2014-10-24, 17:43
Medlem
Icecrypt08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Det är egentligen väldigt märkligt att det måste hållas föreläsningar om det, vad som är tillåtet/otillåtet material framgår mycket tydligt av bl.a. skriftliga instruktioner.

Inte alltid tyvärr
Citera
2014-10-25, 12:30
Medlem
SunWukongs avatar
Vilka föreläsare brukar man ha i familjerätt på T3 i Lund?

Vi som läser nu kommer enbart ha en folkrättsdoktorand (helt utan ämneskunskaper) samt en studentlärare vilket känns väldigt skumt imho. Borde ju inte direkt saknas familjerättslig kompetens bland forskarkåren här
Senast redigerad av SunWukong 2014-10-25 kl. 12:35.
Citera
2014-10-25, 15:54
Medlem
Thingols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunWukong

Vi som läser nu kommer enbart ha en folkrättsdoktorand (helt utan ämneskunskaper) samt en studentlärare vilket känns väldigt skumt imho. Borde ju inte direkt saknas familjerättslig kompetens bland forskarkåren här

Eva Ryrstedt brukar det vara, men hon var upptagen med annat denna terminen.
Citera
2014-10-25, 18:30
Medlem
Hur funkar det att börja plugga juristlinjen som lite "äldre"? Är kommer vara 21-22 år när jag börjar studera isåfall, kommer in på i princip alla lärosäten. Tänker både hur det kommer vara under studietiden, men även efter, med jobb osv.
Citera
2014-10-25, 18:34
Medlem
hokoshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhzhzh
Hur funkar det att börja plugga juristlinjen som lite "äldre"? Är kommer vara 21-22 år när jag börjar studera isåfall, kommer in på i princip alla lärosäten. Tänker både hur det kommer vara under studietiden, men även efter, med jobb osv.

Bygger vidare denna och eftersöker om åsikter att börja på juristprogrammet när man är strax under 30.
Citera
2014-10-25, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zhzhzh
Snälla. Att vara 21-22 år är inte att vara nämnvärt äldre.
Citera
2014-10-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hokosha
Bygger vidare denna och eftersöker om åsikter att börja på juristprogrammet när man är strax under 30.

https://www.flashback.org/sok/ålder?t=426684
Citera
2014-10-25, 21:29
Medlem
Katla.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunWukong

Läste T3 förra terminen. I princip enbart studentlärare hela vändan på familjerätten och någon enstaka doktorand om jag inte minns fel. Kändes både rörigt och flummigt - vissa var riktigt duktiga och andra var inget att ha. Oroväckande många av dem besvarade frågor med "det här får jag nog ta och titta på tills vi ses nästa gång".
Citera
2014-10-26, 08:52
Medlem
Hej, jag går sista året på gymnasiet och hade tänkt söka till 3 olika universitet via högskoleprovet.(1.45)

Någon här som vet hur man kan ställa sig i reservkö medan man fortfarande studerar på gymnasiet? Jag har ingen förälder eller släkting som är erfaren inom högskolan, så jag vet inte vart jag ska vända mig förutom internet..
Citera
2014-10-26, 09:22
Medlem
Thingols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drewrsimpson
Hej, jag går sista året på gymnasiet och hade tänkt söka till 3 olika universitet via högskoleprovet.(1.45)

Någon här som vet hur man kan ställa sig i reservkö medan man fortfarande studerar på gymnasiet? Jag har ingen förälder eller släkting som är erfaren inom högskolan, så jag vet inte vart jag ska vända mig förutom internet..

Du måste ha grundläggande behörighet innan du söker till universitet/högskola (det spelar ingen roll att du tänker söka via högskoleprovet).
http://www.studera.nu/omstudier/omstudier/grundlaggandebehorighettillgrundniva.5.28308bac132 1d2b50a580004005.html
Citera
2014-10-26, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thingol
Du måste ha grundläggande behörighet innan du söker till universitet/högskola (det spelar ingen roll att du tänker söka via högskoleprovet).
http://www.studera.nu/omstudier/omstudier/grundlaggandebehorighettillgrundniva.5.28308bac132 1d2b50a580004005.html

Aha, så jag kan inte söka till högskolan mina sista månader i gymnasiet, för att snabbt komma in? Tack
Citera
2014-10-26, 09:54
Medlem
StenSaxPauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drewrsimpson
Aha, så jag kan inte söka till högskolan mina sista månader i gymnasiet, för att snabbt komma in? Tack

Du kan söka nästa vår (om du är färdig till sommaren). Ansökningstiden brukar vara fram till 15 april. Har ni ingen studievägledare i skolan?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in