Citat:
Ursprungligen postat av
Brain Damage
Det finns ju troll som du kvar. Det skrämmer barnen och jag ser det som min uppgift att tända lyset och visa att troll bara är fantasier.
Edit: Men du glömde besvara en av mina frågor som är helt ärligt ställd:
Vill du ens att teorierna om klimathotet ska vara fel?
Som du agerar verkar det inte som att din stora fasa inte är klimathotet skulle vara sant. Du värjer dig mot allt som talar emot ett eventuellt hot. Vore din oro genuin borde du väl i rimlighetens namn bli glad över alla tecken som kan tyda på att hotet inte är så stort som du förutsatt dig, men i stället gör du allt i din makt för att förringa dessa positiva tecken.
Då har du nog tagit dig vatten över huvudet. Klimatfrågan kommer inte "dö" hur mycket du än intalar dig det. Jag märker att du gillar konceptet att om man upprepar osanningar, så blir de sanna.
Och du har fel även när det gäller min inställning till klimathotet. Jag förstår faktiskt inte hur du kan ha så fel om allting. Allvarligt talat är det en gåta, men det är ju inte mitt bekymmer. Men jag trodde att "Brain Damage" var ett skämt.
Jag skulle vara jätteglad om klimathotet visade sig vara fel, ett missförstånd eller vad du vill. Om vi slapp vidta åtgärder mot uppvärmningen, skulle vi kunna lägga kraften på andra eftersatta områden istället. Världen är tyvärr full av problem som vi människor har skapat, i onödan.