2014-10-23, 15:24
Medlem
Första gången jag testade cannabis var när jag var runt 17-18år, tillsammans med mitt ex.

Roliga som vi är har vi aldrig haft någon kontakt med droger förut, inte heller sett eller känner någon annan.

Vi får tag i en 5a grönt, har ingen aning om hur mkt man bör lägga i en jolle första gången, tar bra mkt mer än man ska (nästan bara maja i jollen) sätter oss ute och röker.

Första blossen känner jag ingenting men sen smäller det till. Blir flummig och lycklig även lite yr. Ska gå tillbaka mot mina föräldrars hus och jag faller som planka rakt fram med ansiktet ner i gräset (tro inte att jag mådde dåligt för det). Har helt enkelt fått ett socker fall, går på vingliga ben hem till mig.

Sätter oss o käkar medans min kille var på toan sitter jag i ett rum utan tv eller musik och bara garvar, vet inte exakt varför, men kan inte heller sluta. Känner mig verkligen så välmående.

Nu cirka tre-fyra år senare saknar jag det ruset man ficl första gångerna, underbart! Röker inte varje dag men brukar endå till och från.

Kort historia så blev maja en frälsning för mig, får mig att bli en trevlig individ och behandlar andra och mig själv bättre. Alkohol dricker jah nästan aldrig då jag tycker att röka är skönare och mer behagligt. Har aldrig sneat eller mått dåligt av rökat, har heller aldrig sårat någon jag känner för jag råkat ta en jolle för mycket

Hoppas det inte var alltför tråkig läsning! Ville bara ventilera mina majakänslor
Citera
2014-10-23, 16:40
Medlem
Blygfisens avatar
Du borde ha skrivit i tripp & rusrapportstråden!

Min första gång med Cannabis var i samband med första mötet med alkohol, dvs jag däckade och vaknade upp flera timmar senare och spydde som en liten gris. Det var mitt möte.

Idag har jag respekt för drogen, den är förrädisk om man inte är vaksam eller nyttjar den för att slippa undan jobbiga situationer.

Men som du själv skrivit röker du bara spontant, eller åtminstone då och då.
Testa röka "topnotch" röka varje dag (minst 2.5gram) i 6mån och sedan sluta, då kommer du inse hur kraftig denna växt är

Absolut ingen kritik, ville bara också ventilera lite!
Hade fint min vän!
Citera
2014-10-23, 16:43
Medlem
CrippledJoins avatar
Aight. Kul. Vill du uppleva samma rus så tar ett uppehåll?
Citera
2014-10-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen

Min första gång med Cannabis var i samband med första mötet med alkohol, dvs jag däckade och vaknade upp flera timmar senare och spydde som en liten gris. Det var mitt möte.

Idag har jag respekt för drogen, den är förrädisk om man inte är vaksam eller nyttjar den för att slippa undan jobbiga situationer.

Testa röka "topnotch" röka varje dag (minst 2.5gram) i 6mån och sedan sluta, då kommer du inse hur kraftig denna växt är

Hade fint min vän!

Ajdå fel tråd, är ganska ny (även om kontot är gammalt) har problem dom dagarna jag är drogfri med sömn osådär, vågar inte ens tänka på hur det hade vart om jag körde på mer. Det är ju en drog som inte passar med alkohol helt klart, har med spytt av det, men lärde mig att inte göra om det

Beer and gras you're on your as
Gras and beer you're in the clear

(utsäkta stavning)
Citera
2014-10-23, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrippledJoin
Aight. Kul. Vill du uppleva samma rus så tar ett uppehåll?

Har det men blir aldrig som första gångerna endå "/..
Citera
2014-10-23, 16:55
Medlem
P1ngvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen

Hade fint min vän!

Av erfarenhet så blir jag bara rastlös när jag slutar röka vissa perioder. Vet dock inte vad som hände dig, gissar på ingenting utan bara ren nojjja. Cannabis är inte så "kraftig" i jämförelse med till exempel cigg.
Citera
2014-10-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1ngvin
Av erfarenhet så blir jag bara rastlös när jag slutar röka vissa perioder. Vet dock inte vad som hände dig, gissar på ingenting utan bara ren nojjja. Cannabis är inte så "kraftig" i jämförelse med till exempel cigg.

