2014-10-25, 14:02
Medlem
Lobums avatar
Att söka tillhörighet är inget konstigt. Alla gör det, och detta från tidig barndom.
Jag tror att många som kände sig utanför i skolan kan skriva under på det du säger här. (Jag är en av dem)
Om man inte gillade sport, inte var kvinna och inte var tuff så anslöt man sig till de andra som inte heller passade in i ovannämnda grupper. I den gruppen så spelade det ingen roll om man var "Pluggis", "Datanörd", eller om man bara inte trivdes i någon annan grupp. Det spelade alltså ingen roll vilka intressen man hade för det var inte dessa man samlades runt, utan det var utanförskapet.

Däremot så pratar du här om att du (ni?) grupperar er efter ras och nationalitet. Du visar även tecken på intolerans mot människor som inte lever som du, s.k. "Svennar". Förmodligen är du ett troll, men är du inte det så har du nu bevisat vilken undermänniska du är.
Att komma till ett land och där börja ifrågasätta invånarnas leverne är... en märklig handling.

Om ditt och dina landsmäns levnadssätt skulle bli norm i Sverige så skulle du snart behöva flytta igen då landet inom kort skulle vara lika sönderbombat som ditt hemland. Om du nu flytt/flyttat från ett skitställe, så dra inte med dig skiten hit. Det är när du gör det, som du kan börja betraktas som en smittohärd.
Citera
2014-10-25, 14:03
Medlem
Blattar håller ihop? Njae, juggar håller ihop med juggar, albaner med albaner, kurder med kurder etc.

Att alla blattar hör ihop med alla är inte något jag kan hålla med om.

Men jag hoppas TS är ett troll, annars så tillhör han den jävla gruppen blattar jag hatar mest. Blattar som vi andra blattar mår illa av att se.
Citera
2014-10-25, 14:04
Bannlyst
Jag håller med dig i det du säger, men var det nödvändigt att ta det på flashback? Svennarna här är så jävla usla på att se en andra sida av myntet. Direkt så säger dem "MEN ÅK HEM DÅ" som om det bidrar till diskussionerna (dags för mods att röja upp?). Det roliga är att svennar säger "Åk hem då, detta är mitt land" när svennarna blir rövknullade av sin egen stat, och där etniska svenskar ändå kommer att hamna i minoritet eller dö ut.

För att vara helt ärlig så tycker jag att det känns mer tryggt att vara blatte i Sverige. Jag kan inte tänka mig vara en vit svensk, som är hatad och oönskad av sin egen stat, varvid staten egentligen begår ett folkmord mot svenskarna, där etniska svenskar motsätter sig varandra i form av nationella/svenssons och afaiter. Det är så roligt att afa vill döda sig själva som de självhatande vita människorna dem är. Jag är glad att jag inte är vit och svensk. Jag är trygg här där TS så korrekt beskriver hur vi håller ihop.

Igår t.ex. när jag kom hem från fotbollsträning med shorts och fotbollströja, så stod jag utanför bussen i centrum när en somalisk grabb kommer och säger "fryser inte du brorsan?". Jag kände inte den här somaliern men han kändes som en bror för mig och från där började vi diskutera allt möjligt. Hur falska människor kan vara och hur äcklig världen är osv.

Nej, tack vet jag att svenskarna så småningom kommer att dö ut, och med det så dör krogkulturen också där svenska föräldrar låter sina döttrar hora runt i storstäder utan att skämmas. Frågar du mig så är svensk kultur bara krogen och en massa svenska horor. Den svenska kulturen som man säger sig vilja bevara använder man sig inte ens av, för att man hellre dricker sig full.
Citera
2014-10-25, 14:06
Medlem
tlcswes avatar
Tänk om den svennen bakom disken på BK är en anti-rasist och i princip tillhör våldsvänstern, som står upp för dem svaga i samhället. Och de svaga i samhället är ofta invandrare. Tänk om du spottar på en av dina räddare, en som står upp dig, och alla andra svaga invandrare, som springer fram och räddar alla mörkhyade när polisen pratar med en rasifierad.

Dra inte alla svennar över en kant, det kan vara din handläggare eller övervakare du spottar på
Citera
2014-10-25, 14:07
Medlem
Jag tror inte detta är troll. Detta är en realitet, på många olika sätt, som existerar i alla mångkulturella samhällen. Beteendet från er sida är egentligen inget konstigt alls - självklart identifierar ni er inte med den ursprungliga svenska befolkningen. Vi lever i ett samhälle där många olika identiteter tvingas samexistera, och då är det rimligt att man söker sig till individer och grupper som man själv kan identifiera sig med, och i många fall blir det en tydlig uppdelning mellan svenskar och invandrare. Fast riktigt så glasklart är det ju inte heller - även inom invandrargruppen sker det uppdelningar samtidigt som många, oftast vita, invandrare eller barn till invandrare identifierar sig med den svenska majoritetsbefolkningen.

Den svenska kultur som du kallar för tråkig och "svennebanan" - ja, det är den kultur som vi svenskar känner igen oss i. Jag förstår varför utlänningar tycker upplever denna kultur som "tråkig", men kom ihåg att det var den kulturen som gav upphov till världens förmodligen mest trygga och välmående välfärdssamhälle för några decennier sen, ett samhälle som nu i rask takt håller på att demonteras.
Citera
2014-10-25, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Blattar håller ihop? Njae, juggar håller ihop med juggar, albaner med albaner, kurder med kurder etc.

