Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-06-12, 00:44
  #1
Medlem
Tänkte undra om man kan ta en mobil på Telias hemsida med abonnemang trots att man har betalningsanmärkning?
En killkompis ringde mig förut och var sååå glad å sa :
- " Vet du, trots att jag har betalningsanmärkningar och skulder hos fogden så verkade jag kunna beställa en mobil med abonnemang hos Telia, dom tackade iaf för min beställning stod det och jag har inte hört nåt från dom på hela dagen annat än ett bekräftelsemail på min beställning!! " ..
Jag satt som ett stort frågetecken..
Är det verkligen möjligt, som i hans fall, vara helt utan inkomst, ha betalningsanmärkningar och Kronofogden och ändå ta en mobil med abonnemang?
Citera
2013-06-12, 01:06
  #2
Medlem
SpooN.s avatar
Har man betalningsanmärkning så går det inte att få abonnemang om den inte skrivs på någon annan.
Om din kompis beställde allt via telefon så går det inte ens att registrera på någon med betalningsanmärkning så det kan vara så att han betalningsanmärkning gått ut, tror den håller i 5år eller något, du får kolla upp på det där sista för är ej säker.

Däremot går det att ha kontantkort som du säkert förstår...
Citera
2013-06-12, 01:13
  #3
Medlem
st0ckiss avatar
Ett mail där de förklarar att köpet inte gick igenom p.g.a betalningsanmärkning brukar komma efter nån dag, oroa er inte
Citera
2014-10-26, 09:37
  #4
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-T-S
http://www.abonnemangtrotsskulder.webs.com

Den sidan kan man få mobilabonnemang på fast man har skulder.
Tydligen så spelar det ingen roll hur mycket eller om det är inkasso eller kronofogden, har hos båda och fick ett abonnemang hem i brevlådan och tog ungefär 2 dagar.
Absolut värt att prova om man inte får hos någon annan



Shit.. Man måste vara ett riktigt gäldenärsmongo om man skulle gå på något sånt där
Citera
2014-10-26, 20:42
  #5
Medlem
Bara för att man blir uppringd av en mobil operatör och får teckna ett abonnemang fast man har skulder?
Citera
2014-10-26, 20:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran


Shit.. Man måste vara ett riktigt gäldenärsmongo om man skulle gå på något sånt där

Tycker det är bra för alla som har skulder eller har jag fel ?
Citera
2014-10-26, 20:50
  #7
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-T-S
Tycker det är bra för alla som har skulder eller har jag fel ?

Seriöst, tror du verkligen på den där sidan?

Ingen av operatörerna är så puckad att de säljer ett abb till någon med anmärkningar, inte utan fet deposition i vart fall.
Citera
2014-10-27, 10:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Seriöst, tror du verkligen på den där sidan?

Ingen av operatörerna är så puckad att de säljer ett abb till någon med anmärkningar, inte utan fet deposition i vart fall.

Seriöst så tror jag inte på den sidan, seriöst så VET jag att det stämmer till 100% eftersom att jag själv har skulder och blev uppringd och fick teckna ett abonnemang som kostar 299kr i månaden.
Fick också själv välja mellan några stycken från 99kr månaden.
Kunde inte få en mobiltelefon direkt men sköter jag mina räkningar i x antal månader så kan jag få en vid ett senare tillfälle.
Citera
2014-10-27, 10:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-T-S
Seriöst så tror jag inte på den sidan, seriöst så VET jag att det stämmer till 100% eftersom att jag själv har skulder och blev uppringd och fick teckna ett abonnemang som kostar 299kr i månaden.
Fick också själv välja mellan några stycken från 99kr månaden.
Kunde inte få en mobiltelefon direkt men sköter jag mina räkningar i x antal månader så kan jag få en vid ett senare tillfälle.
Så A-T-S står INTE för AbonnemangTrotsSkulder?
Citera
2014-10-27, 11:17
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AVGASBARN
Så A-T-S står INTE för AbonnemangTrotsSkulder?

Smart, kanske att det står för det Kan man tolka hur man vill.
Man får ju inte vara dum när man har fått teckna abonnemang med skulder, eller ?
Självklart vill man dela med sig och inte hålla det för sig själv
__________________
Senast redigerad av A-T-S 2014-10-27 kl. 11:29.
Citera
2014-10-27, 11:46
  #11
Medlem
HemanAfSupermans avatar
Skön sida det där A-T-S... Verkar som dom även har ett "lotteri" där man måste köpa lotter... Är inte det brott mot lotterilagen? Lura staten på pengar? Oj oj sånt straffar staten hårt... Man kanske skulle tipsa staten om den här hemsidan?

Finns ju dom som fått värre straff att lura staten än att ha ihjäl människor... Att blåsa staten är ingen lek direkt...
Citera
2014-10-27, 12:58
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemanAfSuperman
Skön sida det där A-T-S... Verkar som dom även har ett "lotteri" där man måste köpa lotter... Är inte det brott mot lotterilagen? Lura staten på pengar? Oj oj sånt straffar staten hårt... Man kanske skulle tipsa staten om den här hemsidan?

Finns ju dom som fått värre straff att lura staten än att ha ihjäl människor... Att blåsa staten är ingen lek direkt...

Dom som har gjort sidan vill hjälpa andra med skulder, tycker det är jävligt bra eftersom jag själv blev hjälpt och har inte sett att det är ett måste att köpa något?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback