Citat:
Ursprungligen postat av
VonFanderblad
Jag har fetmarkerad i texten ett antal gånger och jag orkar inte göra det igen. Hur som helst är jag nu helt övertygad om att facit är rätt. Igår var jag osäker, men inte längre.
Nej det har du inte, du har gjort en tankevurpa
Citat:
Alltså, science fiction kritiserade samhälleliga fenomen under kalla kriget, som fortfarande är modern society, på ett liknande sätt som environmental fiction kritiserar samhälleliga fenomen relaterade till klimatförändringar under den senare tiden.
För det första likställer du gestaltning av naturkatastrofer med samhällskritik, vilket skulle göra alla våra meteorologer till samhällskritiker. Fel. Gestaltning av översvämningar och dyl är inte samhällskritik, och var det definitivt inte under det kalla kriget då klimatpåverkan var ett helt okänt begrepp.
Dessutom drar du en parallell från science fiction till environmental fiction för att försöka härleda svarsalternativ D, men lägg då märke till att för att det skall vara logiskt riktigt måste du ha likställt environmental fiction med ordinary fiction, vilket snarast ger stöd åt A.