Citat:
Ursprungligen postat av
J.R.
Inkonsekvent beslut. Även om motiveringen har viss substans och inte kan sägas vara fel som enskild händelse så rimmar det inte med den linje som hållits tidigare.
FBK-spelare brukar klara sig genom sådant här lite lättare än andra traditionellt sätt och det verkar hålla i sig.
Jag är nog lite mer negativ än dom flesta efter som jag ogillar sådana tacklingssatsningar som lätt kan gå fel (vilket det gjorde nu), känns som ett onödigt inslag med tanke på riskbilden.
Det är ingen speciell tacklingssatsning, inte för många skär, inga armbågar, inte blindside eller särskilt hög fart. Mottagande spelare åker in i situationen som att han inte skulle vara tacklingsbar och visar en dålig respekt för spelet han spelar. Varför vissa lipar är för att han ligger kvar men hade han klivit upp hade ni inte sagt något. Redan där är man fel ute när man börjar bortse från att tacklingen i sig utförs juste och börjar bedöma följderna av den. Följderna av en tackling ska aldrig avgöra om den är utförd enligt regelboken utan det ska alltid själva utförandet avgöra. Allt annat innebär att regelverket är på ett glidande plan. Tacklingen är klockren och det är inte ens två minuters utvisning. Definitivt inte. FBK är det sista lag jag håller på men här är jag helt och hållet på Jensens och FBK:s sida.