2014-10-26, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JernLejdin14
Jag har följt den här tråden med stort intresse och vet precis vem kinesen är och 40+ damen från Göteborg är. Jag såg inte...ville inte se...det som nu hänt i bolaget vi pratar om.
Jag gick med för en tid sedan och hann väl i hyfsad tid, dra i handbromsen. Jag känner nu till ett fall i denna soppa som får mig att inse att girighet går före allt. Jag blir också redigt förbannad.

Företaget We**star som vi pratar om stängde av en tidigare kollega till mig baserat på följande historia.

Efter ett större affärsmöte i Sundsvall, där den kinesen höll en presentation, hoppade många av sin start i We**star för att de hann med och läsa all den info som här på Flashback.

Kinesen gick i taket och kontaktade någon sin i upline. Budskapet var att min f.d. kollega blev den solklara syndabocken för att han förmodligen framfört muntlig kritik som var helt legitima tidigare. Kinesen tog för givet att det måste vara min kollega som skrivit på flashback.
Utan att höra med min kollega, så får vi anta att det antingen var kinesen ELLER 40+ damen (som är högsta hönset i Sverige) kontaktade VDn C**istian Wies*er som direkt, utan att kolla fakta ELLER kontakta berörd person, stängde av person från all access och all innestående betalning.

Detta är PRECIS det som varnas för om man läser allt som står här på Flashback.
Så behandlas man på We**star.

I Danmark finns fler sådana berättelser bl.a. en som jag hört från flera håll. Där kapade samme VD, en verksamhet pga. att det uppstod lite kritik. Hundratals fick ej ut sina betalningar. Totalt drabbas ca tusentals personer och företaget kommer nog aldrig klara att starta i Danmark igen.
Dansken och VDn hade känt varandra i nästan 20år. Det finns hur mkt som helst med detaljer kring denna händelse.

Men det viktiga är att ingen kan känna sig säker med en VD som när som helst kan skicka ut dig i kylan utan betalning baserat på rykte, tycke eller smak. Eller ledare i denna organisation...

Därför finns all anledning att ej börja jobba med detta företag. Det finns all anledning att dra sig ur innan någon mer drabbas. Tänk på hur ansvarig man känner sig om man övertygar någon att hoppa på ett bedrägeri! Du måste leva med allt som sanningen vid någon tid gräver fram. Då kanske folk sitter med avbetalningar med 26% ränta eller satsade 14.000kr.

De som nu dessutom tar ett beslut att resa och medverka på företagets convent den 1-2 november i Berlin OCH vet om allt detta, de visar exakt vart de står och låter girighet gå före ett normalt samvete.

Exakt vad är det som är fel med företaget?
Om det du refererar till verkligen hänt i Danmark, då borde väl WS företagets VD blivit stämd av den fd VD:n och eller alternativt blivit stämd av alla dom tusentals, eller åtminstone av minst en av dom som du säger blev drabbade i Danmark!?
Var finns fakta? Var finns laga kraft vunna domar?
Hur vet du med säkerhet att den här personen (han) har blivit avstängd?
Kan det finnas någon orsak eller anledning som gör att en VD för ett MLM företag, juridiskt har rätt att stänga av en "medarbetare"? Jag menar, om det inte finns juridiska grunder, så kan väl den avstängde personen stämma både VD och företaget WS, på avsevärt stora summor i skadestånd och/eller orsaker och grunder!
Dom etiska moraliska grunder som du yrkar att alla ska följa, dvs att alla som är knutna till bolaget och som får sin försörjning via bolaget, bara ska vika ner sig och sluta! Är inte det ett väl magstarkt yrkande! Så här långt finns det endast ditt och någon till (ni kan ju också vara samma person, men använder två olika datorer för kommentarer), som lagt in kommentarer!
Bör du inte kunna styrka dina påståenden? Är det vanligt förekommande att man kan skriva några kommentarer på Flashback och därefter få hundratals "självständigt anställda" att lämna sina jobb och kanske sin enda inkomstkälla vind för våg!
Tänk om du har fel, ska du då leva med det faktum att hundratals människor lämnat sina jobb på grund av dig!? Kan du erbjuda alla dessa människor NYA jobb!?
Om du har rätt i allt Du säger, så är det en jäbla (avstår medvetet från att svära) soppa! Men tänk om Du har fel! Man brukar säga att ingen har fel tills man är dömd, eller hur!
Senast redigerad av BroderB 2014-10-26 kl. 17:54.
Citera
2014-10-26, 19:15
Medlem
kockjevelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderB
Hej, du går nu alldeles för långt!

