nu när vi inte har tillgång till förundersökningen osv så vill man ju gärna kunna "syna alla teorier i kanten". Tänk om man har missat någon i närområdet som avlidit?

Du måsta vara plit och anställd vid Linköpingsspolisen. Jag har ett tips - "gå och köp en munk med kaffe, bura in någon uteliggare". Gör det ni är bra på och sluta gnäll i denna tråd på oss som åtminstone försöker.

Har blivit riktigt kul att läsa denna tråd igen då jag själv inte längre är aktiv.

Nivån har helt klart höjts på sistone.

Följer med spänning bla Substitutes grävande i dödsboken. Även om det givetvis är långsökt så gillar jag driftiga skribenter.

Varför spekulera när man kan agera?

Keep it up Boys!!
Citera
2014-10-27, 20:46
Medlem
MossTrumss avatar
Adresserna Nygatan nr 40 och högre nr samt S:t Korsgatan, är båda i den riktning GM kan ha flytt så som jag tolkar polis-professorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in