Citat:
Jag har följt den här tråden med stort intresse och vet precis vem kinesen är och 40+ damen från Göteborg är. Jag såg inte...ville inte se...det som nu hänt i bolaget vi pratar om.
Jag gick med för en tid sedan och hann väl i hyfsad tid, dra i handbromsen. Jag känner nu till ett fall i denna soppa som får mig att inse att girighet går före allt. Jag blir också redigt förbannad.
Företaget We**star som vi pratar om stängde av en tidigare kollega till mig baserat på följande historia.
Efter ett större affärsmöte i Sundsvall, där den kinesen höll en presentation, hoppade många av sin start i We**star för att de hann med och läsa all den info som här på Flashback.
Kinesen gick i taket och kontaktade någon sin i upline. Budskapet var att min f.d. kollega blev den solklara syndabocken för att han förmodligen framfört muntlig kritik som var helt legitima tidigare. Kinesen tog för givet att det måste vara min kollega som skrivit på flashback.
Utan att höra med min kollega, så får vi anta att det antingen var kinesen ELLER 40+ damen (som är högsta hönset i Sverige) kontaktade VDn C**istian Wies*er som direkt, utan att kolla fakta ELLER kontakta berörd person, stängde av person från all access och all innestående betalning.
Detta är PRECIS det som varnas för om man läser allt som står här på Flashback.
Så behandlas man på We**star.
I Danmark finns fler sådana berättelser bl.a. en som jag hört från flera håll. Där kapade samme VD, en verksamhet pga. att det uppstod lite kritik. Hundratals fick ej ut sina betalningar. Totalt drabbas ca tusentals personer och företaget kommer nog aldrig klara att starta i Danmark igen.
Dansken och VDn hade känt varandra i nästan 20år. Det finns hur mkt som helst med detaljer kring denna händelse.
Men det viktiga är att ingen kan känna sig säker med en VD som när som helst kan skicka ut dig i kylan utan betalning baserat på rykte, tycke eller smak. Eller ledare i denna organisation...
Därför finns all anledning att ej börja jobba med detta företag. Det finns all anledning att dra sig ur innan någon mer drabbas. Tänk på hur ansvarig man känner sig om man övertygar någon att hoppa på ett bedrägeri! Du måste leva med allt som sanningen vid någon tid gräver fram. Då kanske folk sitter med avbetalningar med 26% ränta eller satsade 14.000kr.
De som nu dessutom tar ett beslut att resa och medverka på företagets convent den 1-2 november i Berlin OCH vet om allt detta, de visar exakt vart de står och låter girighet gå före ett normalt samvete.
Jag gick med för en tid sedan och hann väl i hyfsad tid, dra i handbromsen. Jag känner nu till ett fall i denna soppa som får mig att inse att girighet går före allt. Jag blir också redigt förbannad.
Företaget We**star som vi pratar om stängde av en tidigare kollega till mig baserat på följande historia.
Efter ett större affärsmöte i Sundsvall, där den kinesen höll en presentation, hoppade många av sin start i We**star för att de hann med och läsa all den info som här på Flashback.
Kinesen gick i taket och kontaktade någon sin i upline. Budskapet var att min f.d. kollega blev den solklara syndabocken för att han förmodligen framfört muntlig kritik som var helt legitima tidigare. Kinesen tog för givet att det måste vara min kollega som skrivit på flashback.
Utan att höra med min kollega, så får vi anta att det antingen var kinesen ELLER 40+ damen (som är högsta hönset i Sverige) kontaktade VDn C**istian Wies*er som direkt, utan att kolla fakta ELLER kontakta berörd person, stängde av person från all access och all innestående betalning.
Detta är PRECIS det som varnas för om man läser allt som står här på Flashback.
Så behandlas man på We**star.
I Danmark finns fler sådana berättelser bl.a. en som jag hört från flera håll. Där kapade samme VD, en verksamhet pga. att det uppstod lite kritik. Hundratals fick ej ut sina betalningar. Totalt drabbas ca tusentals personer och företaget kommer nog aldrig klara att starta i Danmark igen.
Dansken och VDn hade känt varandra i nästan 20år. Det finns hur mkt som helst med detaljer kring denna händelse.
Men det viktiga är att ingen kan känna sig säker med en VD som när som helst kan skicka ut dig i kylan utan betalning baserat på rykte, tycke eller smak. Eller ledare i denna organisation...
Därför finns all anledning att ej börja jobba med detta företag. Det finns all anledning att dra sig ur innan någon mer drabbas. Tänk på hur ansvarig man känner sig om man övertygar någon att hoppa på ett bedrägeri! Du måste leva med allt som sanningen vid någon tid gräver fram. Då kanske folk sitter med avbetalningar med 26% ränta eller satsade 14.000kr.
De som nu dessutom tar ett beslut att resa och medverka på företagets convent den 1-2 november i Berlin OCH vet om allt detta, de visar exakt vart de står och låter girighet gå före ett normalt samvete.
Exakt vad är det som är fel med företaget?
Om det du refererar till verkligen hänt i Danmark, då borde väl WS företagets VD blivit stämd av den fd VD:n och eller alternativt blivit stämd av alla dom tusentals, eller åtminstone av minst en av dom som du säger blev drabbade i Danmark!?
Var finns fakta? Var finns laga kraft vunna domar?
Hur vet du med säkerhet att den här personen (han) har blivit avstängd?
Kan det finnas någon orsak eller anledning som gör att en VD för ett MLM företag, juridiskt har rätt att stänga av en "medarbetare"? Jag menar, om det inte finns juridiska grunder, så kan väl den avstängde personen stämma både VD och företaget WS, på avsevärt stora summor i skadestånd och/eller orsaker och grunder!
Dom etiska moraliska grunder som du yrkar att alla ska följa, dvs att alla som är knutna till bolaget och som får sin försörjning via bolaget, bara ska vika ner sig och sluta! Är inte det ett väl magstarkt yrkande! Så här långt finns det endast ditt och någon till (ni kan ju också vara samma person, men använder två olika datorer för kommentarer), som lagt in kommentarer!
Bör du inte kunna styrka dina påståenden? Är det vanligt förekommande att man kan skriva några kommentarer på Flashback och därefter få hundratals "självständigt anställda" att lämna sina jobb och kanske sin enda inkomstkälla vind för våg!
Tänk om du har fel, ska du då leva med det faktum att hundratals människor lämnat sina jobb på grund av dig!? Kan du erbjuda alla dessa människor NYA jobb!?
Om du har rätt i allt Du säger, så är det en jäbla (avstår medvetet från att svära) soppa! Men tänk om Du har fel! Man brukar säga att ingen har fel tills man är dömd, eller hur!
Senast redigerad av BroderB 2014-10-26 kl. 17:54.
Senast redigerad av BroderB 2014-10-26 kl. 17:54.
"nu tycker jag vi vänder blad"
Därför är du nu kategoriserad "Wellstar trogen".
Du kan skrämmas så mycket du vill, det blir bara patetiskt i mina ögon när du gör det på flashback. Fantastiskt, du borde få Nobelpris