ok då, ursäkta min dyslexi "nu tycker jag vi vänder blad"

Men företaget vi snackar om här på flashback har gått alltför långt PUNK!
Det är redan juridiska processer igång och de får jobba för sig själv i sin egen takt.
Flashback är en upplysningscentral där möjligheten ges att vara anonym. Så var och en får bedöma innehållet och du är fri att påpeka precis vad du vill gällande offentliga dokument etc etc. Men det håller lika dåligt eftersom du själv skriver anonymt. Jag har redan gissat vem du är och där av min ironi mot ditt snabba inlägg tidigare där du snubblar och stavar som en "kinesare" Det syntes att du var arg och snabbt ville sätta oss på plats Därför är du nu kategoriserad "Wellstar trogen".
Citera
2014-10-26, 21:05
Medlem
Du kan gissa hur mycket du vill, det hjälper dig föga i det här resonemanget!
Antingen är du en van och trogen Flashback kommentator, i så fall byter du identitet ofta! Nu skriver både Du och "kockjeveln" från nyöppnade konton! Jag är välförtrogen med Flashback och reglerna som råder! Vi som verkligen använder detta media för att "gräva" efter sanningar, är alltid noga med att styrka rykten och i de fall fär det är möjligt alltid styrka allvarliga påståenden med laga kraft vunna dommar! När det gäller dig själv och "kockjeveln" så vet "vi" Du är! Även om du har rätt om vissa rykten, så är det i sak "nästan" aldrig bara en sida av kronan! Du svarade inte på viktiga frågor, dvs att du här på Flashback uppmanar folk att hoppa av! Annars ska dom känna sig omoraliska, oetiska och i sak bära skuld för att dom vill jobba med WS. Du uppviglar, du medverkar medvetet till att skada företaget och indirekt beröva ärliga människor sitt uppehälle! Så länge det INTE finns någon fällande dom mot WS eller deras VD, så är dom oskyldiga! Jag har också kollat med tingsrätterna i dom områden där WS (Sverige) bedriver verksamhet, där finns inga inneliggande stämningsansökningar mot WS, så över där verkar du sprida falska anklagelser.
Du vill ge alla WS,s verksamma ledare/säljare goda råd, mitt råd till dig är att lägga ner allt skitsnack om WS, tills det och om det kommer ett ärende och helst tills det finns en dom mot företaget!
Och till sist, om du vill vara anonym, slå sönder hårddisken, radera och sudda, vi har som sagt rätt mycket på dig nu!
Citera
2014-10-26, 21:31
Medlem
kockjevelns avatar
Schackmatt Broder Du kan skrämmas så mycket du vill, det blir bara patetiskt i mina ögon när du gör det på flashback. Fantastiskt, du borde få Nobelpris
Citera
2014-10-26, 21:46
Medlem
Citat:
Och till sist, om du vill vara anonym, slå sönder hårddisken, radera och sudda, vi har som sagt rätt mycket på dig nu!

Haha! Va rädda alla inblandade blir nu!
Citera
2014-10-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kockjeveln
Schackmatt Broder Du kan skrämmas så mycket du vill, det blir bara patetiskt i mina ögon när du gör det på flashback. Fantastiskt, du borde få Nobelpris

"Kockjeveln", innan du försöker vara lustig på andras bekostnad, ta reda på vem du pratar med! Om du har ögon, använd dom - se dig omkring!
Citera
2014-10-27, 09:14
Medlem
Jag kan vara saklig och det är följande...

http://wellstar.se/

Sidan nere för underhåll och man hänvisar till mail (?) eller http://www.byassverige.se/

På den sidan (Byassverige.se) finns det ingen information (Som man hittar snabbt...) om hur man bygger upp nätverket , ingen information om provisionen eller så.

