2014-10-27, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0ffin
Hosthost* de krävde en skärmdump på mitt intagningsbevis för några terminer sedan. Men det kanske förändrats?

Är väl en risk ändå? För om man får ett rum och sedan inte kommer in så måste man betala 3 månaders hyra?
Citera
2014-10-27, 09:00
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Är väl en risk ändå? För om man får ett rum och sedan inte kommer in så måste man betala 3 månaders hyra?
Självklart är det en risk. Men man har ju självklart en ganska god uppfattning om man kommer in eller inte.
Citera
2014-10-27, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Självklart är det en risk. Men man har ju självklart en ganska god uppfattning om man kommer in eller inte.

Tyvärr inte i mitt fall då jag ligger på gränsen. Får väl vänta helt enkelt!
Senast redigerad av CBTAMED 2014-10-27 kl. 09:17.
Citera
2014-10-27, 21:32
Medlem
Tjo! Bor för närvarande i höghusen i floggan, men har nu fått erbjudande från studentstaden, både en trea på väktargatan och en trea (88 kvm) på djäknegatan. Studentstaden låter tyvärr inte folk kolla på lägenheterna innan man ska tacka ja, så jag undrar om det är det någon som vet hur planlösningen ser ut? Någon som kan vara snäll och beskriva, rita i paint eller lägga upp/skicka bilder? Vore guld!
Citera
2014-10-27, 21:47
Medlem
m0ffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED

Ringde min bror ikväll och i Göteborg var det tydligen så att man får ta en lägenhet och kommer man inte in får man säga upp direkt med bara en månadshyra. Wette fen hur det är i Uppsala dock, kanske är tre som du säger?
Citera
2014-10-27, 21:48
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0ffin
Ringde min bror ikväll och i Göteborg var det tydligen så att man får ta en lägenhet och kommer man inte in får man säga upp direkt med bara en månadshyra. Wette fen hur det är i Uppsala dock, kanske är tre som du säger?
Allt beror som sagt på vad som står i avtalet, och det finns inte några generella riktlinjer här.

Det enklaste är dock att hyra ut rummet i andra hand, det tar bara några sekunder att hitta en hyresgäst vid terminsstart.
Citera
2014-10-28, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Allt beror som sagt på vad som står i avtalet, och det finns inte några generella riktlinjer här.

Det enklaste är dock att hyra ut rummet i andra hand, det tar bara några sekunder att hitta en hyresgäst vid terminsstart.

Fast man får inte hyra ut i andra hand om man inte bott i bostaden själv i minst sex månader. Om man inte gör det svart förstås...
Citera
2014-10-28, 09:12
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 68911986
Fast man får inte hyra ut i andra hand om man inte bott i bostaden själv i minst sex månader. Om man inte gör det svart förstås...
Talar givetvis inte om att hyra ut med hyresvärdens goda minne. Särskilt inte när det bara rör sig om uthyrning under uppsägningstiden.
Citera
2014-10-28, 18:36
Medlem
Jag kommer ha 757 poäng på studentstaden när urval 1 kommer den 10:e december, räcker det för att få ett korridorsrum nu i januari? Vilka områden rör det sig om i så fall?

Det är så dumt att man inte kan se hur många poäng som de sökande har eller någon form av statistik per område. Både Umeås och Linköpings studentbostadssidor är mycket bättre.
Senast redigerad av Travliraren 2014-10-28 kl. 18:38.
Citera
2014-10-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Travliraren
Jag kommer ha 757 poäng på studentstaden när urval 1 kommer den 10:e december, räcker det för att få ett korridorsrum nu i januari? Vilka områden rör det sig om i så fall?

Det är så dumt att man inte kan se hur många poäng som de sökande har eller någon form av statistik per område. Både Umeås och Linköpings studentbostadssidor är mycket bättre.

Man kan se statistik på deras sida, på olika områden. Men den är jäkligt svår att hitta till. Men leta!
Tycker f.ö att hela deras sida är värdelös, mycket krånglig.
Citera
2014-10-29, 22:51
Medlem
1462 poäng på Studentstaden. Har jag chans på någon av de 1or med rum och kök, de som har ca 150-200 anmälningar?
Citera
2014-10-30, 17:39
Medlem
Vart är bäst att bo om man studerar juridik? Hur är Tuna Backar som område?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in