2014-10-18, 19:32
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Finns det någon logisk förklaring till varför jag får mindre rus när jag tar större doser? 1 mg ger mig ett riktigt härligt rus, medan 4 mg ger mig ett halvdant rus och 8 mg knappt ger mig något rus alls. Pratar om Subutex, inte Suboxone. Har aldrig haft tolerans på Subutex. De första gångerna, när jag tog feta doser, hade jag bara tramadol som erfarenhet inom opioider. Nu, när jag tar mindre doser, har jag erfarenhet av Oxy och Heroin...

Jag känner igen mig mycket väl i din beskrivning. Dessvärre har jag inget svar på varför
Citera
2014-10-19, 14:24
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Finns det någon logisk förklaring till varför jag får mindre rus när jag tar större doser? 1 mg ger mig ett riktigt härligt rus, medan 4 mg ger mig ett halvdant rus och 8 mg knappt ger mig något rus alls. Pratar om Subutex, inte Suboxone. Har aldrig haft tolerans på Subutex. De första gångerna, när jag tog feta doser, hade jag bara tramadol som erfarenhet inom opioider. Nu, när jag tar mindre doser, har jag erfarenhet av Oxy och Heroin...

På mindre doser blir du mkt mer alert o pratglad, på högre doser blir du betydligt mer sederad o allmänt seg, varför det är så vet jag inte, men ska ta reda på det.
Senast redigerad av Slingshot 2014-10-19 kl. 14:26.
Citera
2014-10-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
På mindre doser blir du mkt mer alert o pratglad, på högre doser blir du betydligt mer sederad o allmänt seg, varför det är så vet jag inte, men ska ta reda på det.
Så har det inte varit för mig. På mindre doser blir jag sederad och pratglad, på högre doser blir jag enbart förbannad på ALLT och helt klarvaken.
Citera
2014-10-19, 19:23
Medlem
Geggusveckuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Nej, först filtrerar du det upp i pumpen, sätter på en nål, stasar, trycker in nålen i huvudvenen och hittar svar, trycker av, väntar ett par minuter sen drar du på lite chopped and screwed och noddar en stund

Personen i fråga ber om Rövpanna inte IV.. så nål är ju inte det han ber om.

Till du som vill ta rövpanna.. krossa tabletten lägg i sked, fyll på me vatten från pumpen. rör om stoppa ner filter sug upp o tryck upp i 2an sen är de klart
Citera
2014-10-19, 19:36
Medlem
En bekant har kommit över ett gäng orifarm Buprenorphine och jag funderar på att fråga om man kan få en men har hört att en hel del tycker att dom inte ger lika bra effekt som dom franska "båtarna". Är det verkligen möjligt att dom kan vara sämre och isåfall så är det väl bara att ta mer? inte att ruset är sämre?

knarkar väldigt sällan så vill gärna att det ska bli en bra kväll när jag väl gör det.

Mvh
Citera
2014-10-19, 19:40
Medlem
Geggusveckuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddler
En bekant har kommit över ett gäng orifarm Buprenorphine och jag funderar på att fråga om man kan få en men har hört att en hel del tycker att dom inte ger lika bra effekt som dom franska "båtarna". Är det verkligen möjligt att dom kan vara sämre och isåfall så är det väl bara att ta mer? inte att ruset är sämre?

knarkar väldigt sällan så vill gärna att det ska bli en bra kväll när jag väl gör det.

Mvh

Den innehåller samma substans så i praktiken så är det ingen som helst skillnad.

däremot är det väldigt många som upplever dom franska båtarna som bra mycket bättre än dessa nya buprisar.. varför vet jag ej, men du kommer inte gå tomhänt på en orifarm direkt. det är same same but different
Citera
2014-10-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggusveckus
Den innehåller samma substans så i praktiken så är det ingen som helst skillnad.

däremot är det väldigt många som upplever dom franska båtarna som bra mycket bättre än dessa nya buprisar.. varför vet jag ej, men du kommer inte gå tomhänt på en orifarm direkt. det är same same but different

Tack för svar

Men om det nu är så att man som många andra tycker att dom är snäppet sämre så borde det ju bara vara potensen, inte att ruset eller effekten är annorlunda på något sätt?

Mvh
Citera
2014-10-19, 21:18
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggusveckus
Personen i fråga ber om Rövpanna inte IV.. så nål är ju inte det han ber om.

Till du som vill ta rövpanna.. krossa tabletten lägg i sked, fyll på me vatten från pumpen. rör om stoppa ner filter sug upp o tryck upp i 2an sen är de klart
Jo jag vet, tänkte bara försöka lura honom till något han inte hade ångrat. Btw varför använder folk sked när dom inte kokar upp lösningen? Det har alltid förbryllat mig. Mycket säkrare och smidigare med en kopp.
Citera
2014-10-19, 21:26
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddler
Tack för svar

Men om det nu är så att man som många andra tycker att dom är snäppet sämre så borde det ju bara vara potensen, inte att ruset eller effekten är annorlunda på något sätt?

Mvh
Potensen av substansen är väl ganska avgörande för rus/effekt? Jag undrar också varför dom franska känns bättre. Till och med folk på subprogramet märker skillnad på Buprenorfin Sandoz 8mg och dom där orange/rosaaktiga (?) 8orna (nej inte Subuxone). Minns ej märket på dom, längesen jag hade såna. Fick dom typ 50kr billigare än dom som ser ut som vanliga Subutex i färg/form. Samtidigt som jag får lägga på ytterligare 50-100kr för franska subutex, och folk är beredda att betala så mycket mer också så det finns tydligen pengar att göra på placebo om det nu är det som det handlar om.
Citera
2014-10-19, 22:20
Medlem
suprorets avatar
Har gått ganska exakt 3 dygn nu sedan sista intag och ingen abstinens överhuvudtaget, tvärtom så mår jag nästan bättre, psyket mer under kontroll framförallt. Varför är det såhär? Någon som känner igen sig?
Citera
2014-10-20, 11:31
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suproret
Har gått ganska exakt 3 dygn nu sedan sista intag och ingen abstinens överhuvudtaget, tvärtom så mår jag nästan bättre, psyket mer under kontroll framförallt. Varför är det såhär? Någon som känner igen sig?

At:n har inte börjat ännu, subutex har en sådan lång halveringstid så tar några dagar innan det börjar.
Citera
2014-10-20, 12:58
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Nej, först filtrerar du det upp i pumpen, sätter på en nål, stasar, trycker in nålen i huvudvenen och hittar svar, trycker av, väntar ett par minuter sen drar du på lite chopped and screwed och noddar en stund

Varför filtrera vid rektal-användning? Skillnad med IV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in