Endast ett informationsblad med priser för de olika kitten som jag hittade snabbt i samband med min googling.

Tillika så har jag visat på en platsannons som fanns ute 2012-11-07 av Isac Alkstrand (http://vakanser.se/jobb/presentator+distributor+wellstar/)

Nu finns det även en platsannons på blocket (http://jobb.blocket.se/ledigt-jobb-i-vasternorrland/Wellstar-BYAS/Presentat%C3%B6r-Distribut%C3%B6r-till-nytt-f%C3%B6retag/1159840) och i den står det...

"Jag söker dig som är driven, seriös och angegerad och som ser möjligheterna med att vara med att bygga upp detta företag från grunden nu i Sundsvall."

Frågeställningar som blir för stora för att ignoreras..

* Varför är inte produkterna unika (Se tidigare inlägg om att det är möjligt att beställa för en 10 del av priset från Kina exempelvis)

* Om det fanns en platsannons ute 2012 - hur kan nuvarande platsannons hänvisa till att bygga upp företaget från grunden?

* Varför går inte företaget ut med hur kompensationsplanen ser ut på hemsidan?

* Varför är inte den svenska hemsidan uppe utan bara rent visionellt pekar mot andra informationsvägar? (Det är lätt att bara länka om trafiken...) Då företaget försökt bli aktivt i Sverige , minst , sedan 2012.

Moderator får gärna ändra rubriken i tråden till "Wellstar Company / BYAS - mlm" eller liknande då dessa två företag går hand i hand.
Citera
2014-10-27, 11:20
Medlem
Svar till Pellets!
Sidan du refererar till har inget med WellStar att göra!
Det är någon som 2012 och senare försökt sno konceptet, alt skulle starta upp i Sverige 2012,
Det Tyska moderföretaget, dvs till de grupper i Göteborg, Stockholm, Malmö och Sumdsvall som respektive har börjat bygga upp WellStar i Sverige med start i jun/jul 2014, har absolut inget att göra med sidorna som du refererat till! Både ledarna i Sverige och Tyskland har försökt släcka ner dom!
WellStar i Sverige har ingen hemsida, founders, inskrivna medlemmar har egna registreringsnummer, med dom kommer vi in till "hemsidor" där vi hittar våra konton, alla kontrakt, broschyrer och annat material! Mao, inget material är offentligt, du kan inte hitta kompensationsplanen! All material en intressent får han på veckomöten och om han skriver in sig, har han tillgång till alt material som har med företaget att göra!
WellStar har inte "officiellt" öppnat i Sverige! Produkterna säljs inte till publiken!
När WellStar öppnar för kommersielhandel i Sverige, någon gång o kam 2015, när vi byggt upp plattformen för verksamheten, då blir det i sak genom våra Social Clubs Sellings, dvs egna salonger!
Mao, du giggars och läser på fel sidor! Du grundar och spekulerar utifrån helt fel källor, alternativt från rykten! Det finns absolut ingen person i Sverige som är aktivt och eller juridiskt knuten till WellStar innan jun/jul 2014!
Allt du kan hitta på Google, innan jun/jul 20014 har Mao inget med oss grundare av WellStar i Sverige att göra!
WellStars egna produkter kan endast köpas genom founders i Sverige, samt för din info - ingen officiell kommersiell handel med produkterna pågår i Sverige!
Om någon försökt starta upp i Sverige under 2011, 12, eller 2013, så har det inget med WellStar att göra! Att någon uppnar hemsidor, e-postadresser mm, utanför "vår" kontroll är synnerligen svårt att hantera! Får vi reda på sådant, så försöker bolagets jurister släcka ner dom!
Jag hoppas Du förstår och nöjer dig med ovanstående och att skitsnacket, rykten och spekulationer nu upphör!
Citera
2014-10-27, 11:49
Medlem
Citat:
Svar till Pellets!
Sidan du refererar till har inget med WellStar att göra!
Det är någon som 2012 och senare försökt sno konceptet, alt skulle starta upp i Sverige 2012,
Det Tyska moderföretaget, dvs till de grupper i Göteborg, Stockholm, Malmö och Sumdsvall som respektive har börjat bygga upp WellStar i Sverige med start i jun/jul 2014, har absolut inget att göra med sidorna som du refererat till! Både ledarna i Sverige och Tyskland har försökt släcka ner dom!

