2014-10-23, 22:47
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmana
Har det men blir aldrig som första gångerna endå "/..

Det blir aldrig som första gångerna för att man mognar? (är en tanke jag fick )
Citera
2014-10-24, 12:55
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmana
Beer and gras you're on your as
Gras and beer you're in the clear

(utsäkta stavning)

True true

Citat:
Ursprungligen postat av P1ngvin
Av erfarenhet så blir jag bara rastlös när jag slutar röka vissa perioder. Vet dock inte vad som hände dig, gissar på ingenting utan bara ren nojjja. Cannabis är inte så "kraftig" i jämförelse med till exempel cigg.

Alla reagerar olika på olika droger, vi intar även olika sorters strains.
Jag tror du citerade någon annan, då jag aldrig blivit paranoid utav Cannabis, det som hände vid mitt första möte är en klassiker. Röka en gås stupfull, däcka och sedan spy (i vissa fall tvärtom).

Du kan inte jämföra cigg med cannabis, det är två skilda droger som oftast blandas tillsammans. När man har rökt länge, t ex dagligen som jag gjort i några års tid har jag tagit uppehåll med jämna mellanrum. Jag får AT från Cannabisen, inte alls som på någon tyngre drog men belöningssystemet aktiveras när du röker.

Jag svettas som en gris i omgångar tills det går ur kroppen, jag är ganska klent byggd så för mig tar det ungefär 6-10v att bli ren på sticka när jag har rökt en lång period (t ex 200gram Blue Cheese under 12v).

Rastlös beror på att den tiden man har rökt under har man inget att göra, jag själv får saker gjorda vid mina uppehåll och märker hur pass dåligt jag städar mitt hem när jag är "inrökt".
Jag har respekt för drogen, då många själva inte inser när de har fastnat i den. Bör den legaliseras? Nej inte enligt mig, men definitivt bör vi avkriminalisera denna drog.

EDIT: Jag känner nu hur dålig jag är på att formulera mig själv samt svårigheter med att organisera här hemma. Jag är inne i en rökperiod, men jag är medveten om det. Alltså klassar jag detta som ett bruk och inte missbruk.
Senast redigerad av Blygfisen 2014-10-24 kl. 12:58.
Citera
2014-10-24, 13:30
Medlem
P1ngvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w0lf0wnz0
Belöningssystemet i våra hjärnor har till uppgift att ge oss välbehag för att motivera oss att göra saker för vår överlevnad som att äta, dricka och fortplanta oss.
De positiva känslorna som du upplever när du röker cannabis beror på att cannabis aktiverar belöningssystemet i hjärnan. Människor och djur styrs av belöningar. Det gör att vi vill upprepa det som fick oss att må bra. Så JA du är beroende av cannabis om du röker det varje dag.

Själv gillar jag inte cannabis och kan inte riktigt förstå mig på människor som väljer att bruka denna substans varje dag (eller ofta). Det är aldrig riktigt bra att bruka något som påverkar hjärnan ofta, precis som att man inte bör dricka alkohol, koffein, socker och mm varje dag så bör man inte bruka cannabis varje dag. Dock så kan du bli av med beroendet om du har en stark viljestyrka.

Om det nu är så att du behöver bruka en substans dagligen för att kunna må bra eller orka ta tag i saker så bör du fundera på om du verkligen är lycklig med var du befinner dig i livet, om du verkligen gillar ditt arbete, din livspartner och mm.

Den enda typen av droger jag skulle rekommendera någon att prova vore psykadelier såsom LSD och psilocin (magiska svampar). Eftersom dessa substanser får oss att se saker ur nya perspektiv vilket kan vara väldigt gynnsamt. Finns en massa forskning kring hur psykadelier påverkar hjärnan och dess positiva effekter på människor (så länge man brukar det ansvarsfullt och väldigt sällan). Samt så lär du få ett rus som är bra mycket coolare än det du får ut av cannabis

Ja jag vet att jag är beroende av cannabis, jag skrev även det i inlägget du citerade.

Nu vet inte jag om du citerade mig för att du inte håller med mig eller om du ville vidareutveckla. Hur som helst så håller jag helt med om det svart markerade. Och även att få spela datorspel aktiverar belöningssystemet i hjärnan som jag tog som exempel. Du åter skrev ungefär det jag skrev fast på ett annat sätt.

