2014-10-23, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Stämmer den siffran är det så jävligt komiskt att se alla jävla moderater och andra allianspuckon beklaga sig över budgeten, hehe.
Om det var Fri som kom fram till den kan du vara säker på att den inte stämmer. I övrigt behövs inga stora skillnader för att skapa stora effekter. Det skiljer 2 % mellan en chimpans och en människas DNA, så om det skiljer 2,5 % mellan Alliansens och regeringens budgetförslag så... Ja... Du hajar.
Citera
2014-10-23, 21:21
Medlem
J.Ks avatar
Underbart, fartyget seglar vidare, slagsidan är bara lite mer påtaglig, hur fan resonerar folk som röstar på dessa mongon??

"Dom är ju politiker, dom måste ju veta bäst"
Citera
2014-10-23, 21:28
Medlem
yeuxouvertess avatar
Feministisk Ironi att man satsar x miljarder i budgeten på diffust jämnställdhetsarbete (e.g. skickar någon självutnämnd genusprofessor som suttit och eldat upp sig på Stockholms universitet ut på turné för att stå i nått litet bås på Skanskas branschdagar), men väljer att minska/avskaffa RUT-avdraget som inte likt någon tidigare arbetsmarknadspolitisk åtgärd gett kvinnor en så pass mycket starkare ställning i näringslivet..
Citera
2014-10-23, 21:38
Avslutad
Inga pengar för höjda löner till lärare, inga mer pengar till polisen, höjd skatt på snus och cigg. Avskaffar ungdomsrabatten vid anställning, höjer skatten för de som redan betalar enormt mycket. Obligatoriskt gymnasium så att de som frivilligt studerar på gymnasium ska få sin studiero förstörd av människor som inte ens vill vara där?

Mer asylinvandring än någonsin tidigare, sämre skolresultat, bostadskris m.m

Istället för att lägga pengar på något av ovanstående lägger de miljarder på feminism och invandring, HUR FAN KAN MAN RÖSTA FÖR DET HÄR?! VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK?

Palla bo i det här jävla böglandet.
Senast redigerad av Sickmyduck 2014-10-23 kl. 21:42.
Citera
2014-10-23, 21:57
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
När Bah och Maggan uppträdde i Rapport häromdagen för att berätta om gratis entré till museerna, sa Maggan: "Ja det finns ju annat här i livet än att arbeta."

Fy fan vilken groda. Och fy fan vilket bevis på att Maggan verkligen måste vara lika dum som jag ser ut. (Samtidigt skulle hennes uttalande i Rapport mycket väl kunnat tjäna som valspråk på framsidan av hennes budget.)

Visst har hon rätt i det, men då är det ju också det man ska gå till val med. Man kan inte gå till val med att man ska göra jobbsatsningar och sedan aktivt föra en politik som knappt försöker fixa någon arbetslöshet.
Citera
2014-10-23, 22:07
Medlem
zickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeuxouvertes
(e.g. skickar någon självutnämnd genusprofessor som suttit och eldat upp sig på Stockholms universitet ut på turné för att stå i nått litet bås på Skanskas branschdagar)

Ha ha ha, dagens sorgligt men sant. Dessa människor är så verklighetsfrånvända att det saknar motstycke rent evolutionärt. Vad hände med sunt förnuft och pragmatism? Jag känner mig närmare besläktad med en schimpans än dagens politiker. Av budgeten att döma har vi några riktigt sorgliga år framför oss.
Citera
2014-10-23, 22:14
Medlem
AuJjas avatar
För att finansiera den här skitbudgeten måste V-S-Mp-regeringen dammsuga landet på skattepengar och strypa alla icke-prioriterade utgiftsposter, och det kommer att drabba alla!

En stilla sak undrar jag dock:
Hur f-n kan man tro att fler jobb till unga skapas om man beskattar dessa jobb mer!!!!? Hur j-vla dum i huvet är man inte då, förstår man inte att det blir dyrare att anställa unga = färre jobb till unga?

