2014-10-24, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Jesus och Kristus, och ja jävlar och satan i gatan, mycket skit ska man läsa här i livet - som de senaste 23 sidorna i den här tråden till exempel (fast sanningen att säga har jag inte ens läst hälften av dom - för jag är väl inte dum i huvudet eller självplågare, heller?.

För det räcker med att läsa rubriken enbart incl. då: arbetsfientlig budgetproposition.

Då fattar man ju vart det kommer att barka hän på Flashback direkt. Och det utan att passera gå. När reptilhjärnorna här brakar loss direkt med det stora artilleriet. Man kan ju enkelt säga så här: oavsett vilken budgetproposition än Socialdemokraterna ens hade släppt så hade Flashbackhyenorna slängt sig över den; för Socialdemokraterna är ett totalt rött skynke för dem både bokstavligt och bildligt.
Väldigt mycket Moderatslynglar som lurar i vassen här, ser ni.

Men vem fan bryr sig?

Jag säger bara: go, Magdalena Andersson, go ... och det redan från word gå!
För Socialdemokraterna har aldrig i alla fall släppt en arbetarfientlig budgetproposition ifrån sig.
Det är ett som är säkert.

För du har faktiskt redan vunnit en klar och enkel seger - för du är ungefär 101% snyggare än den avgående finansministern!

Ok, kom med lite fakta varför det inte är en arbetarfientlig budgetproposition. Jag försöker att hitta detta, men kan inte hitta något, tyvärr. Socialdemokraterna har gått från att vara ett arbetarparti till ett bidragsparti.
Citera
2014-10-24, 18:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedrapporten
Regeringen kanske anser att män är kapabla att stå på egna ben?
I motsats till kvinnor som inte kan ta hand om sig själv menar du?
Citera
2014-10-24, 18:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marty1
Socialdemokraterna har gått från att vara ett arbetarparti till ett bidragsparti.
Det hände redan när Palme tog över S.
Citera
2014-10-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har ju visat sig i beräkningar att inte ens arbetskraftsinvandringen på 60-70talet varit samhällsekonomiskt lönsam.

Lite OT, men måste bara fråga var du har fått dessa uppgifter ifrån.
Citera
2014-10-24, 18:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Lite OT, men måste bara fråga var du har fått dessa uppgifter ifrån.
Tino Sanandaji har rett ut alla dessa siffror på sin blogg.
Hinner inte själv söka just nu, 30 gäster på ingående..
Citera
2014-10-24, 19:16
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Så det är lugnt att höja skattterna rejält för att spendera de mesta av intäkterna på skit för hon är snyggare än Borg? Sounds about right.

Inte enbart därför Moderatluffarn, verkligen inte därför.

Och vad skit är för gemene Moderat ... det vill man nog helst inte veta.
Citera
2014-10-24, 19:21
Medlem
Citat:
Tino Sanandaji har rett ut alla dessa siffror på sin blogg.
Hinner inte själv söka just nu, 30 gäster på ingående..

Väldigt intressant om detta stämmer.

30 gäster, och du sitter inne på nån halvdassig tråd på FB Ut och underhåll herrskapet nu för fan! Trevlig kväll
Citera
2014-10-24, 19:53
Medlem
Sperssons avatar
.
Medieintresset kring denna budget har i många avseenden varit stort. om hur många miljarder som satsas på jobb, utbildning, vård, omsorg, infrastruktur osv.
Kring budgetsatsningarna på områdena migration och integration har det emellertid rått total medietystnad, detta trots att det rör sig om de i särklass största utgiftsökningarna i statsbudgeten.

Detta hyckleri har gjort att de flesta svenskar är totalt ovetande om vad det mesta av skatten används till.
Citera
2014-10-24, 19:54
Medlem
AuJjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuJja
För att finansiera den här skitbudgeten måste V-S-Mp-regeringen dammsuga landet på skattepengar och strypa alla icke-prioriterade utgiftsposter, och det kommer att drabba alla!

En stilla sak undrar jag dock:
Hur f-n kan man tro att fler jobb till unga skapas om man beskattar dessa jobb mer!!!!? Hur j-vla dum i huvet är man inte då, förstår man inte att det blir dyrare att anställa unga = färre jobb till unga?

Finns det någon vänsterpartist, sosse eller miljöpartist här som kan förklara hur det skulle funka, va!

Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
...
Jag säger bara: go, Magdalena Andersson, go ... och det redan från word gå!
För Socialdemokraterna har aldrig i alla fall släppt en arbetarfientlig budgetproposition ifrån sig.
Det är ett som är säkert.

men då kanske du kan svara på min fråga i mitt förra inlägg?
Citera
2014-10-24, 19:58
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Det har ju visat sig i beräkningar att inte ens arbetskraftsinvandringen på 60-70talet varit samhällsekonomiskt lönsam. Så att posterna i budgeten för ytterligare massinvandring från arabvärlden & Afrikas horn skulle hjälpa upp de budgeterade pensionsökningarna tror nog ingen seriös människa på. Inte ens finansministern.

Det där gör mig något intresserad.
Jag har klart för mig att Tullbergs utredning på 1990-talet till regeringen gav vid handen att redan runt 1985 så transfererade svenska skattebetalare ut runt 30 miljarder per år till den odugliga arbetskraften ifrån Grekland, Chile och motsvarande. De valde ju att så fort det bara var tekniskt möjligt att nyttja vårt system och bli förtidspensionärer fort som fan för mjäll eller något annat farligt och dra hem och leva en 30 år på sin svenska förtidspension.

Du har ingen länk eller så på påståendet i ditt inlägg?
Seriöst, det slår ju i så fall sönder precis hela djävla lögnen om dåtiden och nutidens skröna om arbetskraftsinvandringen och alla djävla officiella hyllningstal om det som tyvärr fortgår ännu idag.
Denna djävla LÖGN verkar ju vara lögn i helvete att slå hål på.
Att somalier inte jobbar kan ju till och med dumsvensken nästan förstå men lögnen(eventuellt alltså) om typ 50-60-talets arbetskraftsinvandring och alla dess hyllningstal/ välgärning för Sverige vore satans så skönt att få argument emot.
Citera
2014-10-24, 20:19
Medlem
AuJjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
...
Seriöst, det slår ju i så fall sönder precis hela djävla lögnen om dåtiden och nutidens skröna om arbetskraftsinvandringen och alla djävla officiella hyllningstal om det som tyvärr fortgår ännu idag.
Denna djävla LÖGN verkar ju vara lögn i helvete att slå hål på.
...

Om man pratar med äldre personer som arbetade vid den här tiden, det är ju 40-50 år sen nu, så var det visst inte så problemfritt med arbetskraftsinvandringen och integrationen som media och politiker vill påskina idag.
Men visst, jämfört med outbildade analfabeter från östra Afrika verkar svetsare från Italien och byggjobbare från Jugoslavien som rena drömmen.
Citera
2014-10-24, 20:20
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryRollins
Jag saknar två poster i årets höstbudget;

- kostnader i samband med bankväsendets överförande i samhällets ägo.
Den kan du få av mig:
Kollapsen av vårt ekonomiska system.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in