Du får ha vilken synpunkt på cannabis som du vill men jag delar dem inte med dig. Jag har sen puberteten haft sömnsvårigheter och började använda cannabis i 20 årsåldern som en hobbydrog. Jag åt också sömntabletter som inte fungerade samt hade bieffekter. Efter ett tag slutade jag med cannabis då det blev tråkigt men började senare bruka det som medicin för att kunna sova. Vad alla vet är att cannabis har medicinska effekter och används av tusentals patienter i bla USA. Skulle denna drog vara medicinsk även i Sverige skulle många svenskar idag ha och haft ett bättre liv utan bieffekter av kemiska läkemedel. Mitt cannabis bruk har gjort mig till en stark individ med 5 års universitetsutbildning bakom mig. Det har gett mig krafter till att orka ta mig igenom dessa år tackvare mycket sömn som vi människor behöver för att orka.

Jag kan inte låta bli att se ner på endel som faktiskt är så blinda och tycker "Droger är aldrig bra, man ska inte bruka droger för det bara är så". Man måste förstå att det är individuellt och droger i rimlig mängd kan göra en människas liv oerhört mycket bättre.

Bara det att du säger åt någon att tänka över sitt liv för att han brukar cannabis är otroligt patetiskt och trångsynt i mina öron och då hänvisar jag dig till att börja reflektera lite själv istället för att ta till dig all propaganda du fått i dig här i Sverige. Vad är skillnaden på mig och en patient i USA? jo jag tvingas vara kriminell men är jag en missbrukare bara för det?

Jag hoppas du tänker efter nästa gång du skriver att bara för någon brukar en drog, vilken som helst, så betyder det inte att man missbrukar. Vad som är moraliskt rätt och fel väljer vi själva och bara för vi går emot lagen gör det inte oss till missbrukare. Jag kanske är en svensk-amerikanare? blir jag en missbrukare bara för jag flyttade till Sverige och fortsätter med samma livsstil? eller är alla patienter som får cannabis i USA missbrukare och deprimerade? Mänskligheten behöver reflektera mer.

Jag har inget emot svampar eller LSD men det är ovanligt att någon som är emot cannabis rekommenderar dessa droger då det kan orsaka en traumatisk upplevelse enklare än cannabis. LSD och svampar är inte farliga i sig, utan det beror på vem som brukar dem och snear man får man se till och ha ett starkt psyke så man inte blir traumatiserad.
Senast redigerad av P1ngvin 2014-10-24 kl. 13:44.
Citera
2014-10-24, 13:35
Medlem
P1ngvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
True true

Alla reagerar olika på olika droger, vi intar även olika sorters strains.
Jag tror du citerade någon annan, då jag aldrig blivit paranoid utav Cannabis, det som hände vid mitt första möte är en klassiker. Röka en gås stupfull, däcka och sedan spy (i vissa fall tvärtom).

Du kan inte jämföra cigg med cannabis, det är två skilda droger som oftast blandas tillsammans. När man har rökt länge, t ex dagligen som jag gjort i några års tid har jag tagit uppehåll med jämna mellanrum. Jag får AT från Cannabisen, inte alls som på någon tyngre drog men belöningssystemet aktiveras när du röker.

Jag svettas som en gris i omgångar tills det går ur kroppen, jag är ganska klent byggd så för mig tar det ungefär 6-10v att bli ren på sticka när jag har rökt en lång period (t ex 200gram Blue Cheese under 12v).

Rastlös beror på att den tiden man har rökt under har man inget att göra, jag själv får saker gjorda vid mina uppehåll och märker hur pass dåligt jag städar mitt hem när jag är "inrökt".
Jag har respekt för drogen, då många själva inte inser när de har fastnat i den. Bör den legaliseras? Nej inte enligt mig, men definitivt bör vi avkriminalisera denna drog.

EDIT: Jag känner nu hur dålig jag är på att formulera mig själv samt svårigheter med att organisera här hemma. Jag är inne i en rökperiod, men jag är medveten om det. Alltså klassar jag detta som ett bruk och inte missbruk.

Jag vet inte hur du tolkade mig men att sluta med cigg är svårare än cannabis genomsnittligt. Det är rastlöshet och kanske ångest över att inte får utöva sin hobby som är bieffekten vid ett cannabis stop, vid cigg är det mycket mer än så. Finns vetenskapliga rapporter på detta, googla eller tro mig.

Edit: Svettas du under ruset eller random de parioder du röker?