Finns det någon vänsterpartist, sosse eller miljöpartist här som kan förklara hur det skulle funka, va!
Senast redigerad av AuJja 2014-10-23 kl. 22:19.
Citera
2014-10-23, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Hej du oinvigde trädkramare.

Väldigt otippat att du inte har koll på begreppen. Invandring och integration är initialkostnader, dvs så länge de är i Migrationsverkets händer. När de får sitt PUT (som i princip sker direkt) så övergår de istället till en annan post där de lyfter socialbidrag, bostadsbidrag och kammar in föräldrapenningen för sina 8 barn retroaktivt.

Fan är det bara SDare som är pålästa i hela jävla landet?!

Antagligen annars hade de haft majoritet.

Sverige är sorgligt, en riktig idiocrati. Inget kul att bo här längre när idioter ska bestämma över hur jag ska leva mitt liv.
Citera
2014-10-23, 23:03
Medlem
sanchoos avatar
Ärligt talat, hur kan detta vara sämre än alliansen? Under deras mandatperiod har invandringen varit rekordstor och försvaret är snart borta.
Citera
2014-10-23, 23:04
Medlem
Karmans avatar
På något sätt tycker jag mig kunna spåra en viss desperation både hos Magdalena Andersson och Anna Kinberg Batra. De vet att Sverige har problem. Stora problem. Men de får inte tala om den verkliga orsaken.

I stället försöker de måla upp en illusion av stora motsättningar mellan varandra. Att de står för diametralt motsatta uppfattningar. Men det är ju helt fel. Egentligen har deras förslag bara marginella skillnader. Någon mindre skatt hit och någon mindre budgetsatsning dit. Gör varken från eller till.

De enda som har en politik som skulle göra skillnad och som skulle fungera för Sverige är SD. Och det vet både Andersson och Kindberg Batra. I alla fall undermedvetet. Det är därför deras desperation lyser igenom, trots att de gör sitt bästa för att dölja den.
Citera
2014-10-23, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Inga pengar för höjda löner till lärare, inga mer pengar till polisen, höjd skatt på snus och cigg. Avskaffar ungdomsrabatten vid anställning, höjer skatten för de som redan betalar enormt mycket. Obligatoriskt gymnasium så att de som frivilligt studerar på gymnasium ska få sin studiero förstörd av människor som inte ens vill vara där?

Mer asylinvandring än någonsin tidigare, sämre skolresultat, bostadskris m.m

Istället för att lägga pengar på något av ovanstående lägger de miljarder på feminism och invandring, HUR FAN KAN MAN RÖSTA FÖR DET HÄR?! VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK?

Palla bo i det här jävla böglandet.
Betalar en del, ja men de tjänar väldigt mycket också och har kvar väldans mycket även nu efterskatt. På dig låter det som de som tjänar över 50 000 kr blir barskrapade.
Citera
2014-10-23, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
Försökt hitta nånstan hur mycket tobaksskatten skall höjas , dvs vad blir höjningen på ett pkt. tidigare skrev ju tidningarna att endast snuset skulle bli dyrare ? är det lika mycket i höjning. ursäkta mig att jag frågar men blev så trött då jag försökte läsa skiten !!!

Det som skrevs var att skatten på snus skulle få en dubbelt så stor ökning gentemot cigaretter.
Skatten på snus ökar med 12% och cigaretter med 6%. I alla fall om de gjort som de sade tidigare innan budgeten offentliggjordes.
Genomsnittspriset på ett paket cigg, ökar med 2,4 kr och en dosa snus med 1,4 kr.

Detta enligt denna artikel från 7 oktober i år http://www.expressen.se/nyheter/val2014/har-ar-regeringens-svek-mot-snusarna/

Är det någon som vet om det här blev de slutgiltiga höjningarna i budgeten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in