2014-10-25, 15:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han berättar inget om vad han gjorde från det att hon lämnade lägenheten och han somnade ensam hemma. Att utelämna något är inte att ljuga. Han kanske inte ville berätta att han tillfredsställde sig också.

Du är hopplös, han ljög om att han gick och lade sig efter att hon gick. Det är inte sant utan istället åkte han hem till föräldrahemmet.

Men, han ljuger inte bara för Alexander utan för hans andra kompisar också.

Nej, varför skulle han berätta det, det är ju sannolikt också en lögn.
Citera
2014-10-25, 16:10
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Precis, och innan någon blir skäligen misstänkt så måste man utreda vem som kan bli skäligen misstänkt eller tycker du att polisen skall sitta vid datorn och spela Tetris och hoppas på att någon skäligen misstänkt kommer förbi och presenterar sig

Ja, givet svaret på vad utredningen faktiskt syftar till så måste han ju tro att det är så det går till ..

Citat:
"Skäligen kunde misstänkas"
http://sv.wikipedia.org/wiki/Misstankegrad
Citera
2014-10-25, 16:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, givet svaret på vad utredningen faktiskt syftar till så måste han ju tro att det är så det går till ..
Varför måste jag det? Och varifrån fick du misstankegraden "skäligen kunde misstänkas"?
Citera
2014-10-25, 16:24
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Varför måste jag det? Och varifrån fick du misstankegraden "skäligen kunde misstänkas"?
Vad babblar du om?

Innan de kan delge någon misstanke - så måste de utreda vem som faktiskt kan misstänkas ... Prova läs igen.
Citera
2014-10-25, 16:52
Medlem
Citat:
Och du hittar misstankegrader på Wikipedia, jag föredrar rättegångsbalken. Självfallet kunde MB misstänkas. När man letar efter någon att skäligen misstänka så måste man väl rimligen leta bland de som kan misstänkas När man letar efter personer att skäligen misstänka så börjar man väl med älskaren och den hon besökte sist och ser om man får fram någonting och det lyckades ju väl denna gång. Hittar man inte någon i denna krets så får man vidga sökområdet.

Återför diskussionen dit den började. Du påstod att det fanns beslut om hämtning av MB, källa på det? Du påstod vidare att det var något att anmärka på att MB kunde gå från förhöret efter klartecken från åklagaren men hävdar nu, rätteligen, att MB aldrig varit skäligen misstänkt. Så, åter till frågan, vari ligger det suspekta i att det antecknats att MB fick gå efter förhöret. På vilket sätt skall detta läggas honom till last?
Citera
2014-10-25, 17:47
Medlem
MrFolds avatar
Fortfarande ingen kommentar från Quarrel om de nya uppgifterna om Kristoffer. Inte förvånande iofs, det stärker ju knappast den alternativa teorin. Om inte halmstrået "Berg är en mer mordisk typ än Kristoffer" finns kvar att greppa om, vad ska man då hålla sig fast i?

Men Zemixon kommer säkert igen om några dagar med en tvårading om hur misstänkt och ljugit paret MB/AN betett sig.
Citera
2014-10-25, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Fortfarande ingen kommentar från Quarrel om de nya uppgifterna om Kristoffer. Inte förvånande iofs, det stärker ju knappast den alternativa teorin. Om inte halmstrået "Berg är en mer mordisk typ än Kristoffer" finns kvar att greppa om, vad ska man då hålla sig fast i?

Men Zemixon kommer säkert igen om några dagar med en tvårading om hur misstänkt och ljugit paret MB/AN betett sig.

Vilka nya uppgifter ?? Skriv gärna hur du uppfattar dom nya uppgifterna.
Citera
2014-10-25, 18:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

Jag frågar mig samma sak, vilka nya uppgifter avses?
Citera
2014-10-25, 19:12
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

Uppgifter från psykiatriskt utlåtande som publicerats idag i en plusartikel i Aftonbladet:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

De är naturligtvis inte nya eller överraskande i egentlig mening. Men nya så tillvida att vi inte vad jag kan minnas har fått några uppgifter från bekräftade tidigare om att han verkligen även enligt en sakkunnig bedömning uppfyller ett antal kriterier som förmodligen i kombination bidragit till brottet: "egocentrisk", "begränsad empati", "extrema intresse för vapen", "våldsmättade tankemönster". Samt de sårbarhetsfaktorer som vi iofs redan visste men som tas upp igen.

Tydligen var det inte heller som du trodde att han isolerats från andra enbart för sin egen säkerhets skull.
Citera
2014-10-25, 19:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Uppgifter från psykiatriskt utlåtande som publicerats idag i en plusartikel i Aftonbladet:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

De är naturligtvis inte nya eller överraskande i egentlig mening. Men nya så tillvida att vi inte vad jag kan minnas har fått några uppgifter från bekräftade tidigare om att han verkligen även enligt en sakkunnig bedömning uppfyller ett antal kriterier som förmodligen i kombination bidragit till brottet: "egocentrisk", "begränsad empati", "extrema intresse för vapen", "våldsmättade tankemönster". Samt de sårbarhetsfaktorer som vi iofs redan visste men som tas upp igen.

Tydligen var det inte heller som du trodde att han isolerats från andra enbart för sin egen säkerhets skull.

Mja, som artikeln är skriven så är det faktiskt för hans egen skull han isoleras det finns alltså en risk att hans udda beetende kommer att leda till skada för honom.

Det andra du tar upp är sekundärt för deras bedömning anser jag.
Citera
2014-10-25, 19:31
Bannlyst
Citat:

Okej, det var inget mera än Atonbladet Plus. Då kan vi alltså bortse från din kunskaper i Asperger och ADD.

Utveckla gärna sista meningen! Umgås han eller vad menas??
Citera
2014-10-25, 20:04
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, som artikeln är skriven så är det faktiskt för hans egen skull han isoleras det finns alltså en risk att hans udda beetende kommer att leda till skada för honom.

Det andra du tar upp är sekundärt för deras bedömning anser jag.

Ja det stämmer förmodligen. Men uppenbarligen anses han inte som någon helt ofarlig kuf av kriminalvården heller. Här nämns ju inte bara själva brottet, utan också karaktärsegenskaper hos honom. Jag kan t ex gott tänka mig att han skulle gå att provocera av medintagna som kan konsten att trycka på "rätt" knappar. Men visst är det så att hans stora problem i denna miljö är att han inte är någon yrkeskriminell eller har någon erfarenhet av att vistas denna värld där andra normer och andra sätt att interagera gäller jämfört med det "vanliga" samhällets.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in