Jag tycker alla droger skall vara lagliga att bruka men olagliga att sälja vilket resulterar i att lika många brukar och missbrukar men fler får hjälp vid behov istället för straff.
Senast redigerad av P1ngvin 2014-10-24 kl. 13:48.
Citera
2014-10-24, 14:25
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Jag vet inte hur du tolkade mig men att sluta med cigg är svårare än cannabis genomsnittligt. Det är rastlöshet och kanske ångest över att inte får utöva sin hobby som är bieffekten vid ett cannabis stop, vid cigg är det mycket mer än så. Finns vetenskapliga rapporter på detta, googla eller tro mig.

Edit: Svettas du under ruset eller random de parioder du röker?

Jag tycker alla droger skall vara lagliga att bruka men olagliga att sälja vilket resulterar i att lika många brukar och missbrukar men fler får hjälp vid behov istället för straff.

Jag tolkade det du hade skrivit som att Cannabis är rena barnleken jämfört med cigg, det finns studier på att Cannabis förändrar oss människor också. Det bryts ju trots allt ner till metaboliter och THC förvaras i fettet.

Jag svettas som en gris i omgångar när jag tar uppehåll, drömmarna behöver jag väl inte ens nämna. Alla som har rökt ett tag inser vilka sjuka drömmar som uppstår vid "AT" från Cannabisen, notera mitt citeringenstecken kring AT då det inte ska ske något fysiskt.

Jag tycker verkligen inte att alla droger ska vara lagliga, som yrkeschaufför ser jag dagligen idioter i trafiken. Tänk om några hade blandat lite benso med alkohol och fått för sig att att åka lite brum brum för det helt plötsligt var lagligt att strosa omkring med detta i kroppen.
Citera
2014-10-24, 19:29
Medlem
P1ngvins avatar
Citat:
Jag tolkade det du hade skrivit som att Cannabis är rena barnleken jämfört med cigg, det finns studier på att Cannabis förändrar oss människor också. Det bryts ju trots allt ner till metaboliter och THC förvaras i fettet.

Jag svettas som en gris i omgångar när jag tar uppehåll, drömmarna behöver jag väl inte ens nämna. Alla som har rökt ett tag inser vilka sjuka drömmar som uppstår vid "AT" från Cannabisen, notera mitt citeringenstecken kring AT då det inte ska ske något fysiskt.

Jag tycker verkligen inte att alla droger ska vara lagliga, som yrkeschaufför ser jag dagligen idioter i trafiken. Tänk om några hade blandat lite benso med alkohol och fått för sig att att åka lite brum brum för det helt plötsligt var lagligt att strosa omkring med detta i kroppen.

Ok det jag menade var bara att man får värre abstinensbesvär när man slutar med cigg då cannabis enbart är psykiskt även om det också kan va jobbigt.

Aldrig verken på flashback eller av mina bekanta hört talas om någon som får svettningar vid uppehåll av cannabis. Låter riktigt skumt.

Jag tycker att alla droger ska vara lagliga då jag älskar att ta mina beslut utifrån statistik och den visar klart och tydligt att länder med lagliga droger fast olagligt att sälja resulterar i färre missbrukare, missbrukare får det enklare att sluta, billigare för allmänheten, färre dödsfall osv sen får du ha dina synpunkt på det. Sverige är bland de i-länder med flest missbrukare även om vi har nolltolerans mot droger så jag tror min teori leder till färre höga människor på vägarna.
Citera
2014-10-24, 20:10
Medlem
haha kul att de funkar för somliga. för mig blev det bara otroligt konstigt. var i Turkiet nu i somras o testade för första gången tillsammans med en som ja lärde känna där. Drog in bloss efter bloss eftersom ja inte tyckte ja kunde känna någon effekt, efter 3 min small det till och jag vart så otroligt yr och seg. var i en värld i ena stunden o sedan kom jag "tillbaka" till verkligenheten igen, och så fortsatte det i några timmar. Kunde inte minnas om ja sagt vissa saker eller om jag liksom "drömt" dem minuterna mellan varandra. otroligt konstig tripp!
Citera
2014-10-24, 21:17
Medlem
XBLXMs avatar
Citat:
Du borde ha skrivit i tripp & rusrapportstråden!

Idag har jag respekt för drogen, den är förrädisk om man inte är vaksam eller nyttjar den för att slippa undan jobbiga situationer.