Va? Skojar du....
Så du menar att följande text är en lögn och att det nuvarande tyska moderföretaget inte har något med att göra vad gäller det försök som gjordes 2012?

Följande är saxat från platsannonsen som las ut 2012-11-07
http://vakanser.se/jobb/presentator+distributor+wellstar/

Wellstar GmbH är ett tyskt företag som nu söker representanter i Sverige som vill vara med och lansera en ny, helt unik produkt inom skönhetsvård.

Produkten heter BYAS, Bionic Youth Activating System och är kit som gör du får mindre rynkor på ett helt naturligt sätt. För mer info gå till www.wellstar-company.com
BYAS lanseras i Skandinavien den 17:e nov på ett event i Göteborg på Gothia Towers, tid för detta är 12-16. Nu letar vi efter de entreprenörer som vill vara med att bygga upp säljstyrkan i Sverige/Skandinavien. Anmälan sker till Isac Alkstrand.

Här står det precis det som framkommit idag och skall "lanseras som ett nytt företag" idag...
M.a.o - Det gjordes ett försök 2012 som inte gick som det var tänkt och nu försöker man igen

Citat:
WellStar i Sverige har ingen hemsida, founders, inskrivna medlemmar har egna registreringsnummer, med dom kommer vi in till "hemsidor" där vi hittar våra konton, alla kontrakt, broschyrer och annat material! Mao, inget material är offentligt, du kan inte hitta kompensationsplanen! All material en intressent får han på veckomöten och om han skriver in sig, har han tillgång till alt material som har med företaget att göra!

Öh - då blev det ännu värre...

Om jag inte kan erhålla någon som helst information om ett företag och mina förutsättningar innan jag går på ett möte så
(ursäkta svenskan) - "Suger företaget åsneballe"

Citat:
WellStar har inte "officiellt" öppnat i Sverige! Produkterna säljs inte till publiken!
När WellStar öppnar för kommersielhandel i Sverige, någon gång o kam 2015, när vi byggt upp plattformen för verksamheten, då blir det i sak genom våra Social Clubs Sellings, dvs egna salonger!
Mao, du giggars och läser på fel sidor! Du grundar och spekulerar utifrån helt fel källor, alternativt från rykten! Det finns absolut ingen person i Sverige som är aktivt och eller juridiskt knuten till WellStar innan jun/jul 2014!
Allt du kan hitta på Google, innan jun/jul 20014 har Mao inget med oss grundare av WellStar i Sverige att göra!

Öh - Jo , det är precis det som är...
Man har 2012 gjort ett försök till att starta wellstar i sverige (se tidigare inklippt text)
Tyvärr verkar det som att detta kraschade och inte blev något mer utav detta...

Citat:
WellStars egna produkter kan endast köpas genom founders i Sverige, samt för din info - ingen officiell kommersiell handel med produkterna pågår i Sverige!
Om någon försökt starta upp i Sverige under 2011, 12, eller 2013, så har det inget med WellStar att göra! Att någon uppnar hemsidor, e-postadresser mm, utanför "vår" kontroll är synnerligen svårt att hantera! Får vi reda på sådant, så försöker bolagets jurister släcka ner dom!
Jag hoppas Du förstår och nöjer dig med ovanstående och att skitsnacket, rykten och spekulationer nu upphör!

Nej jag nöjer mig inte , och detta p.g.a. följande
  • se inklippt text från platsannons 2012 där det klart och tydligt hänvisas till det tyska moderbolaget
  • Hemsida saknas - Kompensationsplan saknas - Avtalsinformation saknas
  • Du kan fortfarande beställa exakt samma produkt (dock under annat namn) till 10% av priset via nätet

Någon FB:are som har lust att maila Isac Alkstrand och fråga hur lanseringen 2012 gick? Och om han fortfarande är involverad i Wellstar?

