2014-10-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Potensen av substansen är väl ganska avgörande för rus/effekt? Jag undrar också varför dom franska känns bättre. Till och med folk på subprogramet märker skillnad på Buprenorfin Sandoz 8mg och dom där orange/rosaaktiga (?) 8orna (nej inte Subuxone). Minns ej märket på dom, längesen jag hade såna. Fick dom typ 50kr billigare än dom som ser ut som vanliga Subutex i färg/form. Samtidigt som jag får lägga på ytterligare 50-100kr för franska subutex, och folk är beredda att betala så mycket mer också så det finns tydligen pengar att göra på placebo om det nu är det som det handlar om.

Sub-veteranerna som vart med i programmet ett tag borde ju inte få så stor skillnad på effekten baserat enbart på placebo. Så det kanske faktiskt är något visst med dom franska subsen, vad det kan vara är dock något av ett mysterium.
Tabletterna är ganska lätta att mosa och blir ett bra snortbart pulver snabbt har jag för mig, kanske kan vara en bidragande faktor?

En till fråga: Är buprenorfin en substans som fungerar att fylla på med efter 5-6 timmar för att få en bra effekt igen?
Citera
2014-10-21, 23:20
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddler
Sub-veteranerna som vart med i programmet ett tag borde ju inte få så stor skillnad på effekten baserat enbart på placebo. Så det kanske faktiskt är något visst med dom franska subsen, vad det kan vara är dock något av ett mysterium.
Tabletterna är ganska lätta att mosa och blir ett bra snortbart pulver snabbt har jag för mig, kanske kan vara en bidragande faktor?

En till fråga: Är buprenorfin en substans som fungerar att fylla på med efter 5-6 timmar för att få en bra effekt igen?

Jag tycker det går bra att fylla på ja.
Citera
2014-10-23, 19:03
Medlem
who-s avatar
Jag gillar att röka cannabis när jag tar subutex/metadon samt andra substanser som innehåller opiater/opioider så det kommer bli svårt att få bort tankarna från cannabis när man ska börja i sub eller metta programmet Dom borde göra nån medicin som även tar bort cannabis suget när man går på opiater/opioider haha
Citera
2014-10-23, 20:10
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddler

Ja dom jag känner på programmen säger att dessa http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20091210000229 (ser ut som Subutex till färg/form men lite andra märkningar) är dom bästa sedan riktiga Subutex försvann. Vissa säger till och med att dom är lika bra, men håller med att det kan vara för att dom gått in sig på dom, för alla säger att dom märkte någon skillnad i början.
http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20100716000029 dessa anses av alla vara sämst. Ja, det är 8mg buprenorfin i dom, precis som Subutex och ovan nämna. Säg att jag får franska Subutex för 200-250, replikorna för 100-150 så får jag dessa ljusorangea för 50-100kr/st på krita.
Priserna talar för sig själva. Franska Subutex (eller svenska när dom fanns) fick/får jag 300kr för, vet fula jävlar som tar 350kr. Replikorna får jag 200-250kr för (300kr av folk som inte förstår att riktiga Sub är värda mer än dessa). Dom orangea får jag 150-200kr för (mindre/lika mycket som Subuxone).
Även detta, vad folk är beredda att betala, talar för sig självt.
Citera
2014-10-25, 09:31
Medlem
Resanhems avatar
Hur mycket sub och tramadol kan man ta ihop för optimalt rus? Har en del tolerans på tramadolen, inget på sub (antar att det är viss korstolerans dock?)
Citera
2014-10-25, 09:37
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Hur mycket sub och tramadol kan man ta ihop för optimalt rus? Har en del tolerans på tramadolen, inget på sub (antar att det är viss korstolerans dock?)

Jag hade sparat tramadolen som är enligt mig kass i jämförelse. Som att blanda Effedrin med tjack, onödigt och snarare försämrar ruset. Hur mkt tram brukar du tåla?
Citera
2014-10-25, 09:52
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Jag hade sparat tramadolen som är enligt mig kass i jämförelse. Som att blanda Effedrin med tjack, onödigt och snarare försämrar ruset. Hur mkt tram brukar du tåla?

Brukar ta runt 400-900mg med 4mg ikto för att motverka kramp. När jag tar sub så hoppar jag givetvis ikton.
Citera
2014-10-25, 10:06
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Brukar ta runt 400-900mg med 4mg ikto för att motverka kramp. När jag tar sub så hoppar jag givetvis ikton.

Skulle nog ändå börja lågt, vissa är känsliga och sub har mycket tyngre rus, och kraftigare biverkningar vid lätt överdosering, tex illamående.

Hellre återdosera än 8h av konstant hulkande. Börja på 1-1,5mg nasalt, vänta 45min innan ny dos så du med säkerhet fått full effekt, då ökning med små doser. 1-1,5mg kan vara perfekt, också för lite.
Citera
2014-10-25, 10:28
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Skulle nog ändå börja lågt, vissa är känsliga och sub har mycket tyngre rus, och kraftigare biverkningar vid lätt överdosering, tex illamående.

Hellre återdosera än 8h av konstant hulkande. Börja på 1-1,5mg nasalt, vänta 45min innan ny dos så du med säkerhet fått full effekt, då ökning med små doser. 1-1,5mg kan vara perfekt, också för lite.

Igår kl 17 tog jag 900mg tram och 4mg ikto, är det lugnt att klämma i sig 1.5mg sub nu?
Citera
2014-10-25, 10:38
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Igår kl 17 tog jag 900mg tram och 4mg ikto, är det lugnt att klämma i sig 1.5mg sub nu?

Det är lugnt Hoppas du får en mysig dag.
Citera
2014-10-25, 12:56
Medlem
Resanhems avatar
Tog som sagt 4mg ikto igår. Är det lugnt att ta 2mg idag med 1.5mg sub?
Citera
2014-10-25, 13:02
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Tog som sagt 4mg ikto igår. Är det lugnt att ta 2mg idag med 1.5mg sub?

Det är nog lugnt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in