2014-10-22, 18:42
Medlem
kockjevelns avatar
ojoj nu har det tydligen dimpt ner ett meddelande från en människa som utger sig för att komma från nätverksföretaget Mary Kay och vill ha telefonkontakt

Undrar just om de har någon spännande information kanske Det är många som tydligen sitter på två stolar trots att man normalt inte får det i dessa "pyramider"

Det blåser kalla vindar runt "stora slott" och " små stugor" nu verkar det som reaktioner lär inte vänta på sig
Citera
2014-10-22, 21:10
Medlem
kockjevelns avatar
I FINLAND:
Webbplats: www.suomi24.fi

Sökning på ordet "Wellstar"
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/wellstar?term_keywords=wellstar&full=1

Plockade ur en tråd ur sökresultatet och fann detta med hjälp den kunnige översättaren gåggel

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12748608#comment-0

Fritt översatt:
---------
"Väl avslöjade för mig "WellStarin" oärlig aktivitet när jag försökte använda mig flera gånger lovat "pengarna tillbaka-garanti". Jag träffade alla pre-multiplicerat med "Villkor" och fungerade som rådde. Tillbaka vid tidpunkten för betalningsvillkoren ändrades. Min sponsor och alla axlar tvättade sina händer i det hela. Tyskland förbjuder mig garantin återges i sin helhet och de har slutat att svara.

Jag fick en trasig enhet som var tvungen att återvända till Tyskland för att börja arbeta. Fraktkostnad är (nästan 200e) kom att betala dig själv först, och de återvände till kvittot. Även dessa inte kommer att betalas. All återbetalning av ämnen kvar att bara helt enkelt obesvarad.

Här var tidigare med bara några tråd om frågan. fusk, men de är "mystiskt" försvann när verksamheten började ifrågasättas, och landskapet började falla. Överlevde mm. att produkterna inte är patenterade och andra förslutningar kan hittas. Jag kommer nu att försöka leta efter nedläggning av detta meddelande. Jag tar berättelsen framåt, och alla har redan beskrivna Scams hjälp skulle vara mycket uppskattat! Möjligheten till grupptalan finns också.

Jag vill inte öppna den här saken mer, men jag skulle vara riktigt tacksam för alla upplevelser om Well Star, och brutna kontrakt. Dessa samlar in och väntar på att byas.rekry@gmail.com där vi kan fortsätta konversationen mer privat. Adress har skapats vi började verksamheten, bör det inte vara rädd för att prova. Nu är det lite annorlunda rekrytering: D "
------

Man kan tolka att drevet är i full igång också i Finland
Citera
2014-10-23, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casualbusiness
Intressant, vem har MK reps kontaktat menar du? Har h*n kontaktat dig?
MK är ett ju seriöst bolag som säljer kanonprodukter.

Nej det är det inte. MK är samma typ av MLM sekt som alla andra pyramidspel. Känner flera stackars tjejer som blivit inlurade i Mary Kay. Samtliga har snabbt slutat med skiten när de insett att man bara går back hela tiden.
Produkterna är helt OK, det kan jag hålla med om, med marknadsföringssättet är så jävla oseriöst, precis på samma sätt som andra MLM pyramider med lockelser om stora pengar och lite arbete.
Citera
2014-10-23, 12:38
Medlem
kockjevelns avatar
Citat:
Intressant, vem har MK reps kontaktat menar du? Har h*n kontaktat dig?
MK är ett ju seriöst bolag som säljer kanonprodukter.

Jag har ringt upp "henne" och jag fick en känsla av att de granskar "aktiv rekrytering" inom de egna leden för ett annat bolag, vilket inte är så svårt att gissa vilket bolag det skulle vara

Hon trodde nog hon kunde "fiska" namn Trots att jag har kännedom om flertalet personer på "båda dessa bolag" så förblir dessa anonyma

Stor risk att det landar i kontraktsbrott är min gissning och kanske t o m stämningar

Vilken soppa
Citera
2014-10-24, 07:47
Medlem
kockjevelns avatar
Citat:
Ja, det verkar vara en riktig soppa som du säger. Ok, så någon från MK ringer dig för att få namn på andra inom MK som rekryterar MK reps till konkurrerande bolag? Är det så du menar?
Bara så jag hänger med

Stämmer nästan, jag fick meddelande här på Fb och ett telefon nummer att ringa upp