P.S BroderB: Snälla , styckindela dina längre inlägg....
Citera
2014-10-27, 20:57
Medlem
Det finns i sak inget att tillägga till det jag redan skrivit!
WellStar har försökt att starta i Sverige omk 2012, det fungerade inte, förmodligen därför att dom svenska medarbetarna inte var tillräckligt starka, alternativt att Sverige inte var redo!
Allt du hittar på Google innan jun/jul 2014, har inget med nuvarande founders att göra!
Kom ihåg. KFC, ett mycket cuccessfullt amerikanskt företag, försökte öppna i Sverige för ca 20 år sedan! Katastrof, allt lades ned efter några månader - Sverige var inte redo för KFC då, nu gör man ett nytt försök med en ny franchisetagare.
Vad som sker i Sverige idag med ref till WS, har inget med dom dom försökte 2012!
WS i Sverige bh-ar som sagt inget med tidigare operatörer att göra!
WS har inga officiella hemsidor i Sverige ännu. Man kan dock gå in på det Tyska bolagets sidor och läsa!
Om "någon" vill skriva in sig i Sverige, så söker man upp någon på orten som är inskriven, den personen ger en kort presentation. Vill man veta mer går man med på ett veckomöte och får en affärspresentation! Är man fortfarande intresserad så skriver man in sig och har därefter tillgång till allt material och kan börja driva egen verksamhet!
WS räknar med att kommersiellt starta upp verksamheten i jan 2015.
Att försöka reda ut vad som hände 2012 verkar ganska ointressant! Personen du refererar till och som Du hittat på Google har inget med nuvarande WS verksamhet att göra! Som du vet är det svårt att radera saker som hamnat på nätet, inkl adresser, hemsidor mm. Att sidorna är tomma beror väl på att "ägarna" raderat dom!
Jag kan tyvärr inte ge dig så mycket mer fakta, förutom att du är välkommen att ta kontakt med mig personligen, så ska du få mer uppgifter, dvs om du har goda avsikter!
Om inte, får du väl fortsätta "gräva", dock förstår jag inte till vilken nytta.
Citera
2014-10-27, 21:00
Medlem
kockjevelns avatar
Is*c byggde enligt egen utsago (samtal per tel) 120 personer stor organisation i Norge och Sverige fr o m dec 2012. Han lade ner sitt engagemang för att han ansåg företaget ej vara tillräckligt seriöst för honom att jobba med!!! Han gav inga specifika detaljer.

Jag är övertygad om att han fann de exakta kopiorna (länk till kinafirman finns i tidigare inlägg) i Kina som bara kostar 100SEK/st. De var också väldigt lika maskinerna som NuSkin använder i sin funktion.
Har läst uppgifter efter Googling, att de vid den tiden tog 500EUR som start avgift. Skall grotta lite mer

Efter samtal med några stora nätverkare i Sverige och Danmark som har tidigare erfarenhet med företaget, så får jag uppfattningen om att det sitter samma beteende i fortfarande, som alltid verkar följt i spåren från Wellstars valser genom åren, noll koll på leveranser, hopplös kundtjänst, försenade eller helt uteblivna betalningar.

Jag har fått fatt i en f.d Wellstar Partner som gjort grundlig dokumentation om dennes kontakt med företaget från start till avslut. Skrämmande verklighet. Hela flödet kommer snart.
Själv har jag prövat att ringa kundtjänst hos dem, hela förra veckan löjligt många gånger...ingen svarar. Det säger väldigt mycket

Just nu söker jag i Mexico efter S.k Social Clubs som Wellstar enligt deras egen PowerPoint från 20121215-16 säger sig ha:

Info kopierad från PowerPointen:
THE PERFECT BUSINESS
WELLSTAR BYAS
WELLSTAR BEAUTY STYLE CLUB
High image through an own club and a professional presentation
Example: ONLY MEXICO
>25.000 CLUBS / 2 BLN. EURO TURNOVER !!!
(Kartbild på Mexico)

