Citat:
Ursprungligen postat av
tmana
Beer and gras you're on your as
Gras and beer you're in the clear
(utsäkta stavning)
True true
Citat:
Ursprungligen postat av
P1ngvin
Av erfarenhet så blir jag bara rastlös när jag slutar röka vissa perioder. Vet dock inte vad som hände dig, gissar på ingenting utan bara ren nojjja. Cannabis är inte så "kraftig" i jämförelse med till exempel cigg.
Alla reagerar olika på olika droger, vi intar även olika sorters strains.
Jag tror du citerade någon annan, då jag aldrig blivit paranoid utav Cannabis, det som hände vid mitt första möte är en klassiker. Röka en gås stupfull, däcka och sedan spy (i vissa fall tvärtom).
Du kan inte jämföra cigg med cannabis, det är två skilda droger som oftast blandas tillsammans. När man har rökt länge, t ex dagligen som jag gjort i några års tid har jag tagit uppehåll med jämna mellanrum. Jag får AT från Cannabisen, inte alls som på någon tyngre drog men belöningssystemet aktiveras när du röker.
Jag svettas som en gris i omgångar tills det går ur kroppen, jag är ganska klent byggd så för mig tar det ungefär 6-10v att bli ren på sticka när jag har rökt en lång period (t ex 200gram Blue Cheese under 12v).
Rastlös beror på att den tiden man har rökt under har man inget att göra, jag själv får saker gjorda vid mina uppehåll och märker hur pass dåligt jag städar mitt hem när jag är "inrökt".
Jag har respekt för drogen, då många själva inte inser när de har fastnat i den. Bör den legaliseras? Nej inte enligt mig, men definitivt bör vi avkriminalisera denna drog.
EDIT: Jag känner nu hur dålig jag är på att formulera mig själv samt svårigheter med att organisera här hemma. Jag är inne i en rökperiod, men jag är medveten om det. Alltså klassar jag detta som ett bruk och inte missbruk.