Men som du själv skrivit röker du bara spontant, eller åtminstone då och då.
Testa röka "topnotch" röka varje dag (minst 2.5gram) i 6mån och sedan sluta, då kommer du inse hur kraftig denna växt är

Detta är jävligt bra sagt. Själv rökte jag stora mängder dagligen i ca. 2 år, iaf minst ett gram om dagen men såklart mera om man hade råd. Jag fick ju problem med det, fastän jag har alltid varit en aning lat så hade jag alltid kunna sköta skolan och allt annat vardagligt. När man sen började sitta framför en 45cm bong dagligen så blev latheten x1000 och allt kändes så jävla svårt att sköta. Sedan började man väl lite springa bort från sina problem, till slut är man i en cirkel där man har så mycket tankar att det blir inte bättre när man röker utan tvärtom. Jag var inte nära heller lika social som förr, med kvinnor etc. Men detta är ju som sagt personligt, känner människor som funktionerar och gör saker hela tiden fastän de röker varje dag.

Pga. ett hälsotillstånd hade jag varit utan att röka i 2 månader tills förra veckoslute. Det var så jävla roligt, rökte typ en 0,1 och blev så jävla ute, var helt förvånad Man glömmer ju hela känslan då man röker dagligen, det är inget roligt med det mera.. tycker jag iaf.

Och! Kannabis och öl, dem går bra ihop, bara man tar lite i taget av båda och inte t.ex röker en megahit efter 16 öl i baren! Ta d lugnt o ha d bra.
Citera
2014-10-24, 23:37
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ok det jag menade var bara att man får värre abstinensbesvär när man slutar med cigg då cannabis enbart är psykiskt även om det också kan va jobbigt.

Aldrig verken på flashback eller av mina bekanta hört talas om någon som får svettningar vid uppehåll av cannabis. Låter riktigt skumt.

Jag tycker att alla droger ska vara lagliga då jag älskar att ta mina beslut utifrån statistik och den visar klart och tydligt att länder med lagliga droger fast olagligt att sälja resulterar i färre missbrukare, missbrukare får det enklare att sluta, billigare för allmänheten, färre dödsfall osv sen får du ha dina synpunkt på det. Sverige är bland de i-länder med flest missbrukare även om vi har nolltolerans mot droger så jag tror min teori leder till färre höga människor på vägarna.

Snälla, läs detta i nyktert tillstånd. Din droghjärna lurar dig.
Läs det fetstilta, väldigt mycket "jag". Typiskt drogberoende.

Klicka sedan på denna länk, du saknar förmågan att söka på internet min vän.
Citera
2014-10-25, 00:48
Medlem
grym tripprapport!
Citera
2014-10-25, 21:53
Medlem
P1ngvins avatar
Citat:
Snälla, läs detta i nyktert tillstånd. Din droghjärna lurar dig.
Läs det fetstilta, väldigt mycket "jag". Typiskt drogberoende.

Klicka sedan på denna länk, du saknar förmågan att söka på internet min vän.

Nej du har fel och är väldigt pueril. Ordet "jag" upprepas 3 gånger på 5-6 rader vilket är normalt och detta var bara ett ynket försök av dig att framstå som smart.

Kan du tydliggöra orsaken till din ilska mot mig? Jag påpekade endast att jag inte hört talas om svettningar pågrund av cannabis tidigare och sa dessutom inte emot dig. Det är inte bra för ditt psyke att vara så offensiv så ta det lilla lugna, (weed).

Hur som helst, det finns fortfarande vetenskapliga belägg på att cigg ger värre syndrom än cannabis vid avbrott och de är det enda jag artikulerat och jag hoppas du tog lärdom.

Tack för länken iaf. Du kanske kan göra fler enkla tjänster åt mig i framtiden? Lovar att inte be om något komplicerat.
Citera
2014-10-26, 01:14
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Nej du har fel och är väldigt pueril. Ordet "jag" upprepas 3 gånger på 5-6 rader vilket är normalt och detta var bara ett ynket försök av dig att framstå som smart.

Kan du tydliggöra orsaken till din ilska mot mig? Jag påpekade endast att jag inte hört talas om svettningar pågrund av cannabis tidigare och sa dessutom inte emot dig. Det är inte bra för ditt psyke att vara så offensiv så ta det lilla lugna, (weed).

Hur som helst, det finns fortfarande vetenskapliga belägg på att cigg ger värre syndrom än cannabis vid avbrott och de är det enda jag artikulerat och jag hoppas du tog lärdom.

Tack för länken iaf. Du kanske kan göra fler enkla tjänster åt mig i framtiden? Lovar att inte be om något komplicerat.

Var ser du ilskan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in