2014-10-24, 17:12
Medlem
Strobeliciouss avatar
Helt rätt att Jensen inte blev avstängd.
Citera
2014-10-24, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
En förlust för Luleå nu känns på förhand katastrofalt men kan kanske vara något positivt. Det blir då än mer uppenbart att man måste förstärka lagets backsida om man ska hålla till i toppen på serien. Egentligen samma sak på forwardssidan men där finns mångfalden vilket gör att man inte behöver överbelasta enskilda spelare.
Jag tycker ändå att ni är ungefär där jag förväntat mig att ni ska vara, tycker inte ni är varken bättre eller sämre sen ifjol. Alla lag har ju svackor och ni har väl eran nu får man utgå ifrån. Givetvis hoppas jag att modoledningen kollat in misstagen från er senaste match, men det har säkert eran ledning också gjort. Det brukar ju vara så. Men sen tror jag som du att det kommer bli en jämn och tät match. tror inte på så mycket skönspel utan mer kamp och grovjobb än skönlir. Kan Modo spela lika bra försvarsspel som senast vi spelade borta så tror jag vi vinner men totalt sett är det just defensiven som är vår stora akilleshäl. Skulle nog säga att ni är ganska lika oss spelmässigt med skillnaden att vi är mer offensiva och mer spelförande.
Citera
2014-10-24, 17:13
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Det är ingen speciell tacklingssatsning, inte för många skär, inga armbågar, inte blindside eller särskilt hög fart. Mottagande spelare åker in i situationen som att han inte skulle vara tacklingsbar och visar en dålig respekt för spelet han spelar. Varför vissa lipar är för att han ligger kvar men hade han klivit upp hade ni inte sagt något. Redan där är man fel ute när man börjar bortse från att tacklingen i sig utförs juste och börjar bedöma följderna av den. Följderna av en tackling ska aldrig avgöra om den är utförd enligt regelboken utan det ska alltid själva utförandet avgöra. Allt annat innebär att regelverket är på ett glidande plan. Tacklingen är klockren och det är inte ens två minuters utvisning, definitivt inte. FBK är det sista lag jag håller på men här är helt och hållet på Jensens och FBK:s sida.
Det har inte gått upp för dig att han ligger kvar därför att han fick en tackling i huvudet och drabbades av en hjärnskakning? Följderna (ev. skada) kan och ska leda till granskning oavsett vad du tycker, så är regelverket.
Tycker du ska läsa de faktiska reglerna istället för att ha en egen regelbok som du läser från.
Och hög fart är det helt klart.

Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
Helt rätt att Jensen inte blev avstängd.
Givande inlägg. Not.
Citera
2014-10-24, 17:24
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
HV hade två val.
2. Låta befintlig trupp kriga i botten.
Det gjorde ni ju ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Japp. Och det är inget konstigt alls. Hult/Davidsson meddelade redan innan säsongen startade att en back så småningom skulle in. Det är alltså en planerad värvning och ingen "nödlösning".
Känns det som väl spenderade pengar när det redan går så bra som det gör?
Citera
2014-10-24, 17:28
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag har redan sagt till mig själv att vi kommer torska mot er imorgon kväll. Av den enkla anledningen att ni är seriens på pappret bästa lag och ska med den bredden inte kunna förlora 2 raka matcher. Tror ni tar full pott i helgens matcher.

Seriens bästa lag på pappret vet jag inte, känns som vi har ett välbalanserat lag med tydliga roller iaf!

Kan gå hur som helst, man har blivit bortskämd med poäng så ett bakslag känns inte helt orimligt.
Citera
2014-10-24, 17:35
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Känns det som väl spenderade pengar när det redan går så bra som det gör?

HV är väl redan rätt tunna på backsidan med alla skador? En till skada så kan det börja gå dåligt. Tycker det är helt rätt att ledningen vill vara på den säkra sidan med en back till.
Citera
2014-10-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Seriens bästa lag på pappret vet jag inte, känns som vi har ett välbalanserat lag med tydliga roller iaf!

Kan gå hur som helst, man har blivit bortskämd med poäng så ett bakslag känns inte helt orimligt.
Nej inget lag går ju rent under säsongen eller vinner hur många matcher i rad hur länge som helst. Men med Djurgårdsmatchen inräknat så ska ni nu möta 3 av dom tippade bottenlagen och med den bredd som finns i er trupp så blir jag mycket förvånad om ni tappar poäng. Naturligtvis hoppas jag att ni torskar mot oss imorgon, men jag är realistisk. Ni är bättre än förra säsongen både på pappret och i praktiken. Ni bara öser på och öser på hela tiden i matcherna på ett sätt som inget annat är i närheten av.
Citera
2014-10-24, 17:40
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
HV är väl redan rätt tunna på backsidan med alla skador? En till skada så kan det börja gå dåligt. Tycker det är helt rätt att ledningen vill vara på den säkra sidan med en back till.

Precis. Det är otroligt häftigt att våra juniorer har varit så bra som dem ändå varit. Men håller det över 55 omg? Håller det i ett eventuellt slutspel?

Tveksamt..
Citera
2014-10-24, 17:43
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nej inget lag går ju rent under säsongen eller vinner hur många matcher i rad hur länge som helst. Men med Djurgårdsmatchen inräknat så ska ni nu möta 3 av dom tippade bottenlagen och med den bredd som finns i er trupp så blir jag mycket förvånad om ni tappar poäng. Naturligtvis hoppas jag att ni torskar mot oss imorgon, men jag är realistisk. Ni är bättre än förra säsongen både på pappret och i praktiken. Ni bara öser på och öser på hela tiden i matcherna på ett sätt som inget annat är i närheten av.

Vi får se hehe! Ska bli intressant att se Rosa vs Svart imorgon iaf! Blir lite annorlunda.
Citera
2014-10-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Vi får se hehe! Ska bli intressant att se Rosa vs Svart imorgon iaf! Blir lite annorlunda.
Må bästa lag vinna säger jag i renaste ödmjukhet. Det är vår årliga Rosa-bandetkampanj som brukar inträffa vid den här tidpunkten. Tycker det är ett utmärkt iniativ och vi spelar ju som bekant i rosa tröjor också, vilket kan ses lite tjejigt, men det görs ju för en god sak så. Spännande blir det hur som helst!
Citera
2014-10-24, 21:56
Moderator
sm910difs avatar
Skönt att se Rundqvist näta mot Färjestad, nästan skönt att Kylington fick ett tröstmål så synd man tyckte om stackarn bitvis. Färjestad aningen högre klass, Färjestad klart mer slarv. Återinför Norr/Syd-divisionerna så vi äntligen kunde få ut Färjestad ur serien, för de lär väl på sedvanligt manér repa sig från en usel inledning och göra en stark vår.

Att Leksand lämnar jumboplatsen hade varit härligt salt i såren, men chansen för det är väl rätt minimal.
Citera
2014-10-24, 22:31
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Att Leksand lämnar jumboplatsen hade varit härligt salt i såren, men chansen för det är väl rätt minimal.
Varför det? Man spelade riktigt bra senast. Blir inte vinst imorgon men kan man hålla i detta spelet över en längre period så kommer det trilla in poäng.

Frågan är hur länge DIF kommer orka sprattla, eller om man håller i hela säsongen som Leksand förra säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in