2014-10-24, 20:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Känns som en stabil minister detta med att säga att de arbetslösa är de stora vinnarna med hennes förslag. Så unga det är vad ni ska bli när ni blir stora, arbetslös
Citera
2014-10-24, 20:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Skatteavdrag för gåvor till välgörenhet försvinner alltså för "Att sådant där ska staten bestämma vilken välgörenhet som ska gynnas"... Ja såklart enligt vänstern är folk alltid för dumma att tänka själva.
Citera
2014-10-24, 21:01
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Känns som en stabil minister detta med att säga att de arbetslösa är de stora vinnarna med hennes förslag. Så unga det är vad ni ska bli när ni blir stora, arbetslös

Säger ni små Moderata gynnare med era jobbiga smileys och allt.

När arbetslösheten räknas kring 400000 minst, och ni skäms inte minsta lilla?

Att alltså lämna över det här till Socialdemokraterna att reda ut.

Efter era åtta jobbiga hundår.

För ni har ju inte gjort ett ... hundskit åt ungdomsarbetslösheten.

Utom att skapa osäkra jobb som ungdomar hatar, ja verkligen hatar, och det kan jag stå för, i diverse hamburgerhak, telemarketing och bemanningsföretag och dylika branscher.

Det känns verkligen som om inte det kan bli sämre.

Så Socialdemokraterna - 'ere we go!
Citera
2014-10-24, 21:19
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker

Utom att skapa osäkra jobb som ungdomar hatar, ja verkligen hatar, och det kan jag stå för, i diverse hamburgerhak, telemarketing och bemanningsföretag och dylika branscher.

Innan du kissar på dig av lycka över att hosta fram hatet över 400 000 arbetslösa så är skillnaden att det här är riktiga arbetslösa.
Sossarna påbörjar nu sin marsch mot att gömma dessa 400 000 arbetslösa som alltid som under sina perioder vid makten.
Det skall skapas 50 förtidspensionärer per dag, det skall skapas diverse djävla skituppdrag för att gömma riktigt arbetslösa i diverse lögner samt genom att mäta på ett specifikt sätt så de inte syns i statistiken som arbetslösa. Sossevägen under alla år ifrån Tage Erlanders tid.
Det är sossarnas modell för att skapa ett lojalt röstboskap.

En av de grundläggande påbuden för att lösa ett problem är att visa de riktiga siffrorna och faktan och det har vi nu.

Att vi är så djävla dumma som rike och tar in 100 000 analfabeter per år som Alliansen (med MP-stöd för att få okej på vissa politiska ärenden) gjorde är ju ett fullständigt hål i huvudet men det lär ju sossarna göra med MP.

Det var ju en MP-Alliansdeal som nu skall fortsätta med Sossarna.
Nu blir det dock dubbelt djävligt. 100 000 analfabeter om året samt att sossarna skall kasta in ytterligare 100 000 om året i divese "gömslen" så de inte syns i statistiken.
Det här blir dubbelt så dyrt och Sossarna har ju flaggat för mycket höjda skatter för man kan ju inte ta ifrån sitt röstboskap deras pengar.
Man kan ju INTE som Sosse och MP titta på rimligheten i utgifterna, det är bara att höja skatterna som är lösningen.

Stackars djävla svenska svenskar och Sverige som skall betala för det här.

Tur som fan att rimlighetspartiet SD finns som kommer att rösta för det MINST onda för Sverige angående pengaflödet samt för det MEST rimliga i riksdagen.
Tack gode gud för dessa 13% som gör det som en SVENSK politiker borde göra.
Lite djävla Tage Erlander över SD just nu samt Gunnar Sträng i deras penningpolitik.

Hur i helvete kunde Sossarna tappa bort precis ALLT med sådana rötter?
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-10-24 kl. 21:22.
Citera
2014-10-24, 21:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Du har ingen länk eller så på påståendet i ditt inlägg?
Kolla Tino, han har utrett detta.
Citera
2014-10-24, 22:27
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Nej, man måste skilja på "biståndsramen" som är 1% av BNP, och utgiftsområde 7 "Internationellt bistånd". <snip>
Tackar. En till fråga. I budgeten för 2006 så finns bara migration 8 med. Var nuvarande integration utgifterna med i migrationsdelen 2006 eller finns dessa utgifter med i någon annan del?
Citera
2014-10-24, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker

Va fan!

Vi har ju lagt miljarder på massinvandringen , räcker inte det ?
Kom ihåg en generös invandringspolitik är det primära !

