2014-10-24, 01:54
Medlem
lasternassummas avatar
September-rekord
Den globala medeltemperaturen under september 2014
var 0,72°C högre än medeltemperaturen för semtember
under 1900-talet:
Rekordvarmt september

mvh/Bo
Citera
2014-10-24, 09:07
Medlem
humanlifes avatar
Nytt EU-avtal om klimatet, men inte bättre tydligen. Vi behöver börja minska utsläppen senast 2020, det här uppfyller nog inte forskarnas uppsatta mål.

Det är mycket märkligt att ett enda land kan påverka hela inriktningen, det är inte första gången vi ser det. Jag misstänker starkt att det snarare handlar om att ha något att skylla på. Polen görs till syndabock för att dölja politikernas bristande vilja och ansvar.

http://www.svt.se/nyheter/varlden/enighet-om-klimatmal-i-eu
Citera
2014-10-24, 10:09
Medlem
Quipus avatar
Det är till största del polens jordbruk som skitar ner östersjön. Och när Tyskland fasar ut kärnkraften till förmån för kolkraft ja då lär ju smoggen lägga sig över hela nordeuropa. Fy fan
Citera
2014-10-24, 11:16
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nytt EU-avtal om klimatet, men inte bättre tydligen. Vi behöver börja minska utsläppen senast 2020, det här uppfyller nog inte forskarnas uppsatta mål.

Det är mycket märkligt att ett enda land kan påverka hela inriktningen, det är inte första gången vi ser det. Jag misstänker starkt att det snarare handlar om att ha något att skylla på. Polen görs till syndabock för att dölja politikernas bristande vilja och ansvar.

http://www.svt.se/nyheter/varlden/enighet-om-klimatmal-i-eu
Där kommer du faktiskt till rätt slutsats men av fel anledning. Klimatfrågan är vetenskapligt död i avseendet co2 = CAGW. Detta vet politikerna men de har sålt sig till opinionen "så till den milda grad" att det inte går att backa ur tidigare uttalanden. I det läget behövs varje protesterande nation för att inte tvingas ta ekonomiska självmordsbeslut. Polen fick bra betalt i utsläppsrätter för att agera syndabock.

Edit: Nu tycker jag iofs att även det fattade beslutet är uppåt väggarna fel, men det är i vart fall bättre än om inte Polen hade tagit sitt ansvar.
Citera
2014-10-24, 13:08
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Där kommer du faktiskt till rätt slutsats men av fel anledning. Klimatfrågan är vetenskapligt död i avseendet co2 = CAGW. Detta vet politikerna men de har sålt sig till opinionen "så till den milda grad" att det inte går att backa ur tidigare uttalanden. I det läget behövs varje protesterande nation för att inte tvingas ta ekonomiska självmordsbeslut. Polen fick bra betalt i utsläppsrätter för att agera syndabock.

Edit: Nu tycker jag iofs att även det fattade beslutet är uppåt väggarna fel, men det är i vart fall bättre än om inte Polen hade tagit sitt ansvar.
Så varför skriver du här, om nu "klimatfrågan är vetenskapligt död"? Det verkar ju inte särskilt intelligent.
Citera
2014-10-24, 13:19
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Så varför skriver du här, om nu "klimatfrågan är vetenskapligt död"? Det verkar ju inte särskilt intelligent.
Det finns ju troll som du kvar. Det skrämmer barnen och jag ser det som min uppgift att tända lyset och visa att troll bara är fantasier.

Edit: Men du glömde besvara en av mina frågor som är helt ärligt ställd:
Vill du ens att teorierna om klimathotet ska vara fel?
Som du agerar verkar det inte som att din stora fasa inte är klimathotet skulle vara sant. Du värjer dig mot allt som talar emot ett eventuellt hot. Vore din oro genuin borde du väl i rimlighetens namn bli glad över alla tecken som kan tyda på att hotet inte är så stort som du förutsatt dig, men i stället gör du allt i din makt för att förringa dessa positiva tecken.
Senast redigerad av Brain Damage 2014-10-24 kl. 13:29.
Citera
2014-10-24, 13:50
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Det finns ju troll som du kvar. Det skrämmer barnen och jag ser det som min uppgift att tända lyset och visa att troll bara är fantasier.