De som inte har något speciellt för sig imorgon kväll kan ju ta sig till affärsmötet i Stockholm och lyssna och kanske ställa lite frågor
Citera
2014-10-27, 21:42
Medlem
Suck , du har fortfarande ingen styckes indelning

Citat:
Det finns i sak inget att tillägga till det jag redan skrivit!
WellStar har försökt att starta i Sverige omk 2012, det fungerade inte, förmodligen därför att dom svenska medarbetarna inte var tillräckligt starka, alternativt att Sverige inte var redo!
Allt du hittar på Google innan jun/jul 2014, har inget med nuvarande founders att göra!
Kom ihåg. KFC, ett mycket cuccessfullt amerikanskt företag, försökte öppna i Sverige för ca 20 år sedan! Katastrof, allt lades ned efter några månader - Sverige var inte redo för KFC då, nu gör man ett nytt försök med en ny franchisetagare.
Vad som sker i Sverige idag med ref till WS, har inget med dom dom försökte 2012!

Här säger du emot dig själv....
1) Wellstar har försökt att starta i Sverige omkring 2012
2) Vad som sker i Sverige idag med referens till Wellstar har inget med dom som försökte 2012

Jo - Om Företaget försökte starta upp i Sverige 2012 men misslyckades , försökte 2013 och misslyckades (Och detta katastrofalt uppenbarligen).

Varför försöker moderbolaget än en gång etableras i Sverige , då dom uppenbarligen inte ändrat något i konceptet.

Citat:
WS i Sverige bh-ar som sagt inget med tidigare operatörer att göra!
WS har inga officiella hemsidor i Sverige ännu. Man kan dock gå in på det Tyska bolagets sidor och läsa!

Öh , visserligen för att jag kan tyska flytande , men vilket seriöst företag idag pekar mot en tysk sida?
Eftersom kostnaden är väldigt billig för en .se sida eller en .se undersida på den tyska så visar dessa tecken på ett kasst företag

Citat:
Om "någon" vill skriva in sig i Sverige, så söker man upp någon på orten som är inskriven, den personen ger en kort presentation. Vill man veta mer går man med på ett veckomöte och får en affärspresentation! Är man fortfarande intresserad så skriver man in sig och har därefter tillgång till allt material och kan börja driva egen verksamhet!

Typiskt MLM bullshit som jag totalvägrar och uppmanar verkligen samtliga invånare i detta avlånga land att göra detsamma.
Jag som privatperson skall INNAN ett möte , kunna läsa på om ett företag och dess produkter ingående.

Eftersom jag inte kan det i dagsläget så är det ur min synvinkel - Ett kasst företag

Citat:
WS räknar med att kommersiellt starta upp verksamheten i jan 2015.
Att försöka reda ut vad som hände 2012 verkar ganska ointressant! Personen du refererar till och som Du hittat på Google har inget med nuvarande WS verksamhet att göra! Som du vet är det svårt att radera saker som hamnat på nätet, inkl adresser, hemsidor mm. Att sidorna är tomma beror väl på att "ägarna" raderat dom!
Jag kan tyvärr inte ge dig så mycket mer fakta, förutom att du är välkommen att ta kontakt med mig personligen, så ska du få mer uppgifter, dvs om du har goda avsikter!
Om inte, får du väl fortsätta "gräva", dock förstår jag inte till vilken nytta.

Det är jätteintressant för alla konsumenter avseende 2012 & 2013 , dels eftersom du själv i första meningen hävdar att tidigare år inte har med nuvarande Wellstar att göra , för att senare hävda "WellStar har försökt att starta i Sverige omk 2012, det fungerade inte,"

Men sedan även med anledning av att man som konsument/säljare (läs: *åsna*) skulle behöva veta
anledningen till att Wellstar misslyckades 2012 & 2013.

Vad har Wellstar gjort nu som kommer att få dom etablerade på den Svenska marknaden?
Vad är skillnaden mot tidigare försök?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in