2014-10-18, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spelashoreline
Bytte frn sertralin till mirtazapin 30mg fr 1,5 vecka sedan. I mndags brjade jag uppleva att jag helt pltsligt kunde bli yr, kndes som att f en lttare elstt och allt blev suddigt i ngra sekunder. Detta har inte gtt ver utan hllit i sig sen dess och "sttarna" har blivit mer frekventa. Ngon som knner igen sig?!
"brain zaps" r vanliga. Frmodligen r det effekter av utsttningen av Sertralin. Det framgr inte hur mycket Sertralin du hade senast, innan du avbrt behandlingen. Ej heller hur lnge du hade tagit Sertralin.
Citera
2014-10-18, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
"brain zaps" r vanliga. Frmodligen r det effekter av utsttningen av Sertralin. Det framgr inte hur mycket Sertralin du hade senast, innan du avbrt behandlingen. Ej heller hur lnge du hade tagit Sertralin.

Tog det i nstan tv mnader, var uppe i 75mg nr jag bytte till mirtazapin. Hur lnge brukar det hlla i sig?
Citera
2014-10-18, 01:42
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Fler n jag som ibland fr hallucinationer utav mirtazapin? Dessa syns bara i mrker dock.

Menar du "the bugs" eller?

http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_...blue-noise.gif

Finns ju "spermieliknande bugs" som simmar runt i periferin av synfltet ocks.
Citera
2014-10-18, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spelashoreline
Tog det i nstan tv mnader, var uppe i 75mg nr jag bytte till mirtazapin. Hur lnge brukar det hlla i sig?
Sllan mer n tv veckor. No worries.
Citera
2014-10-18, 13:07
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Menar du "the bugs" eller?

http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_...blue-noise.gif

Finns ju "spermieliknande bugs" som simmar runt i periferin av synfltet ocks.

Nej, just visual snow lider jag utav sedan flera r tillbaka, men detta r ngot helt annat.

Hallucinationer finns som biverkning i FASS, s jag kan knappast vara den frsta som upplevt detta.
Senast redigerad av Slingshot 2014-10-18 kl. 13:09.
Citera
2014-10-18, 13:22
Bannlyst
Citat:
Fler n jag som ibland fr hallucinationer utav mirtazapin? Dessa syns bara i mrker dock.

Ja det hnder. Hnder ven att jag r i en slags dubbel verklighet frst tv timmarna efter att jag stigit upp p morgonen. Kan vl bero p smntabletter osv ocks, men knns som att drmma medan jag r vaken ibland.
Citera
2014-10-22, 08:39
Medlem
Testat en gng och blev extremt "bakis" dagen efter och orkade knappt lmna sngen. Sen dess har jag testat allt mjligt (ssri, voxra osv) utan resultat s funderar p att testa mirtazapin igen d det ger mindre bieffekter och r ltt att f utskrivet.

Undrar d om dessa bakisknslor frsvinner med tiden? Har testat stilnoct och d frsvann aldrig det men kanske r annorlunda med mirtazapin?
Citera
2014-10-22, 17:23
Medlem
MosterDills avatar
Skuttar in i trden som nybliven Mirtazapinknaprare.

Har inte tit dem s lnge, det enda jag har mrkt so far r att jag blir helt dckad p kvllarna (bra, d somnar jag i alla fall) och r seg som sirap dagen efter med "myrornas krig" framfr gonen, pip i ronen och yrsel. Hoppas det stabiliserar sig s smningom, annars skiter jag i det och slutar.

Det jag undrar ver mest r viktuppgngen. Har ingen som helst lust att g upp 10-15 kg!
MEN om jag har frsttt det rtt nr jag skummat igenom trden gr man upp fr att man fr munchies och ter mer, inte fr att tabletten fuckar upp mnesomsttningen p nt stt?

I s fall gr det ju att motverka genom att skita i att ta fast man r hungrig hela tiden och hlla sig till normala portioner ven fast man vill ha mer. Vrre om kroppen brjar suga upp fett som en svamp utan att man kan pverka det...

Hur ligger det till, undrar MosterDill?
Citera
2014-10-22, 17:45
Medlem
MosterDills avatar
OK, nu nr jag lst lite mer noga verkar det inte s sjlvklart...
Nja, vi fr vl se. Brjar jag g upp slutar jag tvrt!
Citera
2014-10-22, 19:08
Medlem
Elsharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterDill
Det jag undrar ver mest r viktuppgngen. Har ingen som helst lust att g upp 10-15 kg!
MEN om jag har frsttt det rtt nr jag skummat igenom trden gr man upp fr att man fr munchies och ter mer, inte fr att tabletten fuckar upp mnesomsttningen p nt stt?

I s fall gr det ju att motverka genom att skita i att ta fast man r hungrig hela tiden och hlla sig till normala portioner ven fast man vill ha mer. Vrre om kroppen brjar suga upp fett som en svamp utan att man kan pverka det...

Hur ligger det till, undrar MosterDill?

Nu tnker jag inte skrmma dig genom att beskriva hur hungerknslan av mirta knns, gr inte att jmfra med munchies p lnga vgar. Men som trst s kan jag sga att det frsvann fr mig vid hgre dos.
Hur mycket startar du med? 15mg var ett helvete fr mig, 30mg fungerade sdr s lnge jag rkte som en vandrande skorsten. Vid 45mg blev det lugnt.
Citera
2014-10-22, 21:16
Medlem
MosterDills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsharin
Nu tnker jag inte skrmma dig genom att beskriva hur hungerknslan av mirta knns, gr inte att jmfra med munchies p lnga vgar. Men som trst s kan jag sga att det frsvann fr mig vid hgre dos.
Hur mycket startar du med? 15mg var ett helvete fr mig, 30mg fungerade sdr s lnge jag rkte som en vandrande skorsten. Vid 45mg blev det lugnt.

Ah, jag kunde tro det. Suck. Var hungrig nstan jmt redan innan. Det slutar vl med att jag sitter med tomt skafferi och tuggar i mig tapeterna i ren desperation eller nt.

Jag startar med 7,5 mg, en dos som "inte ens finns" egentligen och som jag antar att en normal mnniska knappt knner av. Det r en historia fr sig... jag vet dock inte hur hgt det r tnkt att jag ska. Tror inte den planen r frdig n, nu testar vi nog mest bara om jag ver huvud taget kan ta det hr.
Citera
2014-10-23, 21:06
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Nej, just visual snow lider jag utav sedan flera r tillbaka, men detta r ngot helt annat.

Hallucinationer finns som biverkning i FASS, s jag kan knappast vara den frsta som upplevt detta.

Jas?

Lter obehagligt ass.
Mjae jag har bara "the bugs"/visual snow i mrker nr jag tagit min kvllsdos dr med Mirtazapin + Lyrica s att sga.

Blir ju rtt omtcknad av den kombination.

Vilka slags hallucinationer r det du fr?
Jag menar att det kan vara skillnad p hallucinationer och synvillor, tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in