Citat:
Ursprungligen postat av
VonFanderblad
Vad kommer vi fram till? Jo, att i Kina så utvärderas onlinereklam på samma sätt som i övriga världen. Kampanjernas impact och outreach är det viktiga, men på grund av vana och ekonomiska faktorer så prissätts och mäts onlinereklamen på olika sätt, men syftet med den är såklart detsamma. D) är som A) i 31 för snävt och bara ett exempel, även små företag nämns i meningen och det är med andra ord inte den större poängen som texten vill framhålla.
Vad betyder ordet "evaluate" isåfall? I bästa fall anser jag att texten inte alls tar upp hur reklamen utvärderas utan bara hur den säljs, och i värsta fall så motsäger texten helt vad som står i alternativ A.
I början står det att enkelheten i att utvärdera internetreklam är en bifråga i Kina:
Citat:
Digital media’s big sale push worldwide may centre on how easy it is for marketers to measure the performance of online advertising campaigns, but such issues tend to get pushed to the side in China, home to the world’s largest internet population.
Redan det tycker jag är nog för att avskriva alternativ A.
Notera också att det till skillnad från uppgift 31 inte efterfrågas vad som är huvudpoängen i texten. Att alternativ D är sanningsenligt är helt otvivelaktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
VonFanderblad
Nej, ni har troligen fel. Visst, det har förekommit enstaka fel i facit förut, men det är inte särskilt sannolikt att facit är fel på två på varandra följande uppgifter.
Jag skulle säga att det är mer troligt, särskilt när svaren (enligt de som protesterar) bara verkar komma i fel ordning.