Nu har även en person som utger sig för att jobba med AmWay kontaktat mig och jag fick samma känsla som vid kontakten med Mary Kay personen. Det verkar som ett antal personer även där rekryterar inom de egna leden för att locka över dem till Wellstar
Citera
2014-10-24, 10:02
Medlem
kockjevelns avatar
Citat:
Ahhh, superintressant. De vill väl ta över de duktiga säljarna. Ska ta fram avtalen idag och se hur det ställer sig rent juridiskt. Det borde väl kunna gå att kliva av relativt fort och efter det är det väl fritt fram att fråga en MK reps om han eller hon vill skutta över. En sak jag inte förstår är att de får i så fall får börja längre ner och jobba sig upp. Så jag tror inte rekryteringen kommer gå så bra.

Citera gärna här i tråden den delen av kontraktet som kan vara relevant kring ämnet konkurrens eller liknande. Jag kollar om jag får tag i ett kontrakt för Wellstar, och kollar vad som finns och skriver det här.
Citera
2014-10-24, 10:14
Medlem
kockjevelns avatar
De som nu är ledare för diverse konkurrerande "pyramider" kan ju alltid titta in på kommande veckas möten för Wellstar Så kanske de känner igen en del ansikten

Här brukar de hålla till, bara att ringa hotellen för att kolla de tider som gäller.

Måndagar i Göteborg
Brukar vara: kl.19:00-21:00
Elite Park Avenue Hotel

Tisdagar i Stockholm
Quality Hotel Globe, Arenaslingan 7, Johanneshov

Onsdagar i Malmö
Norra Skolgatan 10B, Ungdomens Hus

BTW: någon som utger sig för att representera svt, vill gärna komma i kontakt
Citera
2014-10-24, 16:17
Medlem
kockjevelns avatar
TÄNK PÅ DETTA INNAN NI SKRIVER PÅ ETT PARTNERKONTRAKT!!!

- Läs hela denna tråden...FÖRST!
- Fundera på varför dessa omständigheter har inträffat!
- Innan ni skriver på en avbetalning med Collector som företaget just nu använder, ring detta finansbolag innan ni skriver på!
- Skriv ALDRIG ner era kortuppgifter på ett kontrakt om det på samma blankett skall skrivas CVC kod.
Gissa vad som händer om den blanketten kommer i orätta händer.
- Våga ställ viktiga frågor på de så kallade affärsmötena.

Det kommer säkert mer aromer från denna soppa
Citera
2014-10-26, 15:06
Medlem
Jag har följ den här tråden ett tag!
Vad gäller saken egentligen? Är det någon som inte känner till villkoren för MLM verksamhet för Nettwork Marketing? Är det inte så att "alla" företag som säljer sina produkter via franchiseföretagare, alla alltid värvar medarbetare från konkurrerande MLM företag? Att man alltid och i fösta hand vill få med sig folk som kan nätverka. Folk som har stora nätverk blir synnerligen attraktiva. Vem bryr sig om det finns kopior på marknaden? Alla vet väl att en kopia av en klocka, en väska, en golfklubba mm, endast kostar en bråkdel av originalet! Vem vill förstöra, vem är så jäbla svartsjuk på andras succés att man ens orkar vara inne på det här forumet för att förstöra för andra, därför att man själv inte räckt till! Kommentarerna och inläggen visar på en eller flera synnerligen misslyckade individer! Gå vidare med Era liv, hitta något som passar Er förmåga! Att hota, skrämmas med att UG och SVT är ute för att avslöja företaget är löjligt! Vill ni verkligen bli trodda, lägg då ut trådar/länkar till, tex domar som visar att bolaget eller dess företrädare är dömda! Allt sådant material är offentlig handling! Låt oss ta del av fakta, inte rykten, inte 2:a, eller 3:e hands uppgifter! Fältet är fritt, kom med fakta!
Senast redigerad av BroderB 2014-10-26 kl. 15:32.
Citera
2014-10-26, 15:46
Medlem
kockjevelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderB
Jag har följ den här tråden ett tag!
Vad gäller saken egentligen? Är det någon som inte känner till villkoren för MLM verksamhet för Nettwork Marketing? Är det inte så att "alla" företag som säljer sina produkter via franchiseföretagare, alla alltid värvar medarbetare från konkurrerande MLM företag? Att man alltid och i fösta hand vill få med sig folk som kan nätverka. Folk som har stora nätverk blir synnerligen attraktiva. Vem bryr sig om det finns kopior på marknaden? Alla vet väl att en kopia av en klocka, en väska, en golfklubba mm, endast kostar en bråkdel av originalet! Vem vill förstöra, vem är så jäbla svartsjuk på andras succés att man ens orkar vara inne på det här forumet för att förstöra för andra, därför att man själv inte räckt till! Kommentarerna och inläggen visar på en eller flera synnerligen misslyckade individer! Gå vidare med Era liv, hitta något som passar Er förmåga! Att hota, skrämmas med att UG och SVT är ute för att avslöja företaget är löjligt! Vill ni verkligen bli trodda, lägg då ut trådar/länkar till, tex domar som visar att bolaget eller dess företrädare är dömda! Allt sådant material är offentlig handling! Låt oss ta del av fakta, inte rykten, inte 2:a, eller 3:e hands uppgifter! Fältet är fritt, kom med fakta!

