2014-10-25, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Jag svarade också AD som alla andra här.

32an var en av de jag var helt säker på, känns fortfarande konstigt om det inte är D...

Kan det inte vara så att svar D förvisso är sant, men inte svarar på frågan. Var det som medium sized companies föredrog specifikt för kina?

Men ja, absolut kluriga texter.
Citera
2014-10-25, 20:21
Medlem
L1zards avatar
Både Kvant och Verbal gick över förväntant. Lyckades pricka många ord på gissningar.

75/80 Kvant 63/80 Verb

Dock har jag också svarat 31: A 32: D på provpass 1...

Finns det en risk att facit inte är fel?
Citera
2014-10-25, 20:22
Medlem
De berörda texterna innan UHR plockar ned dem!

Citat:
Our planet is getting mad as hell and it isn’t going to take it any longer. It’s an old theme but a rich one, and in the 1950s and 60s it provided plots for dozens of science-fiction disaster novels. Cities were drowned, oceans eradicated and pastures killed off as authors subjected civilisation to indignities – apocalyptic literature that mirrored the era’s cold war uncertainties. Today, this kind of storytelling has taken on a harder edge and eco-thrillers have become a more robust genre on the page and the screen. Environmental fiction is moving away from its roots in science fiction and becoming part of mainstream literature – as is revealed by some of the most recent novels to tackle climate change and the like.

Question

31. What is the main point here?

A Environmental fiction is now a regular part of contemporary literature.
B Science fiction and eco-thrillers are pure storytelling.
C Environmental fiction is best described as books on catastrophes and wars.
D Science fiction is sometimes close to ordinary fiction in its criticism of modern society.

Citat:
Digital media’s big sale push worldwide may centre on how easy it is for marketers to measure the performance of online advertising campaigns, but such issues tend to get pushed to the side in China, home to the world’s largest internet population. Most online advertising in the *Middle Kingdom, much like neighbouring Japan and Korea, is not priced by how many people have seen an ad, or how many people were intrigued enough to click on it, but how long an ad is posted on a site. There has been no shortage of forecasting over the years, predicting the demise of a pricing model criticized as an antiquated old media legacy by detractors, but the reason it is still used in China is because that’s the way most online advertisers, usually small and medium-sized companies with limited resources, like it. Cost-per-day not only has the benefit of familiarity, but with credible data thin on the ground it also provides a relatively reliable way of gauging the reach of digital campaigns.

Question

32. What is suggested about online advertising in China?

A It is evaluated in the same way as in the rest of the world.
B Medium-sized businesses cannot afford online advertising.
C It is nowadays less frequently used than in Japan.
D Medium-sized businesses prefer time-based online advertising.
Senast redigerad av mmbaver 2014-10-25 kl. 20:25.
Citera
2014-10-25, 20:22
Medlem
Även jag svarade AD på 31 och 32, kände mig också säker på att 32 var D, dock är jag dålig på verbala delen så även om jag är säker kan det vara fel..
Citera
2014-10-25, 20:24
Medlem
Skrev hp för andra gången i idag. Första två delarna gick åt skogen, knäckte tre snabba bira vid lunchpausen och kommer tillbaka betydligt mer avspänd till andra halvan. Resultatet? 35/40 på andra verb och 34/40 på kvantitativa. Blir nog 1,45-1,5 enligt tidigare års normeringstabeller. I vår blir det nog bira till frukost.
Citera
2014-10-25, 20:25
Medlem
Som alla andra verkar ha svarat, svarade jag också AD. Får "hoppas" på fel i facit!
Citera
2014-10-25, 20:26
Medlem
Storalfs avatar
Finns det något i texten som ger stöd åt att 32 kan vara a? Jag hittar det inte.
Citera
Medlem
Internetkrigares avatar
samma här, A D, skriv ett brev, hota med uppror
Citera
Medlem
Precis som alla andra svarat 31:A och 32: D. Hoppas för fullt att det är fel i facit!
Citera
2014-10-25, 20:30
Medlem
Även jag har svarat 31:A och 32: D. Hoppas verkligen att det är fel i facit, kommer då höja mig med 0.5 p enligt normeringstabellen VT2014.
Citera
2014-10-25, 20:32
Medlem
Sweetie94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
Då undrar jag: Vad svarade ni på Provpass 1, fråga 31?

D på fråga 31 provpass 1

så svarade jag iaf
Citera
2014-10-25, 20:33
Medlem
qazdtys avatar
Visst man ser ju gärna att man får rätt men jag kan inte se att 32 skulle vara något annat än D. 31 tänkte jag faktiskt ett tag på att ta D men känns som att det innehåller mer än vad som faktiskt insinueras i texten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in