2014-10-25, 23:15
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Okej, ger förslag på fler gator som kan vara av intresse:

* Elsa Brändströms gata
* Västra vägen
* Karl Dahlgrensgatan
* Kanbergsgatan
* Kaserngatan
* Storgatan

Dessutom, det spekulerades tidigare i tråden om GM kunde ha haft ett besök inbokad någonstans, och förslagsvis då ett möte som skulle kunna ha satt honom i balans; till exempel infektionskliniken. Det behöver ju inte varit ett bokat möte utan kan bara ha varit inplanerat, kan ju vara att drop-in öppnar 08:00 varför han är i området, och att han våndats hela natten. Jag ser på kartan att det (idag) ligger en RFSL-lokal och ett socialkontor i närheten. Nu är det väl egentligen för sent att börja rota i det, men man får hoppas att polisen kollade alla som hade besök inbokade i närheten klockan 08.00 den aktuella dagen.

Ytterligare en sak, på senare tid, jag tror i samband med den geografiska profilen som presenterades som ett genombrott häromåret, så framkom att polisen nu trodde sig veta att GM efter Trädgårdsföreningen hade befunnit sig närmare brottsplatsen. Alltså att han rört sig i en halvcirkel mot brottplatsen. Det borde ju vara det som får polisen att tro sig kunna anta ungefär var GM hörde hemma, och att denna plats borde ligga i närheten av brottsplatsen. Någon som hört något mer om denna vittnesuppgift?

tackar, ska kolla dessa gator....
Citera
2014-10-25, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
f.ö, kan jag säga att post nr 2 på Djurgårdsgatan är skrämmande lik fantombilden. Kan dock inte av hela mitt hjärta tro att det är han, död i cancer, älskad av alla, tycks det, osv. finns en hel del om man googlar på namnet. (alltså, ingen GM för mig bara otroligt lik Fantombilden)

Ja, reagerade också på det men drog samma slutsats som du gjorde: att han förmodligen inte har något med brottet att göra. Och att det kändes lite hjärtlöst att ens misstänka det. Vet inte, men känner personligen att man inte ska "outa" någon om man inte har något konkret mot personen ifråga.
Citera
2014-10-25, 23:19
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ja, reagerade också på det men drog samma slutsats som du gjorde: att han förmodligen inte har något med brottet att göra. Och att det kändes lite hjärtlöst att ens misstänka det. Vet inte, men känner personligen att man inte ska "outa" någon om man inte har något konkret mot personen ifråga.

Håller med där, tar nog bort mitt inlägg om jag hinner...
Citera
2014-10-26, 02:47
Medlem
Citat:

Jisses vad lika
Citera
2014-10-26, 07:50
Medlem
Går det i dödboken söka på t ex alla som heter Henrik/Henric, var under 40 år då de dog, och dog något av de senaste åren?

Vore kul att kunna avfärda Pulver-Henke en gång för alla.

Nu är ju namnet lite av en chansning där. Men får man träff o andra sidan, har vi något att gräva vidare i?
Citera
2014-10-26, 11:29
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av figgefyrkant
Går det i dödboken söka på t ex alla som heter Henrik/Henric, var under 40 år då de dog, och dog något av de senaste åren?

Vore kul att kunna avfärda Pulver-Henke en gång för alla.

Nu är ju namnet lite av en chansning där. Men får man träff o andra sidan, har vi något att gräva vidare i?

jag har haft kontakt med Pulver tidigare via epost och sökt på hans riktiga namn, kan till 99% säga att vi kan avfärda P-H.
Citera
2014-10-26, 12:07
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Drottninggatan

källa: Sveriges Dödbok 2013

http://minfil.org/I9I6g7b2b6/Drottningg.txt

Drabantgatan

http://minfil.org/JeIdg2b6bb/drabantgatan.txt

Kaserngatan

http://minfil.org/K0I0g6bbba/kasern.txt

På drottninggatan har du med en som dog innan mordet.
Citera
2014-10-26, 12:11
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Jisses vad lika

Oerhört många har den ansiktsformen som fantombilden visar.
Citera
2014-10-26, 12:13
Medlem
LeonVances avatar
Synd att det inte kom med någon fråga om fantombildens hår i chatten.
Citera
2014-10-26, 21:14
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
På drottninggatan har du med en som dog innan mordet.

Ber om ursäkt, meningen är att jag ska sålla ut de som faller utanför tidsramen. Tyvärr är inte gränssnittet speciellt intuitivt, måste ta med med hela 2004, går inte att söka tex från nov 2004 - då får jag endast med denna månad.
Citera
2014-10-26, 21:20
Medlem
substitutes avatar
Storgatan

Elsa Brändströms gata

Västra Vägen

tyvärr ingen träff på dessa
Citera
2014-10-26, 21:22
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt, meningen är att jag ska sålla ut de som faller utanför tidsramen. Tyvärr är inte gränssnittet speciellt intuitivt, måste ta med med hela 2004, går inte att söka tex från nov 2004 - då får jag endast med denna månad.

Har du möjlighet att söka fram alla män i åldersspannet 25-40 år i hela Sverige, som avled i november 2013? Detta för att kunna utesluta pulver-henke en gång för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in