2014-10-26, 06:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Du missade tidernas lättaste HP på länge.

Vilket gör det till precis lika svårt som alltid eftersom alla får mer poäng. Märkligt att herr 2,0 hade missat denna detalj...
Citera
2014-10-26, 07:00
Bannlyst
Citat:
Tack

Jag talade i våras om balans och nu har jag lyckats, varken det ena eller det andra blocket har misslyckats. Provet kändes också lättare, alla texter klickade för mig denna gång. ELF var ovanligt lätt. Orden var bekanta och MEK var löjligt lätt.

Texterna handlade bara om sånt som politiken har behandlat under hela våren och sommar.
Sedan visste jag att verb skulle bli utprövning på hösten. Trots att provledaren sa vid provpass 2 att det nu blir ett kvantitativt block så kom verbal i provpass 3 och då kunde man räkna ut att det skulle vara utprövning, så jag chillade igenom och bara fyllde i rutorna utan att anstränga mig. De flesta satt och kämpa med det som inte visste om det.

Vad svamlar du om? Texterna var precis lika ointressanta som vanligt. Dess innehåll har inte alls diskuterats bland politiker. Tror du ljuger om ditt resultat med.
Citera
2014-10-26, 07:02
Medlem
fettotsdagboks avatar
Löjligt lätt i år, speciellt ord-delen. Satte 1.7 förra gången, 2.0 på detta.
Citera
2014-10-26, 07:15
Medlem
Internetkrigares avatar
aja, det får bli att börja plugga redan nu till nästa prov, då ska fan 2.0 sitta !!!!
Citera
2014-10-26, 07:24
Medlem
r4ll3s avatar
Man får ju höra varenda år hur "svårt detta prov var, mycket svårare än förra året" och "fan, detta prov var enkelt, nu lär normeringstabellerna öka på som fan". Varenda termin har dock normeringstabellerna stått ungefär precis på samma ställe. Om kvant skulle skjuta i höjden över 74 för 2.0, so be it, men jag bedömer det som osannolikt. Tror inte heller verb ska skjuta på som fan, Lagerlöf texten var ju ändå hyfsat svår för kreti och pleti, samt svårare ELF (som förmodligen kompenserar för lättare ORD-del). "Jag somnade under texten", fick jag höra under lunchrasten.
Senast redigerad av r4ll3 2014-10-26 kl. 08:05.
Citera
2014-10-26, 08:06
Medlem
Internetkrigares avatar
Någon som kan rekommendera en bra ordlista som man kan plugga in?
Citera
2014-10-26, 08:30
Bannlyst
Men, tredje delprovet var alltså det som var fake? I mitt fall verbalt.
Citera
2014-10-26, 08:32
Medlem
Citat:
Hösten 2013

Provpass 1 Verb, provpass 2 verb, provpass 3 kvant= provpass 2 utprövning

Våren 2014

Provpass 1 kvant, provpass 2 kvant, provpass verb= provpass 2 utprövning

Hösten 2014

Provpass 1 verb, provpass 2 kvant, provpass 3 verb= provpass 3 utprövning

Den man börjar med avslutas alltid näst sist i min kommun.
Så du baserar allt på två tidigare provs ordning? Och med det underlaget struntar du i att engagera dig i ett helt delprov??
Senast redigerad av Flattire 2014-10-26 kl. 08:51.
Citera
2014-10-26, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare
Någon som kan rekommendera en bra ordlista som man kan plugga in?
Hehe, ska du redan på det? Memrise verkar många ha kört, själv har jag kört på ordprov.se

Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Yes
Citera
2014-10-26, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg

Ja.
Citera
2014-10-26, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Man får ju höra varenda år hur "svårt detta prov var, mycket svårare än förra året" och "fan, detta prov var enkelt, nu lär normeringstabellerna öka på som fan". Varenda termin har dock normeringstabellerna stått ungefär precis på samma ställe. Om kvant skulle skjuta i höjden över 74 för 2.0, so be it, men jag bedömer det som osannolikt. Tror inte heller verb ska skjuta på som fan, Lagerlöf texten var ju ändå hyfsat svår för kreti och pleti, samt svårare ELF (som förmodligen kompenserar för lättare ORD-del). "Jag somnade under texten", fick jag höra under lunchrasten.

Tror att normeringstabellerna kommer se ut som tidigare, +-1 poäng kanske.

Glöm inte att alla här på FB (i synnerhet U&S) har 150+ IQ och kör trippelexamen Allt är ju lätt för dem.
Citera
2014-10-26, 09:19
Medlem
Jag har sökt en utbildning som börjar i januari 2015. Kommer jag kunna använda mitt resultat från gårdagens prov eller gäller det först till hösten 2015?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in