2014-10-26, 11:35
Bannlyst
Alltså, jag måste bara dubbelkolla. Finns det INGEN som ens håller med en gnutta om att det är orättvist att 70 och 80 väger lika tungt?
Citera
2014-10-26, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
Med tanke på alla resultat här verkar det som att ditt 71/80 på kvant bara kommer räcka till, säg, 1.6-1.7 . Bättre lycka nästa gång.

Skämt åsido. Naturligtvis är inte den här tråden representativ för alla som skrev provet. Tag allt du läser på FB med en nypa salt. Trots att man är anonym här har man ändå en forumidentitet som jag tror folk bryr sig om (man vill uppfattas som smart här även om ingen vet vem du är IRL).

Helt sant. Tragiskt tamigfan.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av APJD
Orkar inte läsa i tråden om vad du påstod att du fick i går men allt över 1,0 ljuger du om.

JAG MENAR ATT DET ÄR DEN TOTALA POÄNGEN SOM SKALL RÄKNAS - SOM DET VAR FÖRR!
Vad fan är det som är så svårt att fatta?
Du menar snarare att provet inte bör bestå av två delar. Det är en viss skillnad mellan det och att mena att det är den totala poängen som ska räknas.

För övrigt skrev jag inte provet i går.
Citera
Medlem
Citat:
Alltså, jag måste bara dubbelkolla. Finns det INGEN som ens håller med en gnutta om att det är orättvist att 70 och 80 väger lika tungt?

Jag förstår din poäng.
Citera
2014-10-26, 11:37
Avslutad
Citat:
Någonstans måste en gräns dras för det högsta möjliga normerade resultatet (2,0).

Det är klart att det finns en slags orättvisa i att någon som "bara" får 70 poäng är "värd" lika mycket som någon med 80 poäng, men samma resonemang gäller väl i så fall för t.ex. 63 och 65 poäng. (1,8 HT12)
Citera
2014-10-26, 11:38
Medlem
Citat:
Du har en poäng, men jag håller fortfarande inte med. Lösningen skulle väl i så fall vara ett betygssystem med fler steg, eller varför inte helt enkelt att söka på antal rätta svar direkt? En skala på 0 - 160 i stället för 0 - 2. Hur som helst spelar det ingen roll. Har du 70 kommer du in på allt ändå
Citera
2014-10-26, 11:39
Medlem
OFOTCNs avatar
Vad tror ni om det extra antalet skrivande? Tror det blev 6900 personer. Vet att det är svårt att sia om, men hur har det sett ut vid tidigare prov med högt deltagande? Antar att tabellen påverkas av de skrivandes resultat.
Citera
2014-10-26, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smattek
Någon som fått svar på mail ang 31 och 32 på verb? Kan själv inte bedömma om det stämmer eller inte, eftersom jag är partisk. Svarade A och D som många andra här, och har ni rätt ang facitfel skulle jag hoppa upp från 1.5 till 1.6 i verb

Tror knappast att ansvariga för HP sitter på jobbet en söndag.
Citera
2014-10-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaggat
Jag är så avundssjuk på alla matte-snillar där ute, ni som får 60+ på kvant, hur många ma-kurs har ni gått? Längre än C-kurs? Hur mycket repitionspluggande gjorde ni inför provet? Släpa fram gamla skolböcker någon månad innan?

Så irriterande, de antyder att det bara är A-kurs, my ass. Jag har läst B-kurs (VG+) och fick bara 40 på kvant, varav 90% är poäng på NOG+DTK, XYZ-delarna är ju bara nitlotter.

Beundransvärt att ni får så höga poäng, må jag säga.

Good work -.-

Anser mig själv som en medioker när det handlar om HP men fick 63/ 80 på kvant den här gången. Visserligen lågt jämfört med alla andra här inne men jag tycker ändå att grunderna är viktiga när det handlar om att lösa en XYZ-uppgift på en minut. För kva behöver du bättre förståelse för matte. Så en pluggande med matte 1c, gamla HP prov och liten statistik så går det bättre jag lovar. Det funkade för mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
Tror knappast att ansvariga för HP sitter på jobbet en söndag.
Tycker det vore lämpligt eftersom provet är på en lördag, men du har väl rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-166
Rättade första xyz. Inte ett enda rätt. Inte ens ett.

Jag minns att jag för första gången fick erfara vad som måste betecknas som black out då jag såg första xyz frågan provpass 2. Simpel grundläggande matematik. Sånt här kan jag!

Total hjärnsläpp, jag satt 2-3 minuter, med frågan. Det hade blivit en hedersak, efter all tid jag lagt ner och allt jag försakat för detta för mig så avskyvärda matematiken skulle jag iaf klara av en sån här simpel ekvation. Men nej.
Så jävla besviken över att man är så numeriskt handikappad. Jag är totalt uppgiven, jag kommer aldrig erhålla något högra resultat på de kvantitativa. Det är exakt ett år sedan jag tittade igenom HP från hösten 2013 och insåg att jag måste träna matten. Vad ska man göra nu?

Är det mycket som står på spel? Jag har extremt svårt att tro att man är så dålig (no offense) att man inte ens får ett rätt. Vissa uppgifter är ju rena beräkningsuppgifter. Misstänker att du stressade upp dig väldigt mycket.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Du menar snarare att provet inte bör bestå av två delar. Det är en viss skillnad mellan det och att mena att det är den totala poängen som ska räknas.

För övrigt skrev jag inte provet i går.

Det var första gången jag skrev det nya provet i går och förr bestod provet av FEM olika delar - hör och häpna. Jag skiter i om det består av två, åtta eller 160 delar. Det är totalen som skall räknas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in