Citat:
Ursprungligen postat av
Zugabe
Om DNA från mordplatsen har insamlats och hanterats på ett sätt att det funkar ha som bevismaterial återstår att se. Poliser har sprungit omkring på mordplatsen som en flock skrämda kycklingar. En mardröm. Finns ju för helvete bild i den här tråden på en jävla kärring som ligger och solar i omedelbar anknytning till den plats som sägs spela en central roll i det här hemska dramat. Herregud! Jag känner till mordfall där man filtrerat sanden i jakt på bevis.
Vet inte hur du tolkar det, jag har tidigare hävdat bristerna ihos boende i Thailand har inte hållit med, eller möjligen, med rätta, kritiserat grunderna på vilken jag och andra i tråden baserat vår kritik. Nu till saken, om den thailändska polisen är kompetent; och de har bedrivit denna utredning så dåligt - så kan man ju, utan att vara allt för konspiratorisk, tolka det som att den aldrig var intresserad av att gräva fram sanningen. Hur ställer du dig till det? Det vill säga att de visste hur man skulle bedriva en brottsutredningen men medvetet inte gjorde. Och om man drar det ett varv längre, och väger in att AC Bar-ägaren syns konversera med polisen på bilder från brottsplatsen redan morgonen efter; de visste, eller hade starka aningar, om vilka de riktiga gärningsmännen var och visste att det aldrig skulle bli aktuellt att gripa dem.
Som sagt, det är aningen konspiratorisk. Men det finns ändå fog. Det som talar emot det är väl att polisen efter ett tag intresserade sig för sonen Nomsod. Även om det resulterade i att dåvarande polischef sparkades från ansvaret att leda utredningen dagen därpå.
Vad jag vill komma; finns det tecken på att polisen gjort ett medvetet dåligt polisarbete eller är polisen så här dålig som det verkar (det vill säga, man struntar i att spärra av brottsplatsen, etc.)?