2014-10-26, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganges
En liten tanke. Låt oss säga vi är 200 aktiva läsare av denna tråden. Om vi skulle sätta 500 kr var skulle det bli 100 000 kr. Nästan 500 000 baht. Detta är teoretiskt förenklat.

Det borde finnas en eller flera som är beredda att prata för 500 000 baht nu när det gått lite tid.

För den summan kan du köpa vilken info som helst, vad helst du vill höra. Att vifta med en sedelbunt i ett så genomkorrupt land som Thailand är som att stoppa fingrarna in i halsen på en krokodil.

---------------------

På tal om pengar: Den som tycker att polischefen på Koh Tao har för fin bil (10 år gammal Merca), borde titta på den här nunnans helt sanslösa vrålåk. Läs mer på LÄNKEN
Senast redigerad av Zugabe 2014-10-26 kl. 17:04.
Citera
2014-10-26, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
För den summan kan du köpa vilken info som helst, vad helst du vill höra. Att vifta med en sedelbunt i ett så genomkorrupt land som Thailand är som att stoppa fingrarna in i halsen på en krokodil.

---------------------

Du missar detaljen som innebär avgörande info gällande fällande dom för GM i en transparent utredning och dom. Utredningen bör följas av scotland yard.

Självklart finns det någon som sitter inne med infon. Gäller bara knyta riktiga GM till det hela.
Citera
2014-10-26, 18:52
Medlem
Citat:
Självklart finns det någon som sitter inne med info

Jo, det är precis det jag hävdat hela tiden. Det måste finnas vittnen.

Men med tanke på tidpunkten för dubbelmordet kan det vara svårt med vittnesuppgifter tillräckliga för identifiering.
Citera
2014-10-26, 19:03
Medlem
Citat:
Jo, det är precis det jag hävdat hela tiden. Det måste finnas vittnen.

Men med tanke på tidpunkten för dubbelmordet kan det vara svårt med vittnesuppgifter tillräckliga för identifiering.

Det är sant. Om vittnen och GM är helt okända för varandra så är det säkerligen mycket svårt. I det här fallet misstänker jag att vittnet/na har koll på vem GM är och då kan ge namn på GM för test av DNA. Detaljer om vem som gjort vad är ett problem.

Edit: Sonen Nomsod är suspekt. Har svårt att förstå att inte han DNA-testas. Nu bortser jag från korruptionen.
Senast redigerad av ganges 2014-10-26 kl. 19:07.
Citera
2014-10-26, 20:42
Medlem
Citat:
I det här fallet misstänker jag att vittnet/na har koll på vem GM är och då kan ge namn på GM för test av DNA.

Om DNA från mordplatsen har insamlats och hanterats på ett sätt att det funkar ha som bevismaterial återstår att se. Poliser har sprungit omkring på mordplatsen som en flock skrämda kycklingar. En mardröm. Finns ju för helvete bild i den här tråden på en jävla kärring som ligger och solar i omedelbar anknytning till den plats som sägs spela en central roll i det här hemska dramat. Herregud! Jag känner till mordfall där man filtrerat sanden i jakt på bevis.
Citera
2014-10-26, 21:34
Medlem
Citat:
Om DNA från mordplatsen har insamlats och hanterats på ett sätt att det funkar ha som bevismaterial återstår att se. Poliser har sprungit omkring på mordplatsen som en flock skrämda kycklingar. En mardröm. Finns ju för helvete bild i den här tråden på en jävla kärring som ligger och solar i omedelbar anknytning till den plats som sägs spela en central roll i det här hemska dramat. Herregud! Jag känner till mordfall där man filtrerat sanden i jakt på bevis.

Vet inte hur du tolkar det, jag har tidigare hävdat bristerna ihos boende i Thailand har inte hållit med, eller möjligen, med rätta, kritiserat grunderna på vilken jag och andra i tråden baserat vår kritik. Nu till saken, om den thailändska polisen är kompetent; och de har bedrivit denna utredning så dåligt - så kan man ju, utan att vara allt för konspiratorisk, tolka det som att den aldrig var intresserad av att gräva fram sanningen. Hur ställer du dig till det? Det vill säga att de visste hur man skulle bedriva en brottsutredningen men medvetet inte gjorde. Och om man drar det ett varv längre, och väger in att AC Bar-ägaren syns konversera med polisen på bilder från brottsplatsen redan morgonen efter; de visste, eller hade starka aningar, om vilka de riktiga gärningsmännen var och visste att det aldrig skulle bli aktuellt att gripa dem.