Edit: Men du glömde besvara en av mina frågor som är helt ärligt ställd:
Vill du ens att teorierna om klimathotet ska vara fel?
Som du agerar verkar det inte som att din stora fasa inte är klimathotet skulle vara sant. Du värjer dig mot allt som talar emot ett eventuellt hot. Vore din oro genuin borde du väl i rimlighetens namn bli glad över alla tecken som kan tyda på att hotet inte är så stort som du förutsatt dig, men i stället gör du allt i din makt för att förringa dessa positiva tecken.
Då har du nog tagit dig vatten över huvudet. Klimatfrågan kommer inte "dö" hur mycket du än intalar dig det. Jag märker att du gillar konceptet att om man upprepar osanningar, så blir de sanna.

Och du har fel även när det gäller min inställning till klimathotet. Jag förstår faktiskt inte hur du kan ha så fel om allting. Allvarligt talat är det en gåta, men det är ju inte mitt bekymmer. Men jag trodde att "Brain Damage" var ett skämt.

Jag skulle vara jätteglad om klimathotet visade sig vara fel, ett missförstånd eller vad du vill. Om vi slapp vidta åtgärder mot uppvärmningen, skulle vi kunna lägga kraften på andra eftersatta områden istället. Världen är tyvärr full av problem som vi människor har skapat, i onödan.
Senast redigerad av humanlife 2014-10-24 kl. 13:52.
Citera
2014-10-24, 13:56
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Då har du nog tagit dig vatten över huvudet. Klimatfrågan kommer inte "dö" hur mycket du än intalar dig det. Jag märker att du gillar konceptet att om man upprepar osanningar, så blir de sanna.

Och du har fel även när det gäller min inställning till klimathotet. Jag förstår faktiskt inte hur du kan ha så fel om allting. Allvarligt talat är det en gåta, men det är ju inte mitt bekymmer. Men jag trodde att "Brain Damage" var ett skämt.

Jag skulle vara jätteglad om klimathotet visade sig vara fel, ett missförstånd eller vad du vill. Om vi slapp vidta åtgärder mot uppvärmningen, skulle vi kunna lägga kraften på andra eftersatta områden istället. Världen är tyvärr full av problem som vi människor har skapat, i onödan.

jodå, och Sverige skall vara hela jordens samvete, kosta vad det kosta vill.
Citera
2014-10-24, 14:58
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
jodå, och Sverige skall vara hela jordens samvete, kosta vad det kosta vill.
Vi behöver inte ta till ytterligheter. Om många gör lite för att förbättra världen, så räcker det långt.
Att hjälpa andra människor att förbättra sin tillvaro är faktiskt väldigt tillfredsställande. Om du t ex ger en tiggare pengar, så blir du glad själv.
Skulle vi t ex gå i bräschen för att minska koldioxidutsläppen skulle vi kunna vara stolta som nation över det. Det är ju inte så ofta vi har anledning att känna nationell stolthet, eller hur? Förr var Sverige stolt över att vara neutralt och att vi inte deltog i världskrigen.
Nu är vi stolta över Zlatan och kanske några till.
Citera
2014-10-24, 19:10
Medlem
Aliennas avatar
Är det här kanske någonting som gör dig stolt, Humanlife:
http://www.express.co.uk/news/nature/526191/Climate-change-is-a-lie-global-warming-not-real-claims-weather-channel-founder

"THE debate about climate change is finished - because it has been categorically proved NOT to exist"

"The incredible list of supposed horrors that increasing carbon dioxide will bring the world is pure belief disguised as science."

Lite info. om klimatförnekare som Humanlife: http://wattsupwiththat.com/2014/10/24/friday-funny-youre-a-climate-denier-if/
Citera
2014-10-24, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Är det här kanske någonting som gör dig stolt, Humanlife:
http://www.express.co.uk/news/nature/526191/Climate-change-is-a-lie-global-warming-not-real-claims-weather-channel-founder

"THE debate about climate change is finished - because it has been categorically proved NOT to exist"

"The incredible list of supposed horrors that increasing carbon dioxide will bring the world is pure belief disguised as science."

Lite info. om klimatförnekare som Humanlife: http://wattsupwiththat.com/2014/10/24/friday-funny-youre-a-climate-denier-if/

Coleman har varit känd som skeptiker i snart ett decennium, ingen nytt som framkom i den artikeln.
Citera
2014-10-24, 19:52
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elorin
Coleman har varit känd som skeptiker i snart ett decennium, ingen nytt som framkom i den artikeln.
Helt rätt, inget nytt för de som häger med och litar mer på forskning i reella händelser, snarare än att snöa in i klimatmodeller. För humanlife och dig är det däremot en sanning ni behöver tid att smälta innan er blockering släpper.

Kan du förklara hur en lång tid av konsekvent förhållande underminerar framlagd fakta och hur det då påverkar alla involverade i klimatfrågan.
Senast redigerad av Brain Damage 2014-10-24 kl. 19:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in