Dock glädjande att se att packet som största reform satsar ytterligare nästan 8 miljarder på primära åtgärder
Citera
2014-10-24, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Den kan du få av mig:
Kollapsen av vårt ekonomiska system.

Inte då. Eftersom Det Allmänna ändå måste träda in varje gång som finansmarknaden löpt amok - för att upprätthålla systemet - så skulle det kanske kännas lite tryggare för folk om vi löper linan ut. Så att säga.

Fotnot; marknadsliberal smörja värderar jag inte som varandes argument utan som propaganda.
Citera
2014-10-25, 00:17
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryRollins
Inte då. Eftersom Det Allmänna ändå måste träda in varje gång som finansmarknaden löpt amok - för att upprätthålla systemet - så skulle det kanske kännas lite tryggare för folk om vi löper linan ut. Så att säga.

Fotnot; marknadsliberal smörja värderar jag inte som varandes argument utan som propaganda.
Ok, jag biter på din krok: redogör för hur staten skall avgöra vilka projekt som skall få finansiering och vilka som skall bli utan. Samtidigt kan du förklara hur bristen på konkurrens kommer leda till bättre villkor för slutkunden.
Citera
2014-10-25, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ok, jag biter på din krok: redogör för hur staten skall avgöra vilka projekt som skall få finansiering och vilka som skall bli utan. Samtidigt kan du förklara hur bristen på konkurrens kommer leda till bättre villkor för slutkunden.

Givetvis är du fullt medveten om att detta knappast låter sig göras som en kommentar i en tråd här på FB.

Dessutom så skulle det kosta mig alltför mycket tid att få dig att ens våga andas utanför boxen.

Jag hör; projekt, finansiering, konkurrens och slutkund. Det skulle ta ett tag att avprogrammera dig.

Till sist så önskar jag dig uppriktigt en trevlig helg!
Citera
2014-10-25, 00:52
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryRollins
Givetvis är du fullt medveten om att detta knappast låter sig göras som en kommentar i en tråd här på FB.

Dessutom så skulle det kosta mig alltför mycket tid att få dig att ens våga andas utanför boxen.

Jag hör; projekt, finansiering, konkurrens och slutkund. Det skulle ta ett tag att avprogrammera dig.

Till sist så önskar jag dig uppriktigt en trevlig helg!
Detsamma, det skulle ta åtminstone ett par år av ekonomistudier för att få dig att förstå varför du har fel. Låt oss lämna det där.
Citera
2014-10-25, 01:06
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Tackar. En till fråga. I budgeten för 2006 så finns bara migration 8 med. Var nuvarande integration utgifterna med i migrationsdelen 2006 eller finns dessa utgifter med i någon annan del?

Efter en snabb koll i budgeten för 2006 så ser det ut som de hade både migration+integration samlade under UO 8 (migration).

Men jag har inte kollat alla andra utgiftsområden för 2006 för att se om invandringsrelaterade kostnader låg på andra ställen då. De kan ju ha legat under FK, kommunerna, osv.

I de budgetar jag tittat i är det genomgående så att man just för det året har en högre kostnad än tidigare, men sen ska den sjunka några år framåt. Så blir det inte i de senare budgetarna.

Nån som orkar göra ett lättöverskådligt diagram över detta?

Finns mer kul i budgetförslaget:
"Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor (tidigare Ungdomsstyrelsen) fördelar stöd till organisationer bildade på etnisk grund. Syftet med stödet är att stärka organisationernas egna initiativ och verksamheter kring kultur, språk och identitet samt delaktighet i samhället." (källa, sid 29)
Detta bygger på "Förordning (2008:63) om statsbidrag till organisationer bildade på etnisk grund" (källa):
"4 § Bidrag får lämnas till en organisation som
1. till övervägande del har medlemmar med utländsk bakgrund,
[...]
6. har en demokratisk uppbyggnad och som bedriver en verksamhet som inte strider mot demokratins idéer,"
Min ide om en organisation för etniska svenskar grusades tyvärr i och med punkt 1 ovan.

Men man undrar ju hur noggrann myndigheten är med att kolla upp punkt 6? Den som orkar kan kolla igenom listan med organisationer som får pengar (källa, sid 65).

Fler godbitar ur budgetförslaget (UO 8, sid 33):
"De ändringar i lagen (2001:82) om svenskt medborgarskap som träder i kraft den 1 april 2015 innebär att medborgarskapets betydelse stärks och att förvärv av svenskt medborgarskap underlättas."
Undrar om medborgarskapets betydelse skulle bli ännu starkare om man delade ut ett till alla som åker med tunnelbanan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in