2014-10-24, 16:16
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Längesen vi förlorade, kan vara dags idag...
Citera
2014-10-24, 16:29
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suspended
http://farjestadbk.se/artikel/59133/

Jensen frikänd från tacklingen, DNs motivering finns i artikeln.
Bra beslut av DN!

Inkonsekvent beslut. Även om motiveringen har viss substans och inte kan sägas vara fel som enskild händelse så rimmar det inte med den linje som hållits tidigare.
FBK-spelare brukar klara sig genom sådant här lite lättare än andra traditionellt sätt och det verkar hålla i sig.
Jag är nog lite mer negativ än dom flesta efter som jag ogillar sådana tacklingssatsningar som lätt kan gå fel (vilket det gjorde nu), känns som ett onödigt inslag med tanke på riskbilden.
Citera
2014-10-24, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Längesen vi förlorade, kan vara dags idag...
Jag har redan sagt till mig själv att vi kommer torska mot er imorgon kväll. Av den enkla anledningen att ni är seriens på pappret bästa lag och ska med den bredden inte kunna förlora 2 raka matcher. Tror ni tar full pott i helgens matcher.
Citera
2014-10-24, 16:36
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suspended
http://farjestadbk.se/artikel/59133/

Jensen frikänd från tacklingen, DNs motivering finns i artikeln.
Bra beslut av DN!
Våldet triumferar! Så hemskt.
Citera
2014-10-24, 16:37
Medlem
Så Kauppinen blir avstängd för crosscheckingen medan Hedmans satsning mot Posslers huvud inte ens blir anmält.

Hur är detta ens möjligt? Det är ju en skandal på stor skala som förtjänar att uppmärksammas för alla i detta land för att visa hur svensk ishockey inte har kompetensen att sätta ned foten för vårdslöst spel som leder till hjärnskakningar och att spelare får karriärer förstörda. Man tror knappt det är sant. Hur kan man ens vara så fel ute? Hedman är sjuk i huvudet och jag önskar inte ens att han själv någon gång möter en motståndare som satsar så vårdslöst som han själv gör.
Citera
2014-10-24, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Inkonsekvent beslut. Även om motiveringen har viss substans och inte kan sägas vara fel som enskild händelse så rimmar det inte med den linje som hållits tidigare.
FBK-spelare brukar klara sig genom sådant här lite lättare än andra traditionellt sätt och det verkar hålla i sig.
Jag är nog lite mer negativ än dom flesta efter som jag ogillar sådana tacklingssatsningar som lätt kan gå fel (vilket det gjorde nu), känns som ett onödigt inslag med tanke på riskbilden.
Kan bara instämma. Har egentligen släppt detta och gått vidare, men som du säger, någon rättvisa får det ju vara. Jag är inte emot att Kauppinen stängs av, men då ska det vara likadant för alla inblandade. Men föga oväntat att dom större lagen kommer billigt undan i vanlig ordning.
Citera
2014-10-24, 16:46
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferris
Så Kauppinen blir avstängd för crosscheckingen medan Hedmans satsning mot Posslers huvud inte ens blir anmält.

Hur är detta ens möjligt? Det är ju en skandal på stor skala som förtjänar att uppmärksammas för alla i detta land för att visa hur svensk ishockey inte har kompetensen att sätta ned foten för vårdslöst spel som leder till hjärnskakningar och att spelare får karriärer förstörda. Man tror knappt det är sant. Hur kan man ens vara så fel ute? Hedman är sjuk i huvudet och jag önskar inte ens att han själv någon gång möter en motståndare som satsar så vårdslöst som han själv gör.
Det är helt sjukt att huvudjägaren Hedman klarar sig undan gång efter gång.
Citera
2014-10-24, 16:48
Medlem
J.R.s avatar
Nämnden har dock underlättat lite för Luleå i kväll, ingen Kauppinen eller Flanagan (han ju iofs. inte spelat även om dansken blivit avstängd).
Det blir en jämn match är jag övertygad om, Modo har nog kollat på en video hur Örebro gjorde och sen är det bara att kopiera. Luleås målvakt -Larsson står- får nog vara på tårna om det ska bli vinst.
Kämpa!
Senast redigerad av J.R. 2014-10-24 kl. 16:51.
Citera
2014-10-24, 16:50
Medlem
m4tt145s avatar
Skönt att Jensen friades.

Hedmans headshot skulle dock gett avstängning.
Citera
2014-10-24, 16:56
Medlem
Citat:
Nämnden har dock underlättat lite för Luleå i kväll, ingen Kauppinen eller Flanagan (han ju iofs. inte spelat även om dansken blivit avstängd).
Det blir en jämn match är jag övertygad om, Modo har nog kollat på en video hur Örebro gjorde och sen är det bara att kopiera. Luleås målvakt -Larsson står- får nog vara på tårna om det ska bli vinst.
Kämpa!
På förhand är jag mer än nöjd med en poäng. Det är inte likt er att förlora 3 raka matcher, och normalt sett är ni extremt bra hemma. Personligen svider det mer att Flanagan är borta än att Kauppinen är det. Går däremot Nylander sönder, då jublar nog alla andra lag ikapp länge och väl. Modo är ju klar etta när det handlar om att bryta andra lags negativa trender så jag ser mycket som talar för er ikväll.
Citera
2014-10-24, 17:03
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
På förhand är jag mer än nöjd med en poäng. Det är inte likt er att förlora 3 raka matcher, och normalt sett är ni extremt bra hemma. Personligen svider det mer att Flanagan är borta än att Kauppinen är det. Går däremot Nylander sönder, då jublar nog alla andra lag ikapp länge och väl. Modo är ju klar etta när det handlar om att bryta andra lags negativa trender så jag ser mycket som talar för er ikväll.
En förlust för Luleå nu känns på förhand katastrofalt men kan kanske vara något positivt. Det blir då än mer uppenbart att man måste förstärka lagets backsida om man ska hålla till i toppen på serien. Egentligen samma sak på forwardssidan men där finns mångfalden vilket gör att man inte behöver överbelasta enskilda spelare.
Citera
2014-10-24, 17:04
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Det är ingen speciell tacklingssatsning, inte för många skär, inga armbågar, inte blindside eller särskilt hög fart. Mottagande spelare åker in i situationen som att han inte skulle vara tacklingsbar och visar en dålig respekt för spelet han spelar. Varför vissa lipar är för att han ligger kvar men hade han klivit upp hade ni inte sagt något. Redan där är man fel ute när man börjar bortse från att tacklingen i sig utförs juste och börjar bedöma följderna av den. Följderna av en tackling ska aldrig avgöra om den är utförd enligt regelboken utan det ska alltid själva utförandet avgöra. Allt annat innebär att regelverket är på ett glidande plan. Tacklingen är klockren och det är inte ens två minuters utvisning. Definitivt inte. FBK är det sista lag jag håller på men här är jag helt och hållet på Jensens och FBK:s sida.
Senast redigerad av Kloss 2014-10-24 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in