2014-10-21, 18:43
Medlem
xyklopfs avatar
"Förberedande artillerianfall" innan matchen börjar i 9,4 (enbart för syns skull dock). Samt omarbetade ljudeffekter:

https://www.youtube.com/watch?v=TgrghJ785lE
Citera
2014-10-21, 19:51
Medlem
xyklopfs avatar
Hade en match nu på Charkov, där MM felade rejält. I motståndare laget - 2 plutoner med fyra AMX 50 100 (!).
Vi - 2 plutoner med IS-6/T44 och KV4/Jagd88...

KV4/Jagd88 plutonen ställde sig HELT ÖPPET på gatan vid J6 utan att hålla koll annat än helt framåt. Mycket riktigt blev de snabbt omringade och dödade varvid Jagd88an började skrika i chatten att jag var en bot och skulle anmälas. Varför vet jag inte, jag hade fullt upp med andra fiender, men han fortsatte att jag skulle ha använt min vagn som skydd för de . Jag var en "NOOB", "BOT", "TEAMKILLER", osv.

Jag svarade: "use minimap", "use cover", "learn to play".

Kan tillägga att vi faktiskt vann matchen 15-10. Gjorde 3ggr så mycket skada som jagd88an och KV4 plutonen. Inte illa av en "NOOB"....
Citera
2014-10-21, 22:26
Medlem
bambulansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
"Förberedande artillerianfall" innan matchen börjar i 9,4 (enbart för syns skull dock). Samt omarbetade ljudeffekter:

https://www.youtube.com/watch?v=TgrghJ785lE

Ja det lät ju lite bättre men motorljudet låter fortfarande som farfars gamla traktor.. Fattar inte varför inte wg bara slantar upp och köper Gnomefathers ljudmoddar? Kommer aldrig köra utan dem. Synd att det jiddrar lite med spelet vid patcher bara. De klart bästa moddarna i mitt tycke. De gör så att det blir roligare att spela. Ljudet från tiger 2:an med gnomefathers ger mig gåshud!
Citera
2014-10-22, 19:38
Moderator
Amirons avatar
Världens flyt igår, och käpprätt åt helvete idag.
Bara en sådan sak som port banan, man får ju game over innan man ens hittat en bra plats och avfyrat första skottet.
Citera
2014-10-22, 20:33
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Bara en sådan sak som port banan, man får ju game over innan man ens hittat en bra plats och avfyrat första skottet.

Hmm, port togs port från spelet för typ ett år sedan.
Citera
2014-10-22, 21:25
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Hmm, port togs port från spelet för typ ett år sedan.

Finns fortfarande på Xbox 360 av någon anledning.
Citera
2014-10-22, 22:35
Medlem
Snacka om att spelet har blandat och gett idag... Börjar kvällen i min lilla KV-1. Matchmakingsystemet är helt ute och snurrar och kastar in mig i en match där motståndarlagets toppspelare inte bara har bättre stats än motsvarande i vårt, de har även 10 tier 7 tanks i sitt lag jämfört med mitt lag som bara har 7. Att sen hälften av våra top tier heavys base campar gör inte saken bättre...

Dock slutade systemet fucka lika mycket med mig, fortfarande diskutabel MM men inte i närheten lika illa. Spelade två matcher i KV-85. Tänkt sälja den plåtlådan pga knappt kunna spela med dess obefintliga gun depression. Idag lyckades jag dock ha det i åtanke och använda terrängen till min fördel. Båda matcherna gjorde jag ca 3000 skada och fick Mastery badge x 2.
Citera
2014-10-23, 17:26
Medlem
Skelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
Ja det lät ju lite bättre men motorljudet låter fortfarande som farfars gamla traktor.. Fattar inte varför inte wg bara slantar upp och köper Gnomefathers ljudmoddar? Kommer aldrig köra utan dem. Synd att det jiddrar lite med spelet vid patcher bara. De klart bästa moddarna i mitt tycke. De gör så att det blir roligare att spela. Ljudet från tiger 2:an med gnomefathers ger mig gåshud!

Måste hålla med, satan i gatan, låter ju som en riktig tiger 2. testade lägga in gnome igen och nu är ju ljuden riktiht bra.
Citera
2014-10-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Många nya utmärkelser man får märker jag. Skulle dock finnas en med "För att du använde Engelska i chatten" också .

Mest (enligt mig) fåniga utmärkelsen WG har lagt till är "stridskamrater". Utdelas om man INTE skadat eller dödat en lagkamrat på 50 matcher. Verkligen? Ska man nu belönas för det som borde vara en självklarhet?

Hade en match tidigare idag där en pluton med tre TOG´s (de var top tier också), plus lagets tre arty´s bildade hög vid A1-A2 på Redshire. De stod där hela matchen och gjorde inget.
Resten av laget gjorde sitt bästa, men tyvärr förlorade med vi 15-6. Varit mest förluster hela dan idag, det gick väl för bra igår...
Det borde finns utmärkelser för dåliga grejor också. tex få en medalj för teamkill eller så.
Citera
2014-10-24, 11:44
Medlem
Ace Venturas avatar
Såg ni den här? En koll på nya Team Battle i 9.4:

http://youtu.be/u3lBiygLn1I

Vad säger ni? Tror ni TB har en chans att komma tillbaka? Själv tror jag inte det. Även om ändringarna ser bra ut så håller jag med han som gjort videon. Det krävs något mer typ "exp x2 i varje match" eller så för att få folk att lämna Stronghold och hitta tillbaka.
Citera
2014-10-24, 17:22
Medlem
Skelets avatar
Finns det ingen mod som man kan variera storleken på fonterna i chatten?¿
Citera
2014-10-24, 19:22
Medlem
swebarbs avatar
Kul att dom förstört ljudet på alla kanoner i 9.4, låter ju fan som en softair gun när man skjuter.. jävla cp ryssar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in