2014-10-26, 00:53
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Tog som sagt 4mg ikto igår. Är det lugnt att ta 2mg idag med 1.5mg sub?

Buprenorfin är relativt svårt att överdosera till livhotande tillstånd, även med benzo. Det betyder dock inte att det är helt ofarligt. Bra att du tänker efter och inte är vårdslös.
Citera
2014-10-26, 16:39
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Buprenorfin är relativt svårt att överdosera till livhotande tillstånd, även med benzo. Det betyder dock inte att det är helt ofarligt. Bra att du tänker efter och inte är vårdslös.
Har för mig att tar man 12mg så ger de absolut ingen mer metabolism efter denna dos. Ja är van väldigt van vid tyngre grejer. ja tycker sub fungerar som bäst i minsta fungerande dos. Måste dock ta de IV annars blir man endast frisk
Citera
2014-10-26, 16:44
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
Har för mig att tar man 12mg så ger de absolut ingen mer metabolism efter denna dos. Ja är van väldigt van vid tyngre grejer. ja tycker sub fungerar som bäst i minsta fungerande dos. Måste dock ta de IV annars blir man endast frisk

24mg är jag gansska säker ppå att taket ligger på. En stor andel inkl mig fick doser över 12 i substitutionsprogrammet.
Citera
2014-10-26, 18:52
Medlem
Ni som går på programmet... Nån som har koll på nåt schysst LUGNANDE man kan stoppa i sig som inte syns?
Citera
2014-10-26, 19:35
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranamn
Ni som går på programmet... Nån som har koll på nåt schysst LUGNANDE man kan stoppa i sig som inte syns?

"lugnande" är ett ganska bred definition..

Lyrica
Gabapentin
Somadril
Z-analoger (osäker om stickor finns, såg aldrig)
Tramadol (finns stickor, användes aldrig)
Fentanyl, B-F (sticka användes aldrig)

Finns nog massa fler,
Citera
2014-10-27, 09:55
Medlem
KringExs avatar
Älskar förstoppningen som Buprenrfin kan ge. Har jag risig mage så kan jag, helt utan anledning, ta ca 1 mg Buprenorfin och jag slipper gå på toa på 12 timmar.
Så för mig är det inte bara rusmedel. Ett hälpmedel för magen ibland också
Citera
2014-10-27, 10:01
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet2
en lite sak bara ang. taket för buphrinorfin. Om man tar mer än 2mg så åstakommer man inte högre eufori!

Sen blir det bara blockerade nervändar men ej högre eufori och det är ju det som är själva syftet med subben...

Alltså mer än 2mg åt gången är att "elda för kråkorna"

Detta kommer från en överläkare med licens på subb!

Är det någon som vet om det är sant?
Hittade ett liknande inlägg på annat forum där en person också påstod att när hans läkare sänkte dosen till 2 mg och därunder så kändes mer eufori.

Någon mer som känner så?
Citera
2014-10-27, 12:53
Medlem
Nån som går på programmet och pissar och käkar Meklonazepam? Finns det några andra utav dessa "nya" benso(derivat) som man kan peta utan att det syns? Alla tips uppskattas.
Citera
2014-10-27, 13:30
Medlem
Maltuss avatar
Hur långa uppehåll måste man göra för att få tillbaks det goda? Har varit utan några månader och de känns som toleransen är precis som när ja sluta.
Citera
2014-10-27, 18:22
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
24mg är jag gansska säker ppå att taket ligger på. En stor andel inkl mig fick doser över 12 i substitutionsprogrammet.
Hmm 24mg då antar de men jag uplever tar jag över 8mg försvinner allt helst ska de vara under 8a kanske låter hel knas men så är det.
Citera
2014-10-27, 18:24
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maltus
Hur långa uppehåll måste man göra för att få tillbaks det goda? Har varit utan några månader och de känns som toleransen är precis som när ja sluta.
aldrig i hela ditt liv tyvär men de blir aldrig mer som första gångerna men på opiater i övrigt.
Försvinner toleransen snabbt 1 månad och du får de goa!
Lätt en månad jag tycker 1 vecka räcker bra.
Men på något sätt just gällande sub har kroppen en gång lärt sig den så blir den aldrig riktigt bra.
Om du inte kör den IV
Citera
2014-10-27, 18:26
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranamn
Stilnoct Zoolpidom Zopliklon imovane.
Alla dessa finns ej stickor syns dock på identifiering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in