Är du full eller?
När jag läser alla dina andra 37 inlägg bla. i följande tråd:
(FB) Leif Klatzkow rånmördad på Södermalm 27/3

...så stavar och skriver du ordentlig Svenska.

Plötsligt så försöker du nu skriva som en "tokig kines" som använt google translater. Mycket trovärdigt! Personligen tror jag du är en av dem som kör på i Wellstar utan samvete Hoppa av tåget medans du chansen!
Citera
2014-10-26, 16:42
Medlem
Jag har följt den här tråden med stort intresse och vet precis vem kinesen är och 40+ damen från Göteborg är. Jag såg inte...ville inte se...det som nu hänt i bolaget vi pratar om.
Jag gick med för en tid sedan och hann väl i hyfsad tid, dra i handbromsen. Jag känner nu till ett fall i denna soppa som får mig att inse att girighet går före allt. Jag blir också redigt förbannad.

Företaget We**star som vi pratar om stängde av en tidigare kollega till mig baserat på följande historia.

Efter ett större affärsmöte i Sundsvall, där den kinesen höll en presentation, hoppade många av sin start i We**star för att de hann med och läsa all den info som här på Flashback.

Kinesen gick i taket och kontaktade någon sin i upline. Budskapet var att min f.d. kollega blev den solklara syndabocken för att han förmodligen framfört muntlig kritik som var helt legitima tidigare. Kinesen tog för givet att det måste vara min kollega som skrivit på flashback.
Utan att höra med min kollega, så får vi anta att det antingen var kinesen ELLER 40+ damen (som är högsta hönset i Sverige) kontaktade VDn C**istian Wies*er som direkt, utan att kolla fakta ELLER kontakta berörd person, stängde av person från all access och all innestående betalning.

Detta är PRECIS det som varnas för om man läser allt som står här på Flashback.
Så behandlas man på We**star.

I Danmark finns fler sådana berättelser bl.a. en som jag hört från flera håll. Där kapade samme VD, en verksamhet pga. att det uppstod lite kritik. Hundratals fick ej ut sina betalningar. Totalt drabbas ca tusentals personer och företaget kommer nog aldrig klara att starta i Danmark igen.
Dansken och VDn hade känt varandra i nästan 20år. Det finns hur mkt som helst med detaljer kring denna händelse.

Men det viktiga är att ingen kan känna sig säker med en VD som när som helst kan skicka ut dig i kylan utan betalning baserat på rykte, tycke eller smak. Eller ledare i denna organisation...

Därför finns all anledning att ej börja jobba med detta företag. Det finns all anledning att dra sig ur innan någon mer drabbas. Tänk på hur ansvarig man känner sig om man övertygar någon att hoppa på ett bedrägeri! Du måste leva med allt som sanningen vid någon tid gräver fram. Då kanske folk sitter med avbetalningar med 26% ränta eller satsade 14.000kr.

De som nu dessutom tar ett beslut att resa och medverka på företagets convent den 1-2 november i Berlin OCH vet om allt detta, de visar exakt vart de står och låter girighet gå före ett normalt samvete.
Citera
2014-10-26, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kockjeveln
Är du full eller?
När jag läser alla dina andra 37 inlägg bla. i följande tråd:
(FB) Leif Klatzkow rånmördad på Södermalm 27/3

...så stavar och skriver du ordentlig Svenska.

Plötsligt så försöker du nu skriva som en "tokig kines" som använt google translater. Mycket trovärdigt! Personligen tror jag du är en av dem som kör på i Wellstar utan samvete Hoppa av tåget medans du chansen!

Hej, du går nu alldeles för långt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in