2014-03-03, 14:53
Medlem
Alplandskaps avatar
Resenären. Smal dam i prydliga kläder som frekventerar märstalinjen och fortsätter med buss ut till Arlanda. Hon har packning, minst en resväska. Låtsas/tror att hon ska ut och resa. Det är möjligt att hon nämts tidigare i tråden som moraltanten, jag har dock aldrig sett/hört henne klaga på unga tjejer.
Citera
2014-06-22, 15:32
Medlem
siriuzs avatar
Åkte buss på Birger Jarlsgatan och ser en gammal dam iklädd nått som ser ut att vara 100 år gamla finkläder, samt ett par starkt violett/rosa skor.

Hon står på trottoaren med ansiktet riktat snett nedåt med en stor hatt på huvet, och helt plötsligt drar hon rakt ut i bilvägen, ryckhaltandes tar hon sig över vägen, stoppar trafiken och går framför bussen jag sitter på men verkar helt oberörd. Hon gav mig riktiga häxvibbar.

Min vän som sitter brevid mig berättar då att han sett henne nån vecka tidigare i en hiss, han väntade på en vän utanför hissen när en mamma med barnvagn kommer gåendes, så han sticker in handen och håller upp dörren för barnvagnen varpå den gammla damen i hissen skrynklar ihop ansiktet och börjar skrika tills han släpper dörren.

I'd say she looked something like the one on the far right: http://media2.newsnet5.com//photo/2013/07/08/Face_transplant_patient_Connie_Culp_1_732810005_20 130708205350_640_480.JPG

Dead stare, swollen face, har en sudding bild jag kan uppladda senare, nån som känner igen?
Citera
2014-06-23, 05:02
Medlem
För något år sedan klev jag ut från t-centralen å såg en folksamling ståendes i en ring på sergels torg och i ringen kryper nått äckel och bäar som ett får, släpandes på ett blodigt fårhuvud? Vad är det för iskall snubbe?
Citera
2014-07-02, 11:29
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mememee
Haha! Ja jesuskvinnan har man stött på några gånger, hon är ju äkta kändis nu.

Inte riktigt kollektivtrafik men jag för ett gäng år sen fanns det en kille som hoppade längdhopp på plattan - vart har han tagit vägen? Jag gillade att han alltid blev så "yes!" när han hoppat, oavsett hur det gick Han var ett positivt inslag i en annars (ibland) jävla surstad.

Han låter fantastisk, jag hoppas jag får chansen att se honom någon dag. Mannen som dansar i bastakjol låter också intressant.

Kan än så länge bara pricka av att ha sett jesustanten, men hon är ju en 10-poängare i underhållningsfaktor så det känns ändå bra. För de som oroat sig över jesustanten kan jag meddela att jag såg jesustanten senast igår gå av vid odenplan (visste inte att hon brukade färdas längre än hötorget). Så hon lever och frodas. Hon härjade om att bitas i axlarna, vart om vartannat psykotiskt skrattande
Citera
2014-07-02, 11:36
Medlem
FrankBucks avatar
Jesustanten, var det hon som hade ett piano på plattan och sålde kasetter med jesusmusik?

Längdhopparen var länge sedan man såg, tror dock inte det var han som postades i ett youtubeklipp tidigare i tråden utan han som var på plattan var yngre och kortare, han tog även ansats inför sina 1-meters hopp

Sedan fanns det en riktigt skum snubbe som spelade munspel, måste gått på nåt uppåttjack då han blåste för kung och fosterland i sitt munspel, självklart utan någon form av musikalisk förmåga.
Citera
2014-07-02, 11:53
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
Jesustanten, var det hon som hade ett piano på plattan och sålde kasetter med jesusmusik?

Nej. Det verkar vara den här damen som dog för många år sedan.
Citera
2014-07-02, 12:59
Medlem
Diamondgrits avatar
Han har säkert nämnts i tråden, och verkar inte finnas kvar numer, men har var där i början av 2000-talet, en kort man med helskägg, kulmage, shorts och sandaler. Och inget mer än så. Oavsett årstid eller väderlek. Brukade kunna ses på röda och gröna linjens plattformar på centralen. Han åkte säkert tunnelbana också, men det såg jag aldrig.
Citera
2014-07-03, 16:33
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck

Längdhopparen var länge sedan man såg, tror dock inte det var han som postades i ett youtubeklipp tidigare i tråden utan han som var på plattan var yngre och kortare, han tog även ansats inför sina 1-meters hopp

Sedan fanns det en riktigt skum snubbe som spelade munspel, måste gått på nåt uppåttjack då han blåste för kung och fosterland i sitt munspel, självklart utan någon form av musikalisk förmåga.

Horst heter mannen i fråga! Han har en helt egen tråd t.o.m.

Bor tydligen numera i Berlin! Man kan bevittna honom i denna video, vid 47.35 Ær det inte Horst, så ær det iallafall sjukt likt!
Senast redigerad av Mr.Majestic 2014-07-03 kl. 16:37.
Citera
2014-10-26, 14:01
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Majestic
Horst heter mannen i fråga! Han har en helt egen tråd t.o.m.

Bor tydligen numera i Berlin! Man kan bevittna honom i denna video, vid 47.35 Ær det inte Horst, så ær det iallafall sjukt likt!
Han och munspelet bodde i en iglo mitt i Berlin för några år sedan. Han höll stilen då iaf:
https://www.youtube.com/watch?v=j2vU3_v7ENI
Citera
2014-10-26, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Han har säkert nämnts i tråden, och verkar inte finnas kvar numer, men har var där i början av 2000-talet, en kort man med helskägg, kulmage, shorts och sandaler. Och inget mer än så. Oavsett årstid eller väderlek. Brukade kunna ses på röda och gröna linjens plattformar på centralen. Han åkte säkert tunnelbana också, men det såg jag aldrig.

Måste vara Domenico Lo Sinno du tänker på, han var med i 100 höjdare (4 min in) http://www.youtube.com/watch?v=G7wBFMjRHgE
Han bodde i Fittja, har han dött?
Citera
2014-10-26, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Måste vara Domenico Lo Sinno du tänker på, han var med i 100 höjdare (4 min in) http://www.youtube.com/watch?v=G7wBFMjRHgE
Han bodde i Fittja, har han dött?

Jag hade för mig att han var kraftigare.

Själv brukade jag se honom på bussarna ute i östra söderort, trodde att han bodde nånstans mellan Farsta strand och Huddinge.
Citera
2014-10-26, 23:42
Medlem
Andremasks avatar
Såg honom i Gallerian strax före jul 1988.
Kallt som fan och massor av snö ute.
Helt plötsligt glider det in en karl i pisstofflor och gamla urtvättade shorts.
Har för mig att han hade rätt yvigt skägg?

En annan sak som man aldrig glömmer är Bingolotto-försäljarna i gången mellan T-centralen och centralstation.
En rätt stor karl som satt i någon form av rullstol och monotont mässade "bingolottbingolottbingolottbingolott"
En annan lite mindre karl som också satt där brukade få någon sorts anfall där det såg ut som att han satt på sin stol och hoppade upp och ner samtidigt som han bet sig själv i armen. En gång dampade han ur och sprang runt och tjöt som en gris i tunneln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in