Som sagt, det är aningen konspiratorisk. Men det finns ändå fog. Det som talar emot det är väl att polisen efter ett tag intresserade sig för sonen Nomsod. Även om det resulterade i att dåvarande polischef sparkades från ansvaret att leda utredningen dagen därpå.

Vad jag vill komma; finns det tecken på att polisen gjort ett medvetet dåligt polisarbete eller är polisen så här dålig som det verkar (det vill säga, man struntar i att spärra av brottsplatsen, etc.)?
Citera
2014-10-26, 21:42
Medlem
Citat:

Man får utgå ifrån att scotland yard har test från Hannah. Men i övrigt när det gäller fingeravtryck och DNA från mordvapen, fimpar etc får man säga att det är under all kritik.

Det hela hänger såklart på om Scotland Yard på ett kompetent och diplomatiskt sätt kan pressa på PM gällande vissa detaljer i utredningen som är så uppenbart felaktiga att han inte kan ljuga bort det hela. Tror Scotland Yard kan lyckas med detta.
Citera
2014-10-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Vet inte hur du tolkar det, jag har tidigare hävdat bristerna ihos boende i Thailand har inte hållit med, eller möjligen, med rätta, kritiserat grunderna på vilken jag och andra i tråden baserat vår kritik. Nu till saken, om den thailändska polisen är kompetent; och de har bedrivit denna utredning så dåligt - så kan man ju, utan att vara allt för konspiratorisk, tolka det som att den aldrig var intresserad av att gräva fram sanningen.

Skulle tippa att kompetensen är lite olika i olika distrikt. Det finns förkrossande kritik i Thailand mot polisens agerande från dag ett. Thailand är korrupt och när det dessutom blandas med uppenbar inkompetens är katastrofen ett faktum. I värsta fall får man aldrig någon ordning på det här eftersom viktigt bevismaterial kan ha gått till spillo. Dessutom uppfattar jag kritiken som att man inte gjort någon ordentlig brottsplatsundersökning. Finns även frågetecken när det gäller hur brottsoffren anträffats.

På en så här liten ö med en så liten fast befolkning finns det naturligtvis en massa olika vänskapsband och lojaliteter. Ett stort problem kan vara att man helt enkelt är "hemmablind". Och det är förmodligen mot bakgrund av det som förekommit ursinnig thailändsk kritik mot att man inte tagit in utomstående utredare redan från första dagen.
Senast redigerad av Zugabe 2014-10-26 kl. 22:10.
Citera
2014-10-26, 22:18
Medlem
Citat:
Man får utgå ifrån att scotland yard har test från Hannah.

Jag kan inget om DNA. Däremot vet jag att man kan genom klantighet förstöra möjligheten för upprepade provtagningar. Hannahs kropp kan ha legat delvis under vatten. Vad det innebär för insamlandet av DNA har jag inte koll på. Men om man lägger något i vatten ute i naturen så både tillförs det material och sköljs det bort en del.

Och vem var det som slängde handduken på henne? Beroende vem eller vilka som hållit i den handduken kan man ha flyttat på en hel del DNA, hårstrå, hudrester ... snorkråkor ...
Senast redigerad av Zugabe 2014-10-26 kl. 22:22.
Citera
2014-10-27, 08:13
Medlem
CSI LA går nu ut med information om att Hannah blivit skjuten:

"Hannah was shot in the head before was hit by the hoe.
I already know about this for a long time but I didn't want to talk about it because the graphic nature of the image until one of my fans mention about this topic. One of forensic experts from Israel also told me that Hannah's head looked like was suffered from a bullet wound. This is why the killer used the hoe to smash her beautiful face as a cover up."

Bilden kopplad till deras inlägg:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...60742067_o.jpg
Citera
2014-10-27, 14:05
Medlem
SvenAhlbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CizziF

I already know about this for a long time but I didn't want to talk about it because the graphic nature of the image until one of my fans mention about this topic. One of forensic experts from Israel also told me that Hannah's head looked like was suffered from a bullet wound. This is why the killer used the hoe to smash her beautiful face as a cover up."

Om det är sant tar storyn en helt annan vändning, skott i pannan har nog varit mer planerat i så fall

Mon tränger sig in på brottsplatsen

https://www.facebook.com/CSILA90210/...type=1&theater
Citera
2014-10-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CizziF

Intressanta uppgifter men vem kommer informationen ifrån? Vem är denna Någon som höll tyst med det tills ett av hans "fans" nämnde att hon blivit skjuten? Låter väldigt rörigt, och så en rättsmedicinsk expert från Israel på det. Trodde utredarna uteslutande varit thailändare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in