Citat:
Ursprungligen postat av
.-.-.
Vad gör 20-30 tusen i böter för skillnad för dessa grabbar egentligen? Såna pengar tjänar dom ihop på mindre än en vecka. Skulle det va böter så skulle dom va på ett par hundratusen istället och låta pengar gå in i en pott för att motverka skallskador och hjälpa dom som råkat ut för dessa.
Enligt bötesbeloppet så har Strömwall en lön på mellan 10-25 tusen, Är verkligen Växjö så snåla? Dom måste väl ge alla Svenskar minimala löner för att ha råd att låta halva Amerika gå in i laget.
Du ser ingen motsägelse här?
Jag tror nog att böterna svider även för högavlönade spelare, pengar är pengar även för dom. Jag tycker nuvarande system är bra. Det handlar ju att försöka lösa ett problem inte att laget slipper undan någonting.
Men, kanske man skulle skippa det där med att säga "2 matcher omvandlade till böter" eftersom det blir missförstått.