Att alla blattar hör ihop med alla är inte något jag kan hålla med om.

Men jag hoppas TS är ett troll, annars så tillhör han den jävla gruppen blattar jag hatar mest. Blattar som vi andra blattar mår illa av att se.
Så kan det vara, men i många fall är det blandat bland blattar. Om något händer oss och om en svensk medborgargarde vill döda oss så allierar vi oss och skyddar oss mot svenskar som vill döda oss. Svenskarna kan själva inte ens hålla ihop där ena delen är nationella, andra delen vanliga svenssons och den tredje delen självhatande vita feministhippies.
Citera
2014-10-25, 14:08
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terugflits
De värsta rasisterna är ju Juggar, hur ställer du dej till det?
vad baserar du det på?
Citera
2014-10-25, 14:10
Medlem
asdfarns avatar
TS är skönaste rasisten på flashback.

Hur jag förhåller mig? Röstar på SD såklart, jag är inget djur så behöver inte hävda mig.
Senast redigerad av asdfarn 2014-10-25 kl. 14:12.
Citera
2014-10-25, 14:12
Medlem
Håller med på en del punkter men du var väldigt aggressiv i din trådstart.

Det är faktiskt sant att det finns nåt slags band mellan invandrare i stora svenska grupper som t.ex. i skolan eller något. Glädjen som uppstår när man hamnar i en mindre grupp på kanske 4 pers med en annan invandrare är jäävligt stor. Och som TS sa så klickar det direkt! Visst, man kanske inte utesluter resten av gruppens individer men det finns helt klart ett band där. Nåt att falla tillbaka på.

Jag vill uppmana alla som använder "kant" istället för "kam" att sluta göra det. Man drar inte alla över en kant, okej??
Citera
2014-10-25, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag tror inte detta är troll. Detta är en realitet, på många olika sätt, som existerar i alla mångkulturella samhällen. Beteendet från er sida är egentligen inget konstigt alls - självklart identifierar ni er inte med den ursprungliga svenska befolkningen. Vi lever i ett samhälle där många olika identiteter tvingas samexistera, och då är det rimligt att man söker sig till individer och grupper som man själv kan identifiera sig med, och i många fall blir det en tydlig uppdelning mellan svenskar och invandrare. Fast riktigt så glasklart är det ju inte heller - även inom invandrargruppen sker det uppdelningar samtidigt som många, oftast vita, invandrare eller barn till invandrare identifierar sig med den svenska majoritetsbefolkningen.

Den svenska kultur som du kallar för tråkig och "svennebanan" - ja, det är den kultur som vi svenskar känner igen oss i. Jag förstår varför utlänningar tycker upplever denna kultur som "tråkig", men kom ihåg att det var den kulturen som gav upphov till världens förmodligen mest trygga och välmående välfärdssamhälle för några decennier sen, ett samhälle som nu i rask takt håller på att demonteras.
Kan inte se att det där stycket riktigt går ihop. Vad som gjorde att Sverige blev ett välfärdssamhälle var inte att folk gick ut på krogen, tog med sig sina döttrar som horade runt och skit. Det är inte svensk kultur överhuvudtaget. Hade svensk kultur efterlevts så hade dagens generation av ungdomar inte prioriterat skit som alkohol och nattklubbar före. Visst, det är en kultur för sig och du har rätt när du säger att samhället nedmonteras i dagsläget. Men det som gjorde att Sverige blev så välmående har inte så mycket med kultur att göra. Mer att folket hade hyfs.
Citera
2014-10-25, 14:18
Medlem
PrimusPiluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er. I olika sammanhang på arbetsplatser, med vänner, ute i stan, i offentliga sammanhang och på kollektivtrafiken, så håller vi blattar ihop. När svenskar beter sig överdrivet svenskt (så som vi blattar uppfattar typisk svennebeteende, ni bröder där ute fattar) så slänger jag vi ofta en blick gentemot den där närstående libanesiske 2:a generations brodern och han ger ett diskret nick till svar som tecken på full förståelse och tillit ifall en situation skulle uppstå. En känsla av tillit mellan oss, oss som inte tillhör den större massan i samhället.

Jag ska avslöja en sak för dig, vi svenskar blir jätteglada när vi slipper babbar i vår grupp. I skolan, på jobbet, på gymet, på krogen, i T-banan, på bussen etc. Vi trivs tillsammans med andra svenskar och tycker att det är jätteskönt att slippa er.
Citera
2014-10-25, 14:18
Medlem
Yo bro.

Du lever i en bubbla.

Vakna upp från den och inse att vi bor på en planet ute i rymden. Zooma ut lite och se så liten jorden är. Den är som en prick bland flera miljarder pricker. På en av dessa prickar, där bor du, där bor jag. Vi kommer båda från samma plats.

Skillnaden mellan "blattar" och "svennar" är sjukt små i förhållande till de likheter vi delar. Om du bara inriktar dig på olikheterna kommer du missa mycket och bli en negativ/tråkig person på köpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in