2014-10-27, 11:09
  #2689
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Haha, alltid något... Synd bara att det inte lockar mer folk i Gävle att gå på matcher. Inför säsongen tycker jag de gjorde så mycket rätt, Unicef, reklamfria tröjor, sänkta biljettpriser. Men folk verkar inte bry sig.

Nu hade vi en hyfsad publiksiffra mot HV. Är skillnaden verkligen så stor mellan tidiga och sena lördagsmatcher? Kan vara något för ligan att ta hänsyn till isåfall.

Matchställ och unicef-sponsor har en högst marginell effekt på publiksiffran. Publiksiffran mot HV är ju dessutom egentligen väldigt dålig. Det kommer bli några tunga säsonger om ledningen inte lyckas vända på den här trenden.
Citera
2014-10-27, 11:26
  #2690
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Matchställ och unicef-sponsor har en högst marginell effekt på publiksiffran. Publiksiffran mot HV är ju dessutom egentligen väldigt dålig. Det kommer bli några tunga säsonger om ledningen inte lyckas vända på den här trenden.
Publiksiffran mot HV är inte dålig. Den är som den bör.
Citera
2014-10-27, 12:47
  #2691
Medlem
m4tt145s avatar
Malte Strömwall avstängd fem matcher varav två omvandlas till böter.
Citera
2014-10-27, 12:52
  #2692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Malte Strömwall avstängd fem matcher varav två omvandlas till böter.
Dessa jävla böter alltså Det är ju just den biten som lindrar hela strafförloppet och avstängningen i sig.

Till nästa säsong vill jag att man slopar omvandlingen till böter och att endast matchavstängning gäller. Som systemet är nu är det inte seriöst nånståns.
Citera
2014-10-27, 12:54
  #2693
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Malte Strömwall avstängd fem matcher varav två omvandlas till böter.
Självklart försöker Aftonhoran förstöra hockeyintresset ännu mer genom rubriker som "Strömwall spelklar på lördag igen - efter mordtacklingen", men fem matcher är ju fullt rimligt i jämförelse med tidigare avstängninar den här säsongen. Pga back-to-back så har ju Växjö spelat de matcherna innan lördagen, inget konstigt alls. Fyfan vad jag hatar att den tidningen är så populär.
Citera
2014-10-27, 12:58
  #2694
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Dessa jävla böter alltså Det är ju just den biten som lindrar hela strafförloppet och avstängningen i sig.

Till nästa säsong vill jag att man slopar omvandlingen till böter och att endast matchavstängning gäller. Som systemet är nu är det inte seriöst nånståns.

Vad gör 20-30 tusen i böter för skillnad för dessa grabbar egentligen? Såna pengar tjänar dom ihop på mindre än en vecka. Skulle det va böter så skulle dom va på ett par hundratusen istället och låta pengar gå in i en pott för att motverka skallskador och hjälpa dom som råkat ut för dessa.

Enligt bötesbeloppet så har Strömwall en lön på mellan 10-25 tusen, Är verkligen Växjö så snåla? Dom måste väl ge alla Svenskar minimala löner för att ha råd att låta halva Amerika gå in i laget.
Citera
2014-10-27, 13:20
  #2695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Vad gör 20-30 tusen i böter för skillnad för dessa grabbar egentligen? Såna pengar tjänar dom ihop på mindre än en vecka. Skulle det va böter så skulle dom va på ett par hundratusen istället och låta pengar gå in i en pott för att motverka skallskador och hjälpa dom som råkat ut för dessa.

Enligt bötesbeloppet så har Strömwall en lön på mellan 10-25 tusen, Är verkligen Växjö så snåla? Dom måste väl ge alla Svenskar minimala löner för att ha råd att låta halva Amerika gå in i laget.


Skellefteå ger nog även liknande löner som Strömvall till sina juniorer.
Citera
2014-10-27, 13:32
  #2696
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Vad gör 20-30 tusen i böter för skillnad för dessa grabbar egentligen? Såna pengar tjänar dom ihop på mindre än en vecka. Skulle det va böter så skulle dom va på ett par hundratusen istället och låta pengar gå in i en pott för att motverka skallskador och hjälpa dom som råkat ut för dessa.

Enligt bötesbeloppet så har Strömwall en lön på mellan 10-25 tusen, Är verkligen Växjö så snåla? Dom måste väl ge alla Svenskar minimala löner för att ha råd att låta halva Amerika gå in i laget.
Du ser ingen motsägelse här?
Jag tror nog att böterna svider även för högavlönade spelare, pengar är pengar även för dom. Jag tycker nuvarande system är bra. Det handlar ju att försöka lösa ett problem inte att laget slipper undan någonting.
Men, kanske man skulle skippa det där med att säga "2 matcher omvandlade till böter" eftersom det blir missförstått.
Citera
2014-10-27, 13:53
  #2697
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Du ser ingen motsägelse här?
Jag tror nog att böterna svider även för högavlönade spelare, pengar är pengar även för dom. Jag tycker nuvarande system är bra. Det handlar ju att försöka lösa ett problem inte att laget slipper undan någonting.
Men, kanske man skulle skippa det där med att säga "2 matcher omvandlade till böter" eftersom det blir missförstått.
Folk verkar tro att bara för att man försörjer sig på sport så blir man ekonomiskt oberoende resten av sitt liv efter några säsonger. Så är det ju oftast inte om det är SHL man spelar i. Jag tycker böterna är i god proportion till spelarnas löner. Det måste ju vara ett skämt till förslag att man ska betala 200 000-300 000 för en tackling som sker i stundens hetta på det där viset (utom i vissa fall möjligtvis).

De borde dock säga som det egentligen är, nämligen att han får 3 matchers avstängning+x antal kronor i böter, istället för att förvirra och lägga chockrubrikerna i munnen på kvällspressen.
Citera
2014-10-27, 14:08
  #2698
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Förväntar mig samma hets som efter Foppas avstängning.

Eller nä, det är ju darlinglaget Växjö vi pratar om. Laget som alla journalistet älskar att älska.
Citera
2014-10-27, 14:45
  #2699
Medlem
.-.-.s avatar
Disciplinnämnden försvarar de låga straffen med att dom dömer efter praxis, samtidigt säger ligan att dom vill få bort alla huvudtacklingar, varför då inte höja straffen? Vi kan inte skylla på dn, för dom gör bara som dom blivit tillsagda, att det ska vara nåt ytterst galet tilltag för att man ska få längre straff än en handfull matcher. Det är i stort sett bara genom att ge sig på domarna som man kan få tio matcher eller fler.
__________________
Senast redigerad av .-.-. 2014-10-27 kl. 14:47.
Citera
2014-10-27, 16:21
  #2700
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Matchställ och unicef-sponsor har en högst marginell effekt på publiksiffran.
Bevisligen. Det var ju det jag konstaterande.

Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Publiksiffran mot HV är ju dessutom egentligen väldigt dålig.
Den var bra. Man får tänka på att Gavlerinkens kapacitet nu är lägre iom den nya Skybaren, tror det var med några hundra (Wikipedia är inte uppdaterat). Tror fullsatt nu är runt 7600, vilket gör publiksiffran mot HV riktigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in