Jag får dock mkt sömnsvårigheter och ångest. Vet inte om cigg är värre men tror nästan aldrig att jag kommer kunna bli helt fri från cannabis :/
Citera
2014-10-23, 17:22
Medlem
tj.s avatar
Cannabis --> Tripp- och rusrapporter
/Moderator
Citera
2014-10-23, 17:53
Medlem
Testade några gånger (5-10?) För sisådär 40-45 år sedan. Gav mig inget. Och det är jag djupt tacksam för. Haschtomte är inget för mig.
Citera
2014-10-23, 19:19
Medlem
P1ngvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmana
Jag får dock mkt sömnsvårigheter och ångest. Vet inte om cigg är värre men tror nästan aldrig att jag kommer kunna bli helt fri från cannabis :/

Du är psykiskt beroende av cannabis, det är ditt beroende som orsakar dina svårigheter, inte cannabis. Oavsett vad du är beroende av lika mycket som cannabis skulle du antagligen få samma svårigheter vid ett avbrott.

Ta ifrån internet från GamerKalle online 16 timmar om dygnet så skall du se att han ligger med ångest och sömnsvårigheter han med.

Någon som slutar röka vanlig cigg kan dock skylla på tobaken, då det faktiskt förändrar oss fysiskt.

Jag är dock som dig, eller värre. Röker varje kväll och vet om att jag är beroende men sen vet jag också om att innan jag började röka cannabis kunde jag inte heller sova och ett skönt rus på kvällen och en godnatts sömn vilket resulterar i en pigg motiverad människa dagen efter är värt alla riksdaler i månaden som det går åt. Jag tror fan inte jag skulle vara utbildad idag om det inte vore för cannabis.

Jag hoppas du förstår vad jag menar iaf
Citera
2014-10-23, 22:13
Medlem
w0lf0wnz0s avatar
.
Senast redigerad av w0lf0wnz0 2014-10-23 kl. 22:28.
Citera
2014-10-23, 22:31
Medlem
w0lf0wnz0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1ngvin
Du är psykiskt beroende av cannabis, det är ditt beroende som orsakar dina svårigheter, inte cannabis. Oavsett vad du är beroende av lika mycket som cannabis skulle du antagligen få samma svårigheter vid ett avbrott.

Ta ifrån internet från GamerKalle online 16 timmar om dygnet så skall du se att han ligger med ångest och sömnsvårigheter han med.

Någon som slutar röka vanlig cigg kan dock skylla på tobaken, då det faktiskt förändrar oss fysiskt.

Jag är dock som dig, eller värre. Röker varje kväll och vet om att jag är beroende men sen vet jag också om att innan jag började röka cannabis kunde jag inte heller sova och ett skönt rus på kvällen och en godnatts sömn vilket resulterar i en pigg motiverad människa dagen efter är värt alla riksdaler i månaden som det går åt. Jag tror fan inte jag skulle vara utbildad idag om det inte vore för cannabis.

Jag hoppas du förstår vad jag menar iaf

Belöningssystemet i våra hjärnor har till uppgift att ge oss välbehag för att motivera oss att göra saker för vår överlevnad som att äta, dricka och fortplanta oss.
De positiva känslorna som du upplever när du röker cannabis beror på att cannabis aktiverar belöningssystemet i hjärnan. Människor och djur styrs av belöningar. Det gör att vi vill upprepa det som fick oss att må bra. Så JA du är beroende av cannabis om du röker det varje dag.

Själv gillar jag inte cannabis och kan inte riktigt förstå mig på människor som väljer att bruka denna substans varje dag (eller ofta). Det är aldrig riktigt bra att bruka något som påverkar hjärnan ofta, precis som att man inte bör dricka alkohol, koffein, socker och mm varje dag så bör man inte bruka cannabis varje dag. Dock så kan du bli av med beroendet om du har en stark viljestyrka.

Om det nu är så att du behöver bruka en substans dagligen för att kunna må bra eller orka ta tag i saker så bör du fundera på om du verkligen är lycklig med var du befinner dig i livet, om du verkligen gillar ditt arbete, din livspartner och mm.

Den enda typen av droger jag skulle rekommendera någon att prova vore psykadelier såsom LSD och psilocin (magiska svampar). Eftersom dessa substanser får oss att se saker ur nya perspektiv vilket kan vara väldigt gynnsamt. Finns en massa forskning kring hur psykadelier påverkar hjärnan och dess positiva effekter på människor (så länge man brukar det ansvarsfullt och väldigt sällan). Samt så lär du få ett rus som är bra mycket coolare än det du